Ik wil graag voor nieuwjaarsdag cupcakes met de kids maken Heb dit echter nog nooit gedaan dus ben een beetje inspiratie aan het op doen Ik weet dat je de cupcake kan versieren met fondant en botercreme Botercreme heeft mijn voorkeur Kopen jullie zoiets uit de winkel of echt bij een taartenwinkel? Ben benieuwd naar jullie reacties en eventuele foto's van de cupcakes
Er is hier een groot taartentopic in de lounge. Maar botercreme maak ik vaak zelf. Kant en klaar is meestal veel minder lekker naar mijn mening. Verder gebruik ik veel de spullen van funcakes, koop ik bij de jamin. Meestal in de wat grotere winkels hebben ze een heel schap met spullen voor cupcakes en taarten
Botercreme maak ik zelf met poedersuiker en roomboter. Ik gebruik dit alleen om erop te smeren, want een toef van botercreme vind ik veel te machtig. Fondant vind ik persoonlijk niet zo lekker, maar haal mijn marsepein altijd bij de Jamin of bestel op internet (de leukste taarten shop). Vind dit veel lekkerder dan van de Action of Xenos. Je kan leuke uitstekers kopen voor marsepein/fondant.
de meeste vonden een toef botercreme niet zo lekker. Wil je toch gaan voor botercreme neem dan mix botercreme dus niet 1:1 boter/ poedersuiker. ik zou zelf een Zwitserse room toef maken ( banketbakkersroom / slagroom) of gewoon geen versiering maar smaakjes cake, die gaan hier meestal het allerhardst.