@tulip erg leuk, zou alleen wel dunner uitrollen. @blackeyedgirl ik gebruik een ronde uitsteker maar een glas volstaat ook wel.
@blackeyedgirl je moet gewoon even zoeken naar de juiste maat. Ik gebruik de dop van een pot honing die ik toevallig had staan, dat is echt de perfecte maat voor de cupcakes, maar ken je die kinderbekers bij Blokker? Waar prinsessen opstaan, of Cars of paarden..met zo'n draaidop erop. Die draaidop is ook vrijwel perfect voor cupcakes. Alleen hangt het er natuurlijk wel vanaf hoe je ze bakt. Inmiddels worden al mijn cupcakes ongeveer hetzelfde, maar als je meer beslag erin doet heb je dus ook een grotere diameter aan de bovenkant. Het is even uitproberen dus. Succes!
Leuke Hello Kitty cc! Inderdaad een leuke uitsteker. Ik gebruik wel ronde uitstekers voor mijn rondjes. Heb 2 van die blikjes. 1 met gewone rondjes en 1 met rondjes met een kartelrand. Kijk dan gewoon per cc welke de juiste grote heeft. Vaak heb ik 2 groottes, want dan heb ik het ene blik net wat voller gedaan dan het andere.
hoi, Ik heb mijn vraag ook bij de taartdozen gesteld, maar zie dat jullie ook fondant gebruiken. Maken jullie dit weleens zelf? Zo ja, weten jullie hoeveel gelatineblaadjes je moet gebruiken ipv anderhalve theelepel gelatinepoeder? x Brigitte
ik heb hem besteld bij shopvanbientje, ook een hele leuke hello kitty rolstok gevonden daar. buffy, ja klopt, de bloemen zijn vooral wat dik geworden, maar het was de eerste keer dat ik die bloemen dingen gebruikte, dus ik wist ook niet hoe het werkte.
Mijn complimenten voor de mooie CC's van iedereen. Super gedaan. Wil misschien ook eens een workshop gaan volgen. Maar ik heb thuis alleen een combi magnetron-oven en weet niet of het daar ook goed in lukt om te bakken. Ik bak hier wel eens een cake in, maar een taart heb ik er bijv nog nooit in gebakken. Bakken jullie allemaal in een 'echte' oven of heeft iemand ook een combi?
Ik gebruik een magnetron-oven. Buiten het feit dat het klein is en ik dus maar zes cupcakes tegelijk kan bakken is het gewoon even puzzelen met temperaturen en tijden. Ik houd me dus nooit aan algemene baktijden maar bij mij is het: Kant en klare mixen- 200 graden/ 15 minuten en zelfgemaakt (eieren, boter,suiker, bakmeel enz..) 200 graden/ 20 minuten. Maar dat heb ik dus uitgevonden na tig keer mislukken.
ik heb ook een combi. Ik kan er wel meer in kwijt, ik heb een muffinvormblik waar er 6 inkunnen, maar ook 1 met 12 gaten en die past er ook in. Ik zet het altijd op een open rooster. Ik gebruik wel altijd het blik, anders krijgen mn cupcakes de raarste vormen.
Ja dat past bij mij dus net niet helaas, en wat nog "helazer" was: daar kwam ik uiteraard pas achter toen ik dat grote bakblik al had gekocht. Nouja, kon ik weer een vriendin blij mee maken.