Hoe kun je ervoor zorgen dat de bovenkant van de cupcakes tijdens het bakken plat word? Bij mij worden ze altijd bol.
Tijdens het bakken hoef je daar niets voor te doen, gewoon bakken. Als ze gaar zijn zet ik het bakblik altijd op het aanrecht en leg er dan een snijplank op en daarop iets voor het gewicht. De snijplank maakt alle cakejes dan mooi plat Bij taartenwinkels hebben ze ook allerlei leuke papiertjes om de cc in te bakken. Ook speciale voor baby's of een leuk kleurtje wat mooi kleurt bij je decoratie.
Ik kan die voetjes, die uitstekers daarvoor, nérgens vinden!! wie of wie weet waar die te vinden zijn op de die site? Ik heb wel een voetje gevonden, maar die ik 7cm, dus veel te groot!
Dit zijn ook leuke: http://http://www.deleukstetaartenshop.nl/product_info.php?cPath=35_36&products_id=134 Die heb ik gebruikt toen ik een kraamfeestje had met de vriendengroep. Zal eens kijken of ik er een foto van op deze comp heb staan...
@angelbaby, link doet het niet @vlinderr, je kunt ook gewone stempels gebruiken en daarmee in marsepein drukken... Ehm rare zin, sorry
Ik ben ook van plan versierde cupcakes te bakken in mijn verlof en die dan in te vriezen voor na de geboorte. Maar hoe kunnen ze het best ingevroren worden, denken jullie? Gewoon los in een doos, in vershoudfolie of in aluminiumfolie. Of maakt het niet zoveel uit?
Dat ligt er aan wat voor diepvriesdoos je hebt. Ik heb tupperware en daar kan het zo in, en dan in de diepvries. Maar goedkopere doosjes geven vaak toch 'rijp' in de doos. Hoe meer rijp, hoe minder de smaak wordt. Dan zou je het in een diepvrieszakje in een doos kunnen doen. Heb je goede dozen, dan kan het zo. Is ook makkelijker dan folie, dan weet je dat je cc niet beschadigd of van vorm veranderd als je iets anders in de diepvries doet.
Ik heb wat dingen opgezocht, maar kan eigenlijk nog niet alles vinden wat ik zoek! zie foto... waar kan ik die tekst vinden van ''it's a girl'', en die figuurtjes links boven bijv. naast die vlinder en al die andere leuke opdrukjes?! (die vlinder, hartjes, en afbeeldingen van die voetjes, rammelaar, flesje en veiligheidsspeld heb ik al). Die ''wave'' vind ik ook erg leuk met die meerdere kleuren. Hopelijk kunnen jullie me helpen!!!
even zoeken hoor: it's a girl: Cuttlebug embossingset it's a girl - Pergamanoshop.nl - De eerste pergamano webwinkel op internet is een cutllebug ding, maar die kun je dus ook gebruiken voor cupcakes, maar dan zonder de cuttlebug natuurlijk. (dat is een soort wals apparaatje). ik denk dat je met opdrukjes de reliëfjes bedoelt? Dat is wrs. met reliëfmatjes of cuttlebug matjes gedaan. Snappie? (heel leuk plaatje trouwens volgens mij gaan we dezelfde cupcakes maken, haha)
@Taliaa...thx!! Die bedoel ik idd! Maar hebben ze die niet op de site van de www.deleukstetaartenshop.nl ? Daar komt dat plaatje ook vandaan. Maar leuk he? dat plaatje! Ga vanmiddag alles bestellen...en dan lekker aan het kokkerellen wanneer het binnen is.
nee, die hebben ze daar niet. Het zijn eigenlijk matjes om kaarten te maken. bij de pipo's hebben ze ze wel! Ook andere reliëfmatjes
Ik heb alles even bij elkaar gezocht wat ik hebben wil, maar kom al uit op rond 80,- . Vind dat eigenlijk wel belachelijk duur en zit nu in dubio of ik het wel zal doen of niet ...kunnen momenteel ons geld eigenlijk wel goed gebruiken (verbouwing woning moet af). De meeste dingen gebruik je daarna niet meer...ja alleen bij een eventueel volgend kindje.