Cupcakes, marsepein of Fondant?

Discussie in 'De lounge' gestart door tanjax11, 5 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Wat is het verschil tussen deze 2, als je het gebruikt voor cupcakes?
    En klopt het dat marsepein voor gebruik 1 dag moet opstijven?

Wat vinden jullie makkelijker te maken en te gebruiken?

2. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik heb laatst een taart gemaakt met fondant (workshop) maar bah wat is dat spul vies zeg. Doe mij dan maar met marsepein.

3. Maia

Maia Niet meer actief

fondant is een suikerpasta in principe. is mierzoet
    marsepein is op basis van amandelen. is ook mierzoet maar dan met amandelsmaak :)

dat is het belangrijkste verschil. Marsepein hoeft om te bekleden zeker niet op te stijven.

maken zou ik het allebei niet ;) maar gewoon kopen en zelf kleuren. Ik vind zelf persoonlijk een combinatie van beide het beste mee werken (en het lekkerst), dus 50% marsepein en 50% fondant maar als je beginner bent raad ik je aan om met marsepein te werken omdat dat wat 'makkelijker' is.

fondant heb ik het nu over kneedbaar, maar je hebt het ook in vloeibaar en dat kan je ook prima gebruiken voor cupcakes.

4. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Zowel marsepein als fondant kun je kant en klaar kopen. Je kunt het dan meteen gebruiken.

Ik vind zelf fondant het fijnst om te gebruiken. En qua smaak moet je het gewoon proberen.
    @Wup, er zijn vele merken fondant die gelukkig allemaal anders smaken. Dus er zal er vast 1 voor je bijzitten die je ook lekker vind!
    Ikzelf gebruik fondant van Bakels (Pettinice) en die is heerlijk vinden de mensen die mijn taart eten.

5. Maia

Maia Niet meer actief

daar heb je gelijk in zanoni, ik vind die van regalice zelf ook heel vies, maar die van Bakels koop ik ook altijd want die is wel erg lekker.

6. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Marsepein is amandel met suiker, fondant is suiker. Het is maar net wat je lekkerder vindt! Als je fondant 24 laat drogen wordt het harder. Dus om je cupcakes te bekleden hoef je het niet te laten drogen mits je iets rechtop wil laten staan (maar dan is het handiger om er nog een speciaal poedertje doorheen te mengen maar dat wordt misschien een beetje te technisch verhaal). Ik gebruik zelf allebei, het is maar net wat ik moet maken en voor wie.... Even een klein smaaktestje voor jezelf doen!

7. tulip

tulip Niet meer actief

ik gebruik fondant, vind ik het fijnste. Ik gebruik fondant van funcakes.

8. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik weet het merk van deze fondant niet, het kwam bij een bekende hobbywinkel vandaan, pipos geloof ik?

Ik wist niet dat er veel verschil in de merken was qua smaak.

9. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Pipoos verkoopt zowel funcakes (kleuren) als Regelice (wit)(even op hun site gekeken)
    En die smaken echt heel anders dan Bakels.
    Vind het trouwens wel raar dat er spullen van de pipoos wordt gebruikt voor een workshop want Pipoos is ontzettend duur! Maar dat is geheel off topic

Deel Deze Pagina