Cupcakes!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Vlinderbloem, 8 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Zoet! in bergum

2. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Ik kreeg net een mail dat mijn bestelling onderweg is ...morgen komt het vast binnen !!! ;)

3. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

'Mijn cupcakes van gisteren.

4. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Ze zijn gaaf !! Vooral die bijtjes ;) Heb je die van een plaatje of zelf bedacht ?

5. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ik heb ze ooit op de leukste taarten gezien. Kon alleen gisteren dat plaatje niet meer terug vinden, maar volgens mij zijn ze wel vrij hetzelfde geworden. Alles geel/zwart vond ik teveel van het goede voor mijn vader, dus werd het thema "de bloemetjes en de bijtjes" :D

Merk wel dat ik echt te lang niet veel gedaan heb. Ben echt roestig zogezegd. Komende tijd maar veel bakken ;)

6. w0nder

w0nder Niet meer actief

Heel mooi de bijtjes en bloementjes :)
    Hoe krijg je de cupcakes zo plat? als ik ze bak heb ik gelijk een bol cakeje, terwijl ik ze niet te vol maak ;)

7. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Meteen uit de over er een snijplank op leggen. Dan even wachten tot ze plat zijn en dan gaan ze pas op het rek. Soms zet ik er ook nog even iets op om het iets zwaarder te maken.

Als ik er een swirl op maak doe ik het niet, maar zo met versieren werkt het een stuk makkelijker.

8. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Een swirl?
    Ik ben echt nog zo niet in die wereld thuis....;)

9. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    swirl = toef :)

10. tulip

tulip Niet meer actief

heel mooi angelbaby.

11. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Een toef inderdaad. Sorry kwam niet op dat woord :)

Bedankt!

12. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    Mooi gedaan!

13. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Mijn spulletjes zijn binnen !!! Jeah heb eigenlijk zin om meteen te beginnen maar ja dat doen we maar niet ;)
    Even een vraagje, dat fondant. Daar staat op houdbaar tot maart 2012 maarre geldt dat ook nog als het open geweest is of moet ik het in 1 keer allemaal opmaken nu ?

14. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Nee hoor.. k weet niet precies hoe lang het houdbaar is als je het open maakt, ik geloof zelfs tot de datum die er staat.. (Maar houd me er niet aan vast) Luchtdicht verpakken, anders word het keihard! Da's wel een tip :)

15. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Als je het goed opruimt is het zelfs na die datum nog gewoon goed ;)

Ik weet niet hoeveel je besteld hebt, maar ik verpak het altijd in zakjes met 100/200/400 gram. (bestel altijd een emmer van 5kg of een doosje van 5kg) Dat zijn vaak de gewichten die je nodig hebt. Dat per portie in een boterhamzakje of diepvrieszakje en dicht knopen met zo min mogelijk veel lucht erbij.

16. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Ik zat er dus niet veel naast ;) Hahahaha.. wat verpak jij het handig.. Da's wel weer eenf ijne tip :)

17. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Dat vond ik zelf ook ja. Is even wat werk, maar daarna heb je er steeds profijt van.

Ook marsepein of fondant die je al gekleurd hebt, kun je ook gewoon op dezelfde manier bewaren. Moet het natuurlijk wel geen vulling geraakt hebben. :)

18. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Nee dat weet ik.. Maar wat ik over houd en afsnij van zijkant van de taart gooi ik meestal toch weg.. Waarom weet ik niet, denk het idee van de kruimels van kapsel ofzo..

19. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Als ik met uitrollen al zie dat ik veel te veel heb, snijd ik hem dan al meteen kleiner. Dat gaat mooi weer op een bolletje. En vooral met versieren houd ik vaak veel over. Kleur altijd teveel :) Is dan wel weer handig voor een volgende taart/cc.

20. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Bedankt voor de tips. Ik heb een aantal pakjes van 250 gram dus ik kijk gewoon wat ik over heb en dan doe ik het in zakjes. Misschien maak ik alles wel op ;)

Deel Deze Pagina