Ik moet voor kerstavond een quiche maken. Heeft hier iemand die ooit gemaakt? Ze hebben zoveel soorten, ik heb ook op internet gekeken, maar hoe weet ik nu zeker dat ie dan ook lekker is. dus welke raden jullie mij aan? Het moet wel zonder vis zijn, want de meeste houden niet van vis.
Je kan taartbodem kopen (in soortgelijke pakjes als bladerdeeg, in het vriesvak) of zelf maken, recepten genoeg op internet, niet moeilijk. In de springvorm leggen, randjes goed aandrukken en met een vork gaatjes prikken. De bodem kan je het beste even blind bakken (bakpapier en vulsel erin; bijv. gedroogde bonen of linzen... die kan je erna alleen niet meer gebruiken voor eten, wel voor als je weer eens een bodem wil voorbakken) Het basisrecept is voor mij 4-5 eieren klutsen met een bekertje room en een geraspte kaas. Vervolgens leg ik plakjes kaas op de taartbodem. Je kan nog bijv. spinazie door het ei meigsel mengen. Het is vaak ook wel lekker om er een gesnipperd uitje en knoflook door te doen. Er kan qua groenten eigenlijk vanalles in, wat je maar lekker vindt. Bijv. chamignons, kerstomaatjes, gedroogde tomaatjes, gegrillde courgette, stukjes geitenkaas, etc., etc. Qua kruiden kan er veel: tijm, rozemarijn, oregano, gedrooge chiliflakes .... Ik hou zelf erg van een spinaziequiche met kleine stukjes pompoen of bataat en salie. Beetje geraspte kaas bovenop de quiche en daarna in de oven (180-200 graden, 30-40 minuten, daarna even kijken of hij gaar is). Oh, lol... ik ben vegetarier, dus ik zit nogal in mijn eigen manier van koken. Spekjes, stukjes worst, ed. kunnen (blegh, blegh...) natuurlijk ook!
Ik vind een recept van de ah app heel lekker, met spekjes, brocolli, kaas en cashewnoten. Zoieso kan je elk ingrediënt wat je lekker vind erin doen. De basis is altijd bladerdeeg en ei, beetje van jezelf en van...
Ik maak altijd een quiche met prei ofwel een preitaart mm heerlijk! vorm met diepriesbladerdeeg hartige taart bedekken eerst spekblokjes in de pan dan 500 gr gesneden prei erbij 2 theelepels basilicum erbij en peper en zout als dat klaar is in het vorm doen en daarover het mengsel met gieten 125gr creme fraiche 4 eieren wat geraspte kaas erin en de bovenkant bedekken met geraspte kaas! Succes
Ik maak hem ook altijd met prei. Prei, ananas en gekookte kipreepjes (kant en klaar) En dan het recept volgen op de zijkant van het pakje van hartige taart volgen
Recept van de ah allerhande; Geitenkaasquiche met honing! Echt super lekker, gaan ook nog oa sjalotten in. Aanrader!!
Ik heb een lekker recept gevonden op de site van koopmans. Er zit een bodem bij die je moet maken, of raden jullie bladerdeeg aan?
Ik doe het zelf vaak kant en klaar. Het kan inderdaad met bladerdeeg, maar croissantdeeg is ook heel lekker voor een quiche te gebruiken!
Ik gebruik bladerdeeg als het snel moet. Wel even de bodem inprikken en er een beetje paneermeel of verkruimelde beschuit op gooien, daar wordt het iets minder zompig van. Maar het lekkerst is een niet-zoet korstdeeg eerst blind bakken en daarna de quiche pas afmaken, maar daar heb ik meestal geen tijd voor
Broccolitaart met geitenkaas en pistachenoten recept Ik maak vaak deze! (en als een echte vleeseter doe ik er ook nog spekjes door) Lekkkur!
