Waar in NL is het leuk wonen

Discussie in 'De lounge' gestart door Smiley24, 4 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Wij zijn op zoek naar een nieuw huisje. We wonen nu in Rotterdam en mijn man werkt in Amsterdam. Hij reist nu gewoon te lang en dat ziet ie niet meer zitten.

We zijn dus op zoek naar een (groter) huis wat voor hem qua afstand naar zijn werk ook een beetje te doen is.

Zelf denken we aan Maarssen (mijn man is er geboren en kent het) of meer richting Amsterdam zeg maar.

Het moet kindvriendelijk zijn, geen drukke wegen, basisscholen/ winkels op loopafstand.

Hopelijk kunnen jullie ons een zetje geven in welke omgeving het leuk wonen is.

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm nieuw vennep, Hoofddorp, hoorn, Zaandam... Allemaal redelijk in de richting van je mans werk..
    Alhoewel van Zaandam naar Amsterdam wel elke dag file is.

Kom zelf oorspronkelijk uit weesp... Maar woon nu in Rotterdam omdat het onmogelijk leek ooit nog het ouderlijk huis te verlaten als ik in weesp wilde blijven.

3. Bri

Bri Niet meer actief

Amsterdam zelf is leuk :)
    IJburg bijvoorbeeld, is ook nog eens zéér kindvriendelijk (vind ik). Er staat genoeg te koop.

4. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

De Ronde Venen!

15min van Amsterdam af en 15min van Utrecht af en 30min van Schiphol.
    Mooi groen en veel keuze aan basisscholen en middelbare scholen.
    Ook het openbaarvervoer is goed richting Amsterdam en Utrecht.

Huizenprijzen zijn wel vrij hoog, maar je zit dan ook heerlijk rustig maar niet afgelegen :).

5. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Hilversum!

6. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Weesp is leuk, bussum kan ook. Maar dan heb je meer last van file's.

Het is ook een beetje afhankelijk van waar in amsterdam je man werkt, als hij in zuid werkt is het vanaf weesp heel goed te doen. Ben je met een kwartiertje.

Amstelveen zou ook kunnen, dat is ook goed te doen volgens mij.

7. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

Ik zeg Hoorn, met de trein binnen 30 minuten in Amsterdam!

En heel kindvriendelijk, veel gezellige dingen te doen!

8. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Alphen ad Rijn? Of 1 van de omliggende dorpen?

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Apeldoorn maar daar heb je niks aan haha.
    Nee stiefvader komt uit Vleuten erg kindvriendelijk en erg centraal!

10. Amethist

Amethist Niet meer actief

Woerden!

Centraal gelegen in NL. Het ligt aan de A12 en met de trein kan je rechtstreeks naar Amsterdam, Utrecht en Rotterdam.

Er zijn meer dan voldoende scholen (basisonderwijs en voortgezet onderwijs). Bij elke wijk zit een winkelcentrum en ook het centrum is prima met verschillende winkels.

11. Nou.. Ik heb jaren in Wilnis gewoond, en daarna in Mijdrecht, maar ik vind dat niet echt 'the place to be'. OV gaat ook steeds meer achteruit..

12. Kimkommer

Kimkommer Bekend lid

15 mei 2011
    511
    63
    28
    NULL
    Rondom utrecht: Breukelen, Abcoude en de Meern. Rond amsterdam zuid: Amstelveen en ouderkerk aan de Amstel. Boven amsterdam: oostzaan, Purmerend, Landsmeer. Wel vanuit de zaanstreek bijna iedere dag file.

Ik weet niet of je wilt huren of kopen maar oostzaan en Landsmeer zijn best prijzig. Een eengezinswoning start vanaf 250000, huur is vrije sector rond de 1100 euro pm. Ik woon zelf namelijk in 1 van deze plaatsen.

13. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Dan wordt het toch Maarssen ;)
    Ik woon er zelf ook en vind het wonen hier super!
    Winkelcentrum is dichtbij en makkelijk te bereiken via alle wijken, vooral vanwege de erg vriendelijke fietspaden van en naar alle wijken.
    Scholen hebben ze hier ook genoeg.
    Maarssen is niet zo heel groot, ligt lekker centraal en de op A2 ben je binnen korte tijd.

14. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Ligt aan je budget.amstelveen is aan de rand van amsterdam zuid.heel kindvriendelijk, verschillende wijken, groot uitgebreid mooi winkelcentrum, cultuur, muziekschool, theater, poppodium, zwembad, sportcomplex, veel scholen zowel basis als middelbaar en van goed niveau, Amsterdamse bos plus sportvelden en paardrijden, kinderboerderijen en goed Ov.

Ben r geboren en getogen en sinds kort terug en ben wederom blij hier!

Dan is badhoevedorp ook leuk, Hoofddorp en nieuw vennep ben ik niet dol op, maar is persoonlijk, uithoorn ook niet.

Inburgering amsterdam leuk en als je geld hebt, amsterdam zuid, prachtig!

Ouderkerk aan de Amstel erg leuk!abcoude ook leuk maar wel veel meer dorp.

15. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL

Yep, ik woon sinds 2 jaar in Amstelveen en ik vind het heerlijk! Ik kom uit Rottwrdam dus het was even ' wennen ' de cultuur is hier heel anders op een positieve manier.
    Veel voorzieningen! Je hoeft eigenlijk nooit meer uit Amstelveen

16. Amstelveen is wel leuk maar de A9 daar is toch wel filegevoelig. En er is geen treinstation.

17. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Vrienden van mij wonen in Leidsche Rijn/Vleuten. Super kindvriendelijk en er staan ook huizen te koop. Ik weet zelfs nog een leuk huis te koop te staan!

18. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Haha, 'the place to be' ach er zullen dorpen zijn waar het leuker is?
    Maar, qua omgeving vind ik dat je toch wel top zit en qua OV zijn er alleen maar meer lijnen bij gekomen.

19. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    We hebben een nieuwbouw eengezinswoning in Vleuten gezien en 1 in Maarssen. In Maarssen is het een wat oudere woning (jaren 70). Vind Maarssen op zich wel leuk :)
    Budget is € 350.000,-

@Deesdees: oh wat leuk, waar woon jij in Maarssen?

Weet iemand hoe Amsterdam Noord is?

20. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    @Smiley, zelf ben ik niet bekend in amsterdam. Maar vriendlief wel. Die zou zelf niet in amsterdam noord willen wonen (vraag me niet waarom).

Deel Deze Pagina