Cupcakes!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Vlinderbloem, 8 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

plat doe ik door als ze uit de oven komen even de broodplank erop.
    Het kan met muffinmix, maar ik maak het cupcake beslag gewoon zelf.

125 g boter
    125 g witte basterdsuiker
    2 eieren
    125 g zelfrijzend bakmeel
    half zakje vanillesuiker
    2-3 eetlepels melk

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik zou sowieso geen muffinmix copen maar cakemix, want muffins net weer net even anders. Andere structuur en die rijzen ook veel meer. Wat je zelfs zou kunnen doen als je het nog nooit hebt gedaan is zo'n kant en klaar pak prinsessencakemix kopen, met cupjes er al bij. Daar kun je perfect mee oefenen, die zijn iets kleiner dan de "officiele" cupcakes. Om te versieren zou je online of bij een kookwinkel of bijvoorbeeld bij pipoos een pakje rolfondant of marsepein kunnen kopen, en een vormpje van een bloem ofzo. heb je ook in alle prijsklassen. Als je dan thuis een rol plasticfolie hebt (die kun je met het folie er nog op prima gebruiken als deegroller, plakt ook niet vast!!). Dan moet je nog een ronde dop ofzo hebben die dezelfde maat heeft als je cupcakeje om hem mee te bedekken. Volgens mij moet je dan redelijk low budget een en ander kunnen uitproberen. Succes! (wel het resultaat komen showen he!)

3. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Thanks voor de tips. Het lijkt me zeker een goed plan om het eens te proberen. Jullie horen het zeker van mij als ik wat gemaakt heb.
    Ben wel aan de lijn dus ...hmmm niet echt verstandig maar voor mijn verjaardag vind ik het een leuk idee :D

4. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik heb maandag een pak van alfred j kwak gekocht en die cakejes gemaakt:D zal van t weekend nog wel foto spammen

5. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Whahaha
    Ik laat je foto's aan mijn vriend zien (die vind het ook leuk om cupcakes te bakken ;))... Zijn reactie:
    *schiet in de lach * ' Wat is dat? een barende vrouw?'

Achja, waar het hart van vol is he... ;)

6. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik heb het dus wel met muffinmix gedaan, vond het botercrème-gebeuren en al die fondantgrapjes al ingewikkeld genoeg :D

Vandaag de laatste 4 gemaakt. Twee gevuld en afgesmeerd met botercrème en 2 gevuld en afgesmeerd met frambozenjam.
    Ik vind dat boetseren trouwens nog best lastig :$

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Zie je dat die er meteen al veel beter uitzien? Gewoon een beetje oefenen en dan lukt het uiteindelijk heus wel. Goed hoor! Ik ben vandaag bezig met twee verjaardagstaarten voor mijn dochter van vijf. Pfff dat was ook zweten hoor!

8. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ja dat is het echt, oefenen oefenen oefenen.
    Ik merk wel dat het heel lastig is dat ik van mezelf altijd hele warme handen heb, daardoor begint de fondant heel erg te plakken. Zit dus de hele tijd met een natte koude doek m'n handen af te vegen ;)

Ik ben benieuwd naar de taarten voor je dochter, maar die staan zeker in het taartentopic?

9. vlavlip83

vlavlip83 Bekend lid

31 jul 2010
    795
    13
    18
    Gouda
    ben ook maar eens aan het proberen gegaan..........
    erg leuk om te doen...

10. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Die zien er leuk uit!

Heb vanmiddag in de stad bij de Xenos cupcakestandaards gekocht. Die miste ik toch wel. Maak met feestjes ook best vaak cc en andere mini taartjes van die grootte.

Zou zo maar kunnen dat ik dadelijk nog even beslag ga mixen...

11. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @noonoo die zien er al veeel beter uit!!! Vooral doorgaan:D

@vlaflip erg leuk, zijn dat je eerste?

Heb vandaag mijn pakket binnen gekregen en ga van het weekend misschien nog even wat cc's bakken. Heb ook onwijs gave vlinder uitstekers alleen niet genoeg dust kleuren, baal ik wel van. Maar we gaan kijken wat er van kunnen bakken!

12. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ooh maar ik wil echt veel meer kopen. Meer kleuren fondant, ik heb nu alleen roze, lila, wit, rood en zwart. Ik zou toch groen, blauw en geel ook wel heel leuk vinden hoor.
    En dan graag ook nog wat andere uitstekers erbij. Ik heb nu alleen een vlinder en die kleine bloemetjes. Oh ja, en een paar van ijzer aan zo'n ring bij de Marskramer weg. Maar ik wil ook van die gave bloemetjes nog erbij.
    Wat een hebberige hobby zeg, haha!

13. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Als je de kleurstoffen koopt, kan je zelf alle kleuren maken. Stuk goedkoper dan alles voorgekleurd kopen. En je kleurt altijd maar net wat je nodig hebt en wat over blijft kan je een volgende keer weer gebruiken ;)

Maar je hebt inderdaad zo een kast vol spullen ;)

14. vlavlip83

vlavlip83 Bekend lid

31 jul 2010
    795
    13
    18
    Gouda

15. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    Hoi!

De tip is: insmeren met boter/crisco, de fondant erin en goed aandrukken. Het overtollige eraf snijden met een mes en dan..... een kwartiertje in de vriezer, dan "popt" ie er zo uit!

EDIT: Zie dat Liftrasa dit antwoord al had gegeven, sorry!
    (Normaal lees ik eerst het topic af voordat ik iets schrijf maar ging nu eerst schrijven, zo zie je maar... :) )

16. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Dan zijn ze echt wel heel mooi!! Ja het is idd duur.
    Ik was bijna 70 euro kwijt voor mn bestelling, maar heb ook al wel aardig wat.
    heb afgelopen week bij Ikea ook wat dingen gehaald, scheelt ook een hoop.

17. Giltje

Giltje Niet meer actief

er zitten hier echt hele mooie foto's tussen :D wil grag meer zien! :D

18. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Ik vind het ook te gek al die cupcakes! Lijkt me ook zooooo leuk om te doen!! Alleen werkt mijn oven 9 van de 10 x niet mee :( En kan niet helemaal volgen waar jullie het soms over hebben hihi
    Maar vind het er super uitzien!! En ook erg smakelijk, krijg elke x trek in een cupcake als ik hier kijk :D

19. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    ooo zijn weer nieuwe mooie cc langs gekomen :)

gister bij nieuw winkeltje in het dorp gekeken, wowwie, hoef ik niet via internet te bestellen.
    Ook hebben ze bakvorm bieb, je mag ze gewoon komen lenen, ze heb stuk of 50 vormen :)

straks aarbeien cc maken

20. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Och jee!! En ik was zooo blij dat ik eindelijk voor het eerst gelukte cupcakes had gemaakt die ook nog smaakte! En dan zie ik al jullie creaties! .....Ik heb nog een laaangge weg te gaan :D

Mooi hoor meiden !!

Deel Deze Pagina