Wij zijn deze zomer naar Aruba geweest, daar was het helemaal niet zo met de dieren gesteld als jullie vertellen. Er liepen een aantal katten rond, maar zagen er niet verkeerd uit. Ook waren er veel mensen met honden, maar die waren het zo aangeleerd dat ze niet van hun eigen terrein afkwamen, dus niet de weg op. Maar ook die zagen er normaal uit. Je had stukken waar je over een wildrooster moest, en daar zag je soms ezeltjes lopen, die zo tam waren dat als je de auto zou stoppen ze even kwamen kijken, maar zagen er ook gezond uit... Verder heb ik geen ervaring om met een kindje erheen te gaan, alhoewel er best veel kindjes (jonger dan 3 jaar) in ons hotel (appartementjes) verbleven. Lijkt me inderdaad wel vrij lastig met de vlucht. Het is erg lang vliegen, en ik verveelde me al dood. Je zit gewoon niet comfortabel zo lang, en ik denk helemaal niet met een kleintje op schoot. Wij zijn begin juni gegaan, de temperatuur was toen 30-32 graden, maar met een heerlijk windje, dus goed te doen. Het was toen ook helemaal niet druk daar, maar ook niet geheel leeg. Mocht ik ooit nog een keer gaan, dan ga ik zeker weer rond die tijd. Genoeg strandbedjes, je hoeft je activiteiten niet een week van te voren te plannen, en je staat niet in de rij bij de restaurantjes, maar toch een gezellige sfeer. Wij zijn 15 dagen geweest, dit was voor mij net iets te lang, maar ik ben dan ook echt een huismuts. Na 10-11 dagen miste ik mijn eigen bed/huis/poezen etc. Je moet trouwens wel een auto erbij huren, anders kom je nergens. In Aruba rijden de bussen wanneer ze er zin in hebben (soms verwacht je een bus, en dan komt er een gepimpt 5 persoons auto/busje). Ook zijn de mooie plekjes alleen per auto te bereiken. Ze zeggen dat je het beste een 4x4 kan huren, dit hebben wij niet gedaan en is ook echt nergens voor nodig. Je kan overal komen waar een 4x4 ook kan komen, volgens mij is dat gewoon een beetje commercieel gedoe. Nouja, dit is dan wel over Aruba, maar ik denk dat het niet veel verschilt met Curacao. Wij zijn op de terugweg ook nog geland in Curacao, en vond vanuit de lucht gezien Aruba toch wel wat mooier... Maar goed, kan ook zijn omdat dat onze vakantie was .
oei tegen uitgemergelde dieren kan ik ook niet Lara, ik begrijp wat je zegt hoor, dat is ook zo'n beetje mijn schrik. We hebben wel een heel rustig dochtertje (tot nu toe toch) die zich zelden laat horen en heel lang content kan zijn met een speeltje. moet je ze tijdens een vlucht (KLM waarschijnlijk) echt op schoot houden? zijn er geen "baby baskets" of hoe noemen ze dat (ben nog nooit met kinderen in een vliegtuig geweest) ? ik vermoed dat je geen maxicosi mee mag nemen in het vliegtuig of wel? over onze zoon van 4 maak ik me geen zorgen. die kan wel eens een beetje zeuren maar die zal zeker nooit zijn keel open zetten. tja, spanje is idd ook mooi maar met pasen is het daar nog niet warm genoeg denk ik (of wel? hoe warm is het in zuid spanje in april?) en dan zitten we eigenlijk verder vast aan het hoogseizoen en dan is spanje met ons vier duurder dan Curacao ... en nu kan ons dochtertje nog gratis mee ...
Ik reis er elk jaar naartoe (Aruba dan) en het is prima te doen. Sem was voor het eerst geweest toen hij een maand of 4,5 was. Maar hij is een vrij makkelijk kind en ja, natuurlijk gaan ze af en toe jengelen, maar dan moet je zorgen dat je genoeg afleiding hebt. Het wordt een lange vlucht, omdat je de hele tijd bezig bent met je kind te vermaken. Maar alleen kinderloze mensen die daarover gaan klagen en daar trek ik me niks van aan. Voor de rest heeft Sem zich vrij snel aangepast aan het ritme van daar. Wat de dieren betreft, valt het wel mee op Aruba. Mijn moeder woont daar en die neemt alle loslopende honden en katten in huis. Er is daar een stichting die mee betaalt aan het steriliseren van dieren. En daar maakt mijn moeder maar al te graag gebruik van.
