Ja kan idd ook met glazuur en water heb ik zelf nog nooit gedaan wel met suiker en water. Ik heb zo'n ijzeren blad waar ik de papierenvormpjes van de cc's in doe en als je er dan een broodplank op legt worden ze niet plat, alleen de bovenkant. Veel succes en plezier!
Ik bewaar ze in een luchtdichte bewaardoos, zo'n taartdoos. Dan blijven ze ongeveer een dag of drie/vier lekker. Sommige mensen zeggen dat je ze in de koelkast moet bewaren maar ik vind dat ze dan niet meer lekker smaken, dan trekt er vocht in de fondant waardoor ze veel smaak verliezen.
Oh ja logisch natuurlijk die broodplank erop als ze nog in de bakvorm zitten. Die heb ik ook dus dat kan dan mooi Thanks voor de tips. Ik ga ze pas volgende week maken, dan zal ik een foto plaatsen
Ik maak botercreme altijd zo: 50 gr. ongezouten roomboter op kamertemperatuur in een bak doen. 125 gram poedersuiker erbij doen en 1 zakje vanillesuiker. Dan een eetlepel (of ietsje meer) melk erbij en dan mixen totdat het een luchtige massa is. gaat vrij snel hoor, minuutje mixen ofzo. Et voila!
dan heb je dat spul dat je bovenop de cc kan spuiten in een toef? Hoe krijg je het in kleur dan ..door het te mengen met ...?
Kleurstof. Ik gebruik het daar overigens niet voor omdat ik dat zo'n mondvol vind, maar dat is echt een kwestie van smaak. Ik smeer het gewoon op het cakeje als onderlaag voor de fondant.
Ja, ik ben om! Heb lekker op die sites zitten spitten en ga van het weekend op mijn gemakje bestellen. Heb er helemaal zin in. Of weet iemand in Rotterdam of omgeving een goede kookwinkel?
Domme ik!!!!! :x :x :x Kreeg vandaag mn pakketje binnen, en ik zie nu dat ik een mini-muffin bak-vorm heb besteld, ipv een normale. Domper! Weet iemand of die siliconen bak-vormpjes een beetje meewerken? Die heb ik nog wel in de kast liggen, maar die wilde ik eigenlijk niet gebruiken. Maar ja, nu de rest in huis is begint t wel te kriebelen natuurlijk!
Ik heb ze zelf nooit gebruikt maar mijn vriendin zegt dat haar cupcakes er heel muf van gingen smaken. Maar daar heb ik dus verder geen ervaring mee. Zo;n bakblik is trouwens niet verplicht he, je kunt ze ook best zonder bakken. Met bakblik is alleen makkelijker. En cupcake-bakblikken kun je ook bij Hema en Blokker kopen!
Iemand enig idee of er in Friesland/Groningen ook een kookwinkel is? Hoef ik niet via internet te bestellen .
Je hebt 'taart en decoratie' in Ridderkerk zitten (een gevaarlijke winkel) In vlaardingen zit ook een klein winkeltje voor taart benodigdheden (moet je maar even googlen) En in dordrecht heb je 'spullen voor je taart' Haha dat is wat ik tot nu toe bij elkaar heb gesprokkeld, ik blijft lezen voor meer winkeltjes! Veel plezier en neem een dikke portemonnee mee
Oh die ervaring hebben wij niet. Hebben zo'n minicupcakejesvorm in siliconen, maar ze smaken helemaal niet muf. Precies hetzelfde als in een bakblik.
Oeh, Ridderkerk...dat is vlakbij. Ik ga gelijk ff kijken waar die zit....enne vakantiegeld is gelukkig gestort wahahahahah.
Ik heb voor mezelf al een projectje bedacht. Mijn zoontje wordt 6 juli 2 jaar en dit jaar hebben we het thema "jungle". Ik ga dus proberen jungle cupcakes te maken. Ik wil de helft met groene toef botercreme (vind ik zelf namenlijk heel lekker) met sprinkles en steker met dierenhoofdje erop, en de andere helft met creabea fondant versiering......heb ook al leuke jungle cups gezien.