Ik vind het wel smaken naar boter met suiker . De eerste keer dat ik het maakte dacht ik echt "waar is iedereen nou zo enthousiast over want dit is niet te eten!". Maar misschien heb je inderdaad geen smaak hahaha! *geintje* Het is tenminste wel minder calorierijk. Ik smeer er ook niet mee af, vind ik ook niet lekker. Daar neem ik inderdaad ook die funcakes mix voor omdat ik te lui ben om het zelf te maken. En eerlijk gezegd is die funcake mix nog lekkerder dan zelfgemaakte gele room met roomboter en suiker...
nou dames, ik heb et met ongezouten roomboter gemaakt, en het is best wel lekker geworden... ik heb er een zakje doorgedaan wat in het pak erbij zat en toen kreeg ik caramel botercreme... afgemaakt met krokante stukje hazelnoot (een pak van de jumbo voor caramel cupcakes) het is alleen wel erg ''zwaar'' zeg maar,,, hoe zeg je dat dus misschien probeer ik de volgende keer dat frosting of icing wel of ik doe wat ik hier net ook las... iets met slagroom en chocolade... in ieder geval bedankt voor alle tips...
Dit is het recept voor ganache: 100 ml slagroom 100 150 gram poedersuiker 90 100 gram melkchocolade 1 tl cacaopoeder De hoeveelheden zijn ongeveer, ik gooi er altijd gewoon wat in en het is altijd lekker. Zet de slagroom op het vuur. Niet laten koken. Smelt de chocolade in de slagroom. Haal van het vuur (liefst uit de pan zodat het niet zo heet blijft) en meng er de gezeefde poedersuiker door. Je moet het zeven omdat het anders gaat klonten. Roer de cacaopoeder erdoor. Zet het in de koelkast tot het stevig geworden is. Af en toe doorroeren omdat er een hard laagje op komt.