Het is precies wat je zegt; jouw dochtertje mag GRATIS mee. Dat wil zeggen dat je jouw kind op schoot moet houden, tenzij er vrije stoelen zijn en jij net het geluk hebt dat de incheck ervoor zorgt dat er naast jullie 3 stoelen één vrije stoel wordt 'geblokt'. Aangezien de vluchten naar de Antillen vrijwel altijd propvol zijn is die kans dus echt heel klein. En je mag alleen een maxicosi meenemen als je een extra stoel hebt want anders kan je deze nergens neerzetten. Er zijn idd ook babywiegjes aan boord maar er zijn maar een beperkt aantal plaatsen waar zo'n wiegje opgehangen kan worden en dit zijn ook meteen de plaatsen met extra beenruimte. En deze plaatsen zijn als eerste weg want er zijn zoveel lange mensen en mensen met een medische indicatie krijgen voorrang. Je moet er dus echt vanuit gaan wanneer je met een 'baby' (kind onder de 2 jaar wat gratis meereist) reist, dat je jouw kind dan op schoot moet houden. En waar je ook nog rekening mee moet houden is dat je naar Curacao vaak eerst nog op Aruba (of Bonaire) een tussenlanding moet maken. Of anders moet je dit op de retourreis doen. Dit zorgt weer voor zeker 2,5 uur extra reistijd.
Pffff het meeste wat ik hier lees herken ik totaal niet ben nu twee keer naar curacao geweest. en ik heb (is me totaal) niet op gevallen van die dieren langs de weg en van de warmte ook niet. wij hebben het tweede jaar zelfs de pech gehad dat er een orkaan in de buurt was. en we dus veel regen hadden. en vrienden van ons die langer bleven 1 dag hun huisje niet uit mochten. wat me wel is opgevalen is dat het see aqarium erg verslechterd is en niet meer zo mooi is als de 1 keer dat ik er was. het is er supeerr mooi zou er zo nog 100 keer heen gaan. wat super is is dat er gewoon nl gesporken wordt. de mensen zijn heel behulpzaam en sociaal. er zijn genoeg supermarkte met veel spullen die we hier in NL ook kennen. mijn advies qua plek is. de jan thiel baai. je hebt daar 3 of mischien nu 5 resoorts. ik ben in het jan thiel resoort geweest en chocco deze twee zijn allmaal erg fijn omdat je daar een bungalo hebt. en een zwembad op het park. en je kan van daar uit naar het strand lopen. op het strand heb je 3 gedeeltes eentje van daar uit ga je met een trap het water in. een klein strand gedeelte en een heel groot strand gedeelte met een groot speelatrubuut. een auto huren raat ik ook aan. daar mee kan je mooi het eiland bezichtingen en wij gingen dan ook wel eens naar ander strande baai. vliegen tja het is een ondernemen met kinderen. maar als je zorg voor veel afleiding. en als je met klm gaat kan je al van te voren je plek reseveren. en daar door ook een babywieg. en anders. doen de antiliaane zelf ook veel. is hun kindje gewoon in een wikeldoek op de grond laten slapen. ik denk dat als je je er op insteld dat het een lange zware vlucht wordt het wel te doen is. want je weet toch nooit hoe je kind reageerd. als je nog meer wilt weten mag je me ook pb
wij zijn 2 weken naar curacao geweest en zaten in breezes resort. ik zou wel van te voren je plaats in het vliegtuig reserveren. bij ons zaten ook kinderen in het vliegtuig die niet gingen slapen en soms van zich lieten horen maar bij zo'n lange vlucht vind ik dat ze het dan nog goed doen.
Ben afgelopen November nog geweest en hebben we een tour gemaakt over het hele eiland met een bewoner van het eiland die we via een vriend hebben ontmoet en hij heeft ons kalles laten zien, maar heb weinig zielig uitgemergelde dieren gezien. Een aantal jaar geleden hebben ze een project opgezet met nederlandse bijna afgestudeerde dierenartsen. Zij komen naar het eiland om alle honden en katten te castreren zodat het overschot terug gedrongen zou worden. Je ziet in de binnenwijken wel veel honden los en vrij lopen, maar dat is omdat de mensen daar honden niet uit laten zoals wij dat kennnen. Ze lopen rond op straat en als ze moeten eten of slapen dan gaan ze weer terug naar hun baasjes. Wel jammer is dat de mensen daar al hun rotzooi gewoon op de grond mieteren. Vooral in de steden en wijken zie je een hoop flesjes en andere rotzooi gewoon op straat liggen. Ze kennen daar namelijk geen statiegeld op flessen.
Ik kom zelf van de antillen en idd daar zijn hondjes die uitgemergeld zijn maar niet overal. Dit zijn merendeels de honden die weggelopen zijn of geen baas hebben. Dit zie je egt niet op elke hoek.