Ik maak het deeg altijd zelf, super makkelijk en veel lekkerder dan bladerdeeg. 250 gr bloem, 125 gr zachte gezouten boter, 1 eidooier en een 1/2 dl water, even mixen in de machine (of met de hand), minimaal 30 min in de koelkast laten rusten en uitrollen maar! Verder kun je er idd alles in doen. Ik pak vaak finesse kookroom light, zit minder caloriën in dan slagroom en smaakt hetzelfde.. Wat voor iets zoek je?? Ik heb namelijk een boek vol met hartige taarten en allemaal even lekker!!
Ik maak hem vaak zo: De groente (ik neem brocoli, doperwten en gourgette) kort koken. Met bladerdeeg de ingevette bakvorm bedekken (ik neem de plakken uit de vriezer. Mengsel maken van slagroom, boursin cuisine kruiden (of die met 3 pepers), creme fraiche en eieren.. alles goed mengen. De groente even mengen met blokjes ham. De groente en ham in de bakvorm doen, mengsel (room en ei) er overheen en dan er bovenop padano kaas. Ca. 50 min in de oven en smullen maar.
Ik maak hem met prei en spekjes. Ik neem ook altijd de kant en klaar pakjes bladerdeeg. 4 preistengels (wit) in rondjes snijden, aanbakken met wat olijfolie in de pan. Als deze wat glazig word doe ik er 200gr spekblokjes bij. Wat kruiden met peper, en niet teveel zout (spek is al zout) dit mengsel even laten uitlekken en dan doe ik er een 50gr geraspte emmentaler onder. Deeg in taartvorm en bodem inprikken met vork. Mengsel in de vorm, 4 eitjes loskloppen en erover gieten, en dan een goede laag emmentaler kaas erover. En dan ongeveer een 20-30 minuten in de oven op 200 graden (hetelucht) yummieeeee Ga ik morgen trouwens maken als avondeten voor men zoontje zijn verjaardag
Zo doe ik het ook altijd! En ik zou persoonlijk echt geen bladerdeeg nemen, veel te vet en te schilferig, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Gewoon zelf maken dat deeg, makkelijk en véél lekkerder! Qua vulling is mijn favoriet broccoli met spekjes en geraspte kaas met daaroverheen mengsel van 4 eieren, kookroom, zout en peper en nootmuskaat.
Ik maak de vulling altijd met een half bakje slagroom en een pak magere kwark. Daar wordt het lekker luchtig van een een stuk minder vet dan alleen met slagroom. Verder doe ik er vaak prei, spekjes, champignons en een uitje in! En uiteraard geraspte kaas en eieren! Ik gebruik overigens nooit bladerdeeg. Zelf deeg maken is den stuk lekkerder! Succes ermee!
Ik ben echt dol op de receptensite van de AH. Daar kan je sorteren op beste waardering, ik ga altijd voor minstens 4 sterren, altijd heerlijk!
Een lekkere vulling is ook: prei, walnoot, geitenkaasjes en op elk kaasje een drupje honing. de bodem maak ik meestal uit een pakje (mix voor hartige taart). Maar ik gebruik nooit de vulling-mix die erbij zit. Mss toch een keer met bladerdeeg proberen.
Vanmiddag gemaakt; Bladerdeeg in ovenschaal en bodem inprikken, gehakt bakken en kruiden. Brocoli in heel kleine stukjes en even koken. 4 eieren, half bekertje creme fraise en geraspte kaas mengen. Dan de gehakt groenten in een schaal mengen, ei mengsel erdoor en alles in de ovenschaal. 45mn bakken op 180-200 graden. Uit de schaal op rooster glijden en even laten staan voor aan snijden. Spruitjes tomaat kip is ook lekker. Of een restje gekookte aardappeltjes erdoor.
Pak hartige taart plakken 2 uien bakken met spekjes en.champignons. dit op de bodem leggen. 120 ml melk mengen met 3 eieren en een zakje champignon cup a soup. dit erover gieten. daar boven op bedekken met plakken brie. jammie!