curacao/ver vliegen:weet nt of ik het aandurf

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door liesbet77, 30 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liesbet77

liesbet77 Actief lid

26 dec 2009
    333
    0
    0
    bediende
    België
    hallo

ik zit met een dilemma waar ik moeilijk uit geraak voor mezelf. We zouden onze vakantie in april willen plannen , maar om dan echt goed weer te hebben moet je al heel ver gaan denk ik. Nu dachten we aan curacao, maar op de heenvlucht is dat 12 uur vliegen (tussenstop).
    mijn dochter zal dan 10 maanden zijn en mijn zoon is 4.
    ik weet echt niet waar ik me aan ga kunnen verwachten en hoe het gaat gaan op het vliegtuig, maar vooral: hoe laat je een kindje wennen aan het tijdsverschil van 6 uur? de vakantie dreig nogal duur uit te vallen dus ik wil zeker een goede beslissing nemen.
    wat zouden jullie doen ? mensen met ervaring en misschien (zowel goede als slechte)?

2. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Hi wij hebben de knoop doorgehakt en wij gaan naar curacao.
    Mijn zoon is 1 en mijn dochter 4...
    Wij gaan eind maart 14 dagen naar lions dive....
    Op de heen weg vliegen we overdag en terug snachts.
    Ik zie er wel een klein beetje tegen op, maar heb nu meer ouders gesproken die het gedaan hebben en die zeggen....alles gewoon over je heen laten komen....meestal gaat het hartstikke goed...
    Ben me nu al aan het voorbereiden, allemaal kleine kadootjes in het vliegtuig....
    En over het tijdsverschil zegt iedereen zo snel mogelijk in het ritme mee gaan.

Als jullie gaan waar willen jullie dan naar toe?

3. liesbet77

liesbet77 Actief lid

26 dec 2009
    333
    0
    0
    bediende
    België
    hoi

vermoedelijk curacao omdat de antillen denk ikvan de meest veilige bestemmingen zijn voor kleine kinderen.
    ben nog op zoek naar een appartementje, heb wel al een en ander gezien maar de prijzen vallen wel wat tegen.

het is dus juist dat ik me zo zorgen aan het maken ben op voorhand, vooral over de vlucht, ik weet niet hoe ze dan gaat zijn en ben bang dat ze alles bij elkaar gaat brullen.

4. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ik kan me jouw twijfels heel goed voorstellen!
    Ik zie al op tegen de reis van onze vakantie naar Engeland in maart. Mijn dochter is dan 7 maanden. Ik maak me van te voren ook overal druk om, maar dat doe ik al als ik met haar naar de supermarkt moet... :)

Maar ik denk dat het uiteindelijk wel mee valt, kinderen passen zich sneller aan dan dat wij denken. En dan huilt je meisje maar even in het vliegtuig, dan doen kleine kindjes nou eenmaal.
    Op de bestemming zelf is een eigen appartement wel erg fijn, dat hebben wij ook straks. Dan kan ons meisje slapen wanneer ze wil en wij hebben de ruimte om ons eigen ding te doen.

Maar goed, ik kan je vanuit de praktijk dus geen advies geven, maar ik denk dat jullie het gewoon lekker moeten doen! Heerlijk voor de kinderen ook, zon zee en strand!

Lisszy

5. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Mijn broer is net terug met 2 kleintjes, 1 van 3 jaar en 1 van 6 maanden. De kleinste paste zich heel snel aan, was zo gewend aan de tijd. De oudste had er iets meer moeite mee, maar dat ging na een aantal dagen ook goed. Eerste nachten werd hij rond 2 uur even wakker.

Het vliegen ging ook allemaal perfect.

6. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Wij zijn in september in canada geweest, 10 uur vliegen. Reis ging perfect en eenmaal daar hebben we meteen het ritme in de nieuwe tijd opgepakt ( 9 uur verschil ). De jongste heeft helemaal geen jetlag gehad, de oudste was de eerste nacht om half 4 wakker, maar vanaf nacht 2 was alles weer als vanouds. Mijn ervaring: gewoon doen en je vooral niet druk maken!

