vergeten wie het vroeg, ik gebruik niet gewone botercreme. ook niet de eieren variant ivm allergie. ook wajang boter ivm allergie Maar "gekookte" variant: oa mijn amandelfrosting, amandel weg halen en voor van alles te gebruiken. toevallig vanadaag met aarbeien-soyamelk gedaan, is een heerlijke frisse frosting geworden. Amandel frosting 1/4 cup bloem 1 cup suiker 1 cup sojamelk (of gewone) 1 cup boter (wajang) op kamer temperatuur 1 zakje vanille suiker 1 tsp amandel extract mespuntje zout Doe alles in een steelpan behalve de boter. Zet het op het vuur en goed blijven roeren, het lijkt heel lang vloeibaar te blijven maar opeens word het een papje. Haal het dan van het vuur en giet het in een meng kom, nog even doormengen en dan geheel af laten koelen. Als het is afgekoeld voeg er dan de boter bij. Mix eerst langzaam totdat de boter in stukjes in en mix het geheel daarna het geheel tot het mooi en creamy is.
@ Rono ik mak de toefjes met merinque botercreme , hier kun je alle smaken aan toevoegen die je maar wilt. Ik gebruik de smaakstoffen van Patidess. Veel gebruikt hier is mokka, aardbei , citroen. @SyrianBeauty op De Leukste Taarten Maak Je Zelf! staat alles vermeld over het maken van cupcakes.
Wauw, zijn dat echte muisjes of heb je zelf blauwe en witte fondant bolletjes gemaakt? Ik wil ook geboorte cupcake's maken voor m'n neefje, maar ik zit te twijfelen of ik nou muisjes moet nemen of zelf bolletjes moet gaan doen..
wauw heel mooi. Heb je in de mal van de baby marsepein/fondant gedaan? En ging dat er makkelijk uit? Ik heb er zelf ook 1 maar vraag me steeds af of de fondant er dan wel mooi uitkomt.
@momhairy, woooow wat gaaf geboetseerd!!! Ik wil ook nog leren boetseren want het enige wat ik heb geboetseerd zijn angrybirds en dat is niet zo heel moeilijk (staan in mn album). Ik heb gisteren weer besteld en ook leuke dingen! Had nog wat verjaardagsgeld over dus kon dat mooi besteden. Ga binnenkort weer bakken want mn schoonmoeder wilde cc's hebben dus kan binnenkort ook wat showen.
@Christea Als je de babymal gevuld met fondant of marsepein een kwartiertje in de vriezer legt, wipt hij er heel mooi uit hoor. @Joyce1983 ik zou voor de muisjes gaan hoor. Ballletjes draaien is erg veel werk.
Heb ff gespiekt op je blog, leuke dingen maak je! Ik heb zelf ook zo'n mal alleen niet voor een baby, maar je kan het marsepein of fondant er gewoon in doen even in de vriezer en dan kan je het er zo uithalen
ligt eraan cup van wat Ik heb zelf cups in huis, lekker makkelijk, nite afwegen gewoon schepje vullen en klaar. Maar met deze link kan je alles omzetten, erg handig: Conversion Calculators | DianasDesserts.com Want een cup water is net weer anders dan cup suiker, of cup poeder suiker.
Leuk topic!!! Heb al even geen cc meer versierd. Heb pas mijn taarten bakken weer opgepakt en heb nu alweer helemaal zin om weer cc te bakken
Nou... ik heb ook een poging gedaan vanmiddag. Ben gewoon 2 uur bezig geweest met 6 cupcakes, inclusief bakken... dat dan weer wel Ben helemaal niet tevreden over het eindresultaat. Die zwart/witte met de zilveren bolletjes waren de eerste twee en daar ben ik dan nog het meest blij mee. Bij die anderen kwam de klad er in, had ik geen zin en inspiratie meer en dat is te zien ook. Was wel m'n allerallereerste keer dat ik cupcakes zo versierd heb. Ik vind het wel leuk om te doen, maar ik zou het nog leuker vinden als ik het nog beter kon. Oefening baart kunst zeggen ze dan he. Oh ja, die middelste 2... ik dacht: yeah, ik spuit een toef. De eerste keer he, hoezo ambitieus. Werkte niet dus ik dacht: ik strooi er snel wat discodip over. Resultaat: mislukte muffin. Ik mag hopen dat ie in elk geval nog lekker smaakt
Die geboorte cc die bolletjes zijn met muisjes gedaan! Smaakt ook Nog erg lekker met marsepein / fondant en de cake! Boetseren vind ik ook nog lastig ! Op internet staan filmpjes ervan Bv fondant sheep! X
Hallo ! Wat een prachtige cupcakes. Ik krijg helemaal zin om ze ook eens te gaan maken. Kan iemand mij een tip geven als je dit nog nooit gedaan hebt, wat je dan allemaal nodig hebt? Koop ik gewoon een pak muffinmix of moet dat met speciale spullen? Hoe en waarvan maak ik al die mooie figuren erop en hoe krijg je die cakejes zo mooi plat van boven ?