Was idd ook zo, 10 dagen dolce farniente. Maar om daar nu 3 of 4000e pp aan uit te geven zijn er toch goedkopere stranden dichter bij huis
Dat ben ik met je eens. En denk dat je het met 3000 pp nog zwaar gaat krijgen voor 10 dagen Je bent voor twee personen al minimaal 2000 euro kwijt aan tickets in het hoogseizoen. (Als je nu nog gaat boeken lukt het je niet eens onder de 2000 pp) En dan nog hotel en eten. Je kan beter naar ibiza gaan wat dat betreft.
Nee joh! Is het zo idioot duur geworden? Ik heb er in 2005 6 maanden gewoond en 2012 nog met man teruggewenst. Ik zou er nu met de kinderen nog wel een keer heen willen maar dat wordt hem dan voorlopig niet als ik het zo lees - want heel eerlijk er zijn dan toffere reizen voor (een deel van) dat geld wat ik zou willen gaan doen. En in principe vond ik dan Toscane of delen van Griekenland al mooier dan Curaçao @ts Met kinderen is het leuk om een hotel te kiezen rondom Jan Thielbaai. Dat is kindvriendelijk en heb je alles bij de hand maar kan je vanuit daar kun je dan naar allerlei strandjes (playa lagun, Porto Marie, Cas a Bou, Grote Knip, Kleine Knip etc) Klein Curaçao (boottrip) ook heel mooi zeker om te snorkelen maar misschien wel echt een onderneming met (kleine?)kinderen. Sowieso snorkelen of duiken. Overigens vond ik zelf Jan Thiel minder qua massa dus wij hebben er toentertijd niet voor gekozen maar met jonge kinderen zou ik dat wellicht wel doen. Ook leuke restaurantjes te vinden weet ik (actuele lijst moet ik even bij een vriendin opvragen ) Er is genoeg te doen om een uitstapje te combineren met strand. En strand is natuurlijk prachtig met een cocktail in de hand en de sfeer! Wel belangrijk: je hebt wel een auto nodig om de leuke dingen te zien. Dus dat is tip 1!
Ik heb er gewoond en er zijn wel meerdere inbraken geweest toen bij vrienden of als iemand na 19.00 (19.00 wordt het donker) alleen over straat liep werd er wel eens iemand overvallen (horloges, tassen) Maar ik als toen 20 jarige alleen ben dus gewoon nooit in het donker alleen over straat gegaan en heb me daar niet onveilig gevoeld. Later met man hebben we wel opgelet om niet in de avond op verlaten plekken te stoppen met de auto. En je moet op je tas letten zoals overal. In de Dominicaanse had ik dit allemaal niet anders.
Dat is een mooie prijs! Ik houdt het al een aantal maanden in de gaten, maar kom steeds op minimaal het dubbele uit. En dat is dan nog enkel logies. Tips Waar of wanneer te boeken? Of via welke organisatie?
Corendon belgie. Alleen Air Belgium is onlangs gestopt met vliegen op Curaçao dus ik verwacht dat er nu geen prijsverschil meer is met Corendon Nederland.
Tickets zijn nu echt bizar duur naar de Antillen. Twee jaar geleden had je vaak genoeg tickets voor 600 a 650 euro. Nu is het minimaal 1000 euro. In de vakanties liggen de prijzen nog hoger. Klm tickets zijn nu wel iets goedkoper dan tui tickets. Soms is een pakketreis goedkoper dan losse tickets en los verblijf boeken. Het is gewoon even goed speuren.
Wij Het ligt er ook echt wel heel erg aan hoe en waar je tickets boekt hoor. Wij gaan al jaren met 3 kinderen. En afgelopen jaar waren we voor het eerst meer dan 3000 aan tickets kwijt.
Wij gaan elk jaar. Hebben 3 kinderen van 9 8 en 2. Enige tip die in kan geven. Boek geen hotel... als je het hele eiland wil zien.. Wij huren altijd via micazu huisjes en los en auto Eigen zwembad bij het huisje, ideaal. Uit eten enz kan je zo duur maken als dat je zelf wilt. Kijk eens op tiktok naar tips voor op curaçao. Krijg je echt superveel filmpjes met dingen die je kan doen
Nee maar als je nu nog voor de zomer wil boeken dan wordt het denk ik echt onmogelijk. Misschien kan je via tui nog een pakkettreis boeken. Maar losse tickets zijn echt heel erg omhoog geschoten in prijs.