Vacansoleil

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door nicole18, 24 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    Wij hebben onze zomer vakantie geboekt bij vacansoleil afgelopen januari. We gaan half augustus naar frankrijk.
    Wij hebben geen reis of annulerings verzekering doorlopend ofzo erbij geboekt.
    Wat zou verstandig zijn,
    Als frankrijk nu op oranje gaat en we dus niet mogen gaan, krijgen we dan ons geld terug of kunnen we er maar fluiten.
    Of proberen om te boeken naar volgend jaar ofzo

    Het verstandigst was als alle verzekeringen erbij afgesloten hadden maarja dat is achteraf...
     
  2. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Volgens mij krijg je een voucher. Je hebt niet geboekt toen er al corona was. Je kunt t dan waarschijnlijk uitstellen naar volgend jaar.

    Misschien contact opnemen met touroperator en afspreken dat je het wilt aankijken of wil je zelf niet meer? Met code geel en je wilt niet denk ik niet dat je iets terug krijgt
     
    nicole18 vindt dit leuk.
  3. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    Voucher zou prima zijn hoor, boeken vaker bij vacansoleil en de camping die we geboekt hebben willen we anders volgend jaar als t er dan beter voor staat. Alleen omboeken gaat nu niet omdat we nog niet weten wanneer wij vakantie hebben volgend jaar.
    Maar moet je hiervopr niet een annulerings verzekkering hebben, of is dat niet zo?
    Ik kom er online niet uit en vacansoleil is zo slecht te bereiken
     
  4. TotalBella

    TotalBella Niet meer actief


    Je krijgt een voucher als de grenzen dicht zijn, de faciliteiten beperkt open zijn (zwembad, restaurant en animatie), of als er een negatief reisadvies is.
    Dit is wat ik vorige maand te horen heb gekregen. Wij hebben nog kosteloos om kunnen boeken naar volgend jaar. Misschien kan je naar een andere vakantie omboeken?
     
    nicole18 vindt dit leuk.
  5. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    nee dat zouden we eigenlijk niet willen. dan moet het een vakantie in nederland worden wat we eigenlijk al niet willen en dan vinden we dat echt te duur voor een vakantie die eigenlijk al tegen onze zin is. dan liever een voucher die we volgend jaar kunnen gebruiken.
     
  6. TotalBella

    TotalBella Niet meer actief

    Ja dan is een voucher idd prima
     
    nicole18 vindt dit leuk.
  7. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Maar code oranje = negatief reisadvies toch? Dus of je kunt lekker gaan of je mag niet en krijg je voucher.

    Als je mag ivm code geel en jij wilt niet gaan (annuleert) dan krijg je indd niks ook niet als je wel een annuleringverzekering hebt valt dat er niet onder.
     
    nicole18 vindt dit leuk.
  8. Relax

    Relax Fanatiek lid

    26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Dan gelden gewoon de normale annuleringsvoorwaarden.
    Helaas is mijn ervaring dat Vacansoleil daar anders over denkt en er alles aan doet om maar niet te hoeven terugbetalen. Tot uitvoerige mails over hun belabberde financiële status aan toe.

    For the record, bij ons gaat het om één overnachting op een doorreiscamping. Omdat we onze hoofdvakantie naar volgend jaar hebben omgeboekt en we deze overnachting niet konden omboeken, hebben we op tijd geannuleerd tegen 30% annuleringskosten. Maar Vacansoleil maakt zn eigen regels en heeft ons een "niet-corona-voucher" opgestuurd. Zonder enige garantie.

    Dus tip: pas op!
     
    nicole18 vindt dit leuk.
  9. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    Dankje, ja we waren bamg dat we niets kregen omdat we geem annuleringsverzekering erbij hebben maar die doet niets tegen of voor een negatief reisadvies natuurlijk
     
  10. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    Oh wat erg! Wij boeken wel vaker via vacansoleil en dat ging altijd prima, maar in deze situatie kom je er pas achter hoe een organisatie in elkaar zit natuurlijk
     

Deel Deze Pagina