Ik drink af en toe rode wijn, is goed tegen lage bloeddruk en beter voor m'n hart dan meer zout te nemen.
Nee drink geen druppel. Heb ook een hele lage bloedruk, dus eet de hele dag door zoute griotjes. Heb met de kerst tiramisu gegeten en werd daar goed aangeschoten van, dus denk als ik 1 glas neem ik onder de tafel lig, terwijl ik voor de zwangerschap pas na 1 fles aangeschoten was. Heb ook totaal geen behoefte aan alcohol, mis t totaal niet.
okè.. ik ook dan! Ik drink heel af en toe, maar ik moet zeggen ik heb dit sinds kerst zeker niet meer gedaan. En als ik het dus wel al deed, dan was het nog niet eens 1 keer in de week. Ik heb me meer laten gaan met een biefstukje en rosbief. Met kerst vooral rosbief.. hij lag er zo mooi bij, met die lekkere knoflooktenen in zijn vleesje gepurt. Nee, die verleiding was te groot. Roken doe ik sinds aug 2004 niet meer. Ook nooit opnieuw behoefte gekregen, en ik ben zelf een felle tegenstander van roken tijdens de zwangerschap. Maar ik moet wel zeggen dat ik gestopt ben met het bombarderen van mijn mening over dit onderwerp. GEmiddeld praat je toch tegen dovemansoren en ik denk dan maar.. Zodra je een topic opent, IK PROBEER TE STOPPEN MET ROKEN, je al gedoemd bent om te falen. Je kan namelijk altijd zeggen.. ik heb het geprobeerd hè! Ik drink voldoende ander vocht, zoals water en siroop en verder ben ik zot van zwart/witjes! Een ieder moet doen waar ie zich lekker bij voelt. Want dat gevoel is nog belangrijker voor jebaby dan de stress die het geeft om het te laten! Ik ebn het persoonlijk zo zat dat mensen de les gelezen wordt over iets wat men toch weet, maar besluit naast zich neer te leggen. Dat is die persoons eigen keus! Sommige reacties doen mij echt denken aan de schoolbanken van vroeger (nog voor mijn tijd zelfs), waar je alleen ja en amen mocht zeggen, en waar je met de lat op je vingers werd getikt.
nee ik drink echt helemaal niet wel voor mijn zwangerschap wel eens een rosetje of een wijntje maar echt sporadisch.
Ik drink tegenwoordig sowieso niet veel.. vroegah wel, zoop ik elke week met de mannen mee, maar de laatste paar jaar gaan we ook al weinig tot niet meer stappen... Heel af en toe als we gaan uiteten neem ik een rosé-tje of een wit wijntje, maar dan ben ik na 2 glazen ook alweer flink dol.. Vaak als we uitgaan, ben ik ook degene die aan de sinas zit... Ik zal er dus geen moeite mee hebben om die paar glaasjes ook nog te laten staan. En af en toe een glaasje bij een etentje moet kunnen vind ik...
Wij thuis zijn echte wijnliefhebbers en gewend bij het eten altijd 1 glas goede wijn te drinken. Maar sinds ik zwanger ben, en dat is nog niet zo lang, heb ik alleen een ongelukkig aanvaring gehad met oud en nieuw (ik wist echt niet dat er alcohol in zat). Maar wel weet ik dat ik met mijn verjaardag een half glaasje heerlijke Vosne-Romanee 1er Cru zal drinken....en daar zit ik me nu al op te verheugen (nog twee maandjes ) Ha, zal je zien, smaakt ie helemaal niet Een ieder moet gewoon doen waar hij/zij zich prettig bij voelt...that's the best!
Ik was al geen drinker en tijdens mijn zwangerschap heb ik er helemaal geen trek in. met oud en nieuw heb ik een half glaasje gedronken. ik zag er uit alsof ik 3 flessen ophad hahaha. voelde me echt waggel. Heb normaal al aan een paar glaasjes genoeg om reuze gezellig te worden
Ik ben normaal al geen drinker, een wijntje als ik met een klant uit eten ga en als ik met vriendinnen een avondje heb , hooguit 1 of 2 glaasjes (ik ben megasnel tipsy haha, in combinatie met mijn medicatie gaat dat al niet echt lekker) dus drink nu helemaal niets....