veel vrouwen hebben het .. die VRESELIJKE migrene... waat doen jullie eraan? ik kan namelijk echt de hele dag in bed liggen gordijnen dicht...ogen dicht en wachten tot het weg trekt asprines helpen niet... wat doen jullie? ik kan niet zoveel anders nemen ipv asprines.. anders ben ik of de volgende dag aan de diarree of heb ik vreselijke maagpijn! iemand tips? Edit moderator: Topic verplaatst naar Gezondheid.
Ik neem gewoon een dubbele dosis Naproxen als ik een aanval heb. Ik weet is niet gezond, maar ik kan dan nog wel gewoon funtioneren. Anders even naar de HA, misschien kan hij/zij je beter helpen mbt tot medicijn gebruik.
Mijn man heeft er soms last van, vroeger meer als nu. Sinds 2 jaar gebruikt hij het medicijn zomig (smelttabletten) wanneer hij een migraineaanval op voelt komen, duikt zn bed in en met een beetje geluk is het dan vaak snel weer over. Werkt bij hem ideaal!
Een medicijn die alleen verkrijgbaar is op doktersrecept het zijn smelttabletten. Op het doosjes staat zomig oro 2,5mg smelttablet.
Ik neem altijd als ik het voel opkomen, iboprufen 600mg. Maar als jij zegt dat je snel last hebt veel last van je maag, lijkt me dat niet verstandig. Mijn moeder heeft er ook vaker last van gehad en die heeft nu medicijnen gekregen van de huisarts. Ik weet niet hoe die heten, maar het helpt haar heel goed. Hoop dat je snel iets vindt, dat helpt!
Ik heb bijna dagelijks migraine.. Ik had alles al geprobeerd maar niks hielp en ibrofen maakte het bij mij alleen maar erger. Nu heb ik triptan gekregen en dat werkt super maar dat durf ik niet zo vaak in te nemen, dus neem ik alleen als ik echt de dag verder door moet komen.
Naproxen is Aleve. Hier krijg ik per maand 2 dozen Ibu 600 (zakjes) 1 innemen en ik kan weer een beetje functioneren
Ik heb nergens last van Maar mijn vriedne heeft het wel...en die gaat dan in bed liggen met alles geluid en licht dicht (zover mogelijk is natuurlijk) En dan trekt het meestal vanzelf wel weer weg
Ik heb speciale neusspray gekregen voor migraine, maar durf het niet te nemen. Verder werkt helemaal niks bij mij, dus kan dan niks anders dan ziek op bed liggen.
Ik had vroeger immigran maar daar kreeg ik achteraf een 'katerig" gevoel van... moeilijk uit te leggen. Nu heb ik maxalt een soort smelttabletten. Werken goed maar mag ik niet tijdens de zwangerschap. Ik kan echt niet met alleen een aleve/paracetamol een migraine-aanval door. Als ik niet op tijd naar huis ga val ik zelfs flauw. (Zelf een keer op een treinstation gehad, iemand dacht dat ik een junk was zo slecht zag ik eruit en stapte zo over me heen... ) Wat ik doe als ik thuis kom, warme douche aan, medijnen innemen en dan ga ik onder de douche zitten. Van de medicijnen wordt ik een beetje duf en dan val ik half in slaap. Na drie kwartier sleep ik mezelf naar bed en hoop dat als ik wakker wordt de aanval over is.
Ben je zwanger dan!? Neem dan aub contact op met je huisarts! En overleg wat je wat en niet kunt doen. En anders: sumatriptan en zo helpen ook goed, deze had ik, of ibuprofen... Maar natuurlijk niet tijdens je zwangerschap! Succes!
weet iemand wat je mag nemen tijdens zwangerschap? ik heb al 2 weken last van ontzettende migraine en echt niks helpt. soms trekt het een dag weg zoals gisteren, maar toen ik opstond had ik het alweer. voel me verschrikkelijk en moet ook heel veel overgeven. (ben ik net van de misselijkheid af krijg ik migraine aanvallen pfff) weet iemand of je naramig mag nemen tijdens zwangerschap? mijn zus zei dat ze daar nog wat van had, is ook voor migraine. @iedereen met migraine: Beterschap! Ik weet hoe je je voelt...
nou, ik herken je verhaal, heb imigran en migrafin geslikt, maar hielp geen zak. kon bij mij echt twee volle dagen duren. Nu kwam ik voor wat anders bij de fysio en zij adviseerde mij dat ik mijn nek moest laten kraken en gaf mij oefeningen en die hielpen best redelijk. Maar ik moet bekennen dat het wegblijven van mijn migraine voor mij een teken van zwangerschap was. ben nu 3mnd zwanger en heb al 3mnd geen aanval meer gehad! Al werd het bij mijn zus juist erger heb je je bloeddruk trouwens al eens laten