Hey Liesbet, ik wil toch even reageren, want ik heb een hoop onzin gelezen hierboven, niet alles, maar wel een hoop. Ik woon op Curacao, dus ik denk dat ik je wel wat kan vertellen en ben zelf op alle andere eilanden geweest. Eerst over Curacao, als het aan mij ligt blijf ik hier (ligt niet aan mij, zit hier voor mijn werk en moet over 1,5 jaar weer terug naar nl) Ik vindt het een schitterend eiland, voor elk wat wils. NL artikelen zijn in de grotere supermarkten (centrum, vreugdenhil) goed te verkrijgen en we hebben zelfs een appie heijn hier (is alleen schrikbarend duur). Vliegen met een kleine, wij zijn in nov naar NL geweest en hebben geen problemen gehad, kelsey was toen 3 maanden. Voor zo'n basket moet je even kijken want er is een maximum gewicht en lengte zijn ze groter of zwaarder dan mogen ze er niet in. Extra tussenlanding, vraag na bij het reisbureau of het een directe vlucht is, klm vliegt 2 keer in de week niet rechtstreeks ( 1 keer over bonaire en 1 keer sint maarten). Auto huren, heel belangrijk anders kom je nergens hier op het eiland. Klimaat, in april is het goed te doen hier het hele jaar door is het zo'n 32 graden, maar in april staat er een heerlijk windje en valt er zeer weinig regen , in het najaar kan je pech hebben en heel veel regen hebben, dan is het echt vies klam. De bevolking is vriendelijk, als jij ook vriendelijk bent.Alles gaat hier behoorlijk relaxed, ook de bediening in restaurants enzo, stel je hier van te voren op in en je hebt nergens last van, ga niet de gehaaste hollander uithangen want dan ga je een moeilijke tijd tegemoet, er zijn mensen die hier op de luchthaven al lopen te klagen, ivm de wachrijen bij de douane en de controle, ik lig dan helemaal in een deuk ( en schaam me een beetje om hollander te zijn). Uitgemergelde honden, ja er lopen hier redelijk wat zwerfhonden rond, en de gemiddelde antilliaan ziet een hond niet zoals wij als een huisdier, maar is hier gewoon alleen om het erf te bewaken. Af en toe hartverscheurend, maar de meeste mensen hier weten niet beter. De dierenbescherming doet er wel een hoop aan, maar de meeste zwerfhonden worden na castratie terug gezet in het wild, en de dieren die ziek/ te zwak zijn worden afgemaakt. Klein stukje over de andere eilanden, Aruba is heel erg dicht bebouwd in vergelijking met Cur, is wel schoner, maar vind ik erg gericht op de amerikanen en is een stuk kleiner de bevolking is wel iets minder terughoudend. Bonaire, daar ga je naartoe om te duiken, voor de rust en voor de natuur, voor de rest is er niet veel te beleven en zal je voornamelijk oudere mensen treffen (of duikers). Mocht je nog vragen hebben,dan hoor ik het wel zal proberen dit topic te blijven volgen. Groetjes vanuit een zonnig Curacao.
De koffer staan klaar en wij gaan MORGEN We vliegen met onze kleine en het is voor het eerst - dus daar kan ik nog weinig over zeggen... Aruba is alweer 4 jaar geleden voor me, Curacao word de eerste keer. We slapen bij familie, dus over resorts kan ik je niks vertellen, maar alles gaat "poco poco!" En das maar lekker ook, want daar is het vakantie voor
Hoi Liesbeth, Ik ben ook vorig jaar geweest, heerlijk eiland. Als je een auto huurt wat wel aan te raaden is kun je zo naar een supermarkt rijden, alles is er te koop. Er is zelfs een Albert Heyn! Een weekje was voor ons genoeg want wij vonden er niet echt veel te doen en het is zo klein, daarna zijn we nog een week naar Aruba gegaan wat ook super was. Wij hebben een vlucht en hotel ineen geboekt dat was toen de goedkoopste optie. Succes en ik ben jaloers, wil ook met dit weer!
hallo heel erg bedankt voor de reacties alweer! wat kan je er zoal doen? is er voldoende te zien om er 10 dagen tot 14 dagen vol te krijgen met twee kinderen? dolphin en breezes zijn wat boven budget, zien er super uit , dat wel... kan iemand een kleiner / goedkoper resort aanraden? we willen een appartement of bungalow , geen hotel. hoe zit het met de prijzen van eten ed ? vergelijkbaar met Belgie / Nederland?