7. krumpie

krumpie Actief lid

4 dec 2008
    221
    0
    0
    noord holland
    al eens aan egypte gedacht?
    gegarandeerd lekker weer enmaar5uurtjesvliegen :)

8. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Wij zijn met onze kleine, toen zij 4 maanden was, naar Dominicaanse Republiek geweest. Dat is ook 9 uur vliegen en 6 uur tijdverschil en het is allemaal goed gegaan hoor. 1e dag was het wat moeizaam ivm tijdverschil maar daarna ging het perfect. Zou u het zo weer doen.

9. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Wij hebben bij lions dive ook een 3 kamer appartement geboekt...
    S'avonds kindjes op bed en papa en mama met een lekker wijntje op het balkon genieten van de avond...
    Succes met de knoop doorhakken!

10. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Toen Mike 9 maanden was zijn wij naar de Dominicaanse Republiek gegaan. Vliegreis ging echt super (heen en terug). Daar gewoon het ritme van de lokale tijd opgepakt. In september gaan wij naar Curacao, ben benieuwd hoe het dan gaat want dan is Mike ruim 2,5.. Nemen in ieder geval een portable dvd speler, tas met ingepakte cadeau'tjes en heel veel lekkere dingetjes mee. Hopen dat het net zo soepel verloopt als bij de vorige lange reis. Veel sucses met het nemen van je beslissing, maar ik zeg gewoon doen!

11. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Wij zijn toen Tim 9 maanden was naar Canada gegaan en dit ging supergoed, de 1e nacht werd hij vroeg wakker maar is na een flesje weer lekker gaan slapen en vanaf toen zat hij al in het nieuwe ritme.
    De terugweg was iets minder, hij had thuis wat meer moeite met weer in het goede ritme komen. Wat je het beste kan doen is idd zo snel mogelijk het ritme van waar je bent aannemen evt proberen in het vliegtuig al het ritme van je bestemming aan te nemen dus horloge verzetten en gaan!
    Verder de vliegreis ed kun je je nu erg druk om maken maar dat moet je maar gewoon over je heen laten komen, je kunt toch niet alles voorkomen mocht je kleintje gaan huilen nou jammer dan dat doen kindjes weleens en geen enkel kind (nouja uitzonderingen daargelaten) huilt 9 uur aan 1 stuk!
    Trek je niks aan van de gezichten die krijgt maar doe gewoon je ding daar hebben jij en je kleine het meeste aan.
    Wat wij wel hebben gedaan is tijdens het opstijgen en landen drinken geven (dus zorgen dat van te voren niet teveel laat drinken..) en we hadden een babybasket geregeld...officieel mocht Tim er niet meer in maar omdat we hem via het reisburo al hadden geregeld mochten we hem toch ophangen.
    Verder hadden we voor Tim een eigen rugzakje met wat kleine kadootjes die hij af en toe 1 kreeg in het vliegtuig...zorgt toch weer voor wat afleiding voor een half uurtje. Voor de wat grotere kindjes is er vaak wel iets van een kleurboekje met potloodjes wat je krijgt en in het meest gunstige geval heb je in de stoel voor je een eigen tv schermpje waar ook allerlei kinderseries en film komen.

Verder zou ik zeggen DOEN! Je weet pas echt of je het iets vind als je het gedaan hebt! Maar de garantie dat het goed zal gaan kan niemand je geven helaas....

Dit jaar gaan we naar Amerika en heeft Tim een eigen stoel ben ook wel benieuwd hoe hij het gaat doen.

12. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Oh nog ff een aanvulling....
    Zijn jullie zelf al vaker ver weg geweest? Wij zijn zelf nl wel mensen die overal heen willen en het dan ook gewoon doen, nu met een kleintje letten we wat meer op waar we naar toe gaan en zijn we meer voorbereid dan wanneer we met z'n 2en gingen (dus nu wel een slaapplek regelen of vervoer...wat we voorheen niet deden dan hadden we alleen een ticket)

Deel Deze Pagina