Wij willen graag een trampoline in onze achtertuin gaan zetten voor de jongens. Onze tuin is ca 5 meter breed en 12 meter diep, dus niet enorm, maar we hebben er wel ruimte voor en de jongens vinden het zo leuk. Is ook goed voor ze, vooral de oudste kan wel extra beweging gebruiken en we wonen niet in zo'n leuke buitenspeelbuurt. Hoe groot zouden we hem moeten nemen dat ze er met z'n drieën tegelijk op kunnen springen? Voor onszelf willen we hem niet te groot, want het is al zo'n sta-in-de-weg (nog afgezien van dat lelijke net), maar ze moeten er wel echt goed op kunnen spelen natuurlijk, anders hebben ze er nog niks aan. We twijfelen ook nog tussen ingraven en gewoon neerzetten. Ik denk dat we hem eerst maar eens gaan neerzetten en als het een blijvertje is, misschien in de toekomst alsnog gaan ingraven. Iemand ervaring?
die van ons is 360cm kunnen heel veel kinderen op. Onze tuin 8 breed en 15 diep Het is wel een obstakel maar de kinderen hebben er zoveel plezier op.
Ik zou hem gelijk ingraven, het is vast een groot succes! Wij hebben veel tuin, dus de grootste trampoline genomen waar tot 120 kg op mag (4,30m). Zonder net, maar wel een inground, die 10 cm boven de grond zit.
Informeer van tevoren ook je buren( als je die heb) Hier heeft de buurvrouw er vorig jaar een neergezet en dat ding piept en kraakt en geloof me daar wordt je niet vrolijk van wanneer je met mooi weer buiten wil zitten. Ik word ook niet vrolijk van heel de tijd zo'n kinderhoofd over mijn schutting.
Hier ook een niet zo brede tuin maar wel genoeg lengte. Hebben een ovale trampoline genomen. Daardoor heb je wel genoeg springvlak voor meerdere kinderen. Echt ideaal!!
Wij hadden er eentje van 2,40, was prima voor 2 kinderen, kan voor 3 ook nog wel denk ik. Maar hier nam hij toch teveel ruimte in beslag, en de kinderen vonden het ook prima dat ie weer wegging . Hebben nu een loungebank. Lisa is trouwens een keer misgestapt op de trampoline, heeft 3 weken niet kunnen lopen en moesten naar de huisartsenpost (ze was toen net 3) en afgelopen jaar heeft ons buurmeisje van 2 haar arm gebroken op de trampoline, dus ik ben niet zo'n fan meer van een trampoline
Hoe kleiner, hoe groter de kans op ongelukken, vooral als ze er met meerdere kinderen tegelijk op gaan. Wij hebben een tuin van 6 bij 11 meter en hebben een ingegraven trampoline van 2.40 m. Geen net er om heen, ik zit niet tegen dat ding aan te kijken en zo heb ik ook niet dat ze boven de schutting uit komen en bij de buren kunnen loeren. Bevalt goed.
Wij zitten te kijken voor een rechthoekige trampoline, scheelt volgens mij wel in de ruimte. Misschien een optie?
Wij hebben er een van 2.40m met net. Ik ben blij dat we hem niet ingegraven hebben want van het voorjaar gaan we hem verplaatsen. Ik wil gaan kijken voor een andere kleur rand zodat ie wat minder opvalt als je naar buiten kijkt. De kids vinden hem helemaal geweldig.
+1. Onze buren hadden er ook een. Ouders, buurjongen en hond sprongen er allemaal fanatiek op. Het piepen vond ik niet eens zo erg, ze hadden een grote trampoline en bij elke sprong zagen we of de hond, de buurjongen of de buren zelf. Weg privacy! Gelukkig staat de trampoline er niet meer.
Wij hebben er een van 3.60. Is een mooi formaat. We hebben hem wel ingegraven, is veiliger en je kijkt eroverheen ipv tegenaan.
Wij stonden vorig jaar op een camping tegenover een trampoline en onze zoon van toen ca 15 maanden was niet te houden en klom er elke keer weer op. Het leukst vond hij toen om er overeen te rennen. Buren informeren: tja, ik weet het niet. We zetten hem wel helemaal achterin, zodat ze er zo min mogelijk last van hebben. Aan 1 kant zitten ze nooit in de tuin, aan de andere kant hebben ze op die hoogte een tuinhuisje staan, dus ik denk niet dat ze er heel veel last van hebben. Ik hoop niet dat ze gaan klagen in elk geval...
Wij hebben een ingegraven trampoline van 2x3 meter ongeveer. Als je ziet hoeveel lol de kids ervan hebben, denk ik dat er nog heel wat jaartjes gebruik van gemaakt gaat worden. Ben daarom ook blij dat we hem hebben ingegraven. Het is even een karwei, maar dan heb je dat lelijke uitzicht tenminste niet.
Wij hebben er en van 2,44 en vind dat voor twee peuters groot genoeg. Zou niet meer kinderen erop laten. Dan moet je echt wel aan 3 meter of meer gaan denken. Wat betreft buren vragen zou ik niet doen. Jouw tuin jouw pleziertjes. Geluid hoor je bij iedere vorm van buiten leven en wat betreft gluren/hoofd boven de schutting. Als wij springen letten we op elkaar, we letten erop dat we met elkaar plezier maken. Het kopje thee van de buren ga ik dan echt niet bekijken. . Anders Jan je ook beter niet meer uit het achterraam kijken boven. Dan zie je meer!
Ik zou de trampoline niet naast een boom zetten. Dan kan je telkens de natte bladeren eraf halen. Wij hadden er geen een. Te kleine tuin ervoor. Maar d'r vriendinnen wel. Als je hem niet ingraaft, neem dan wel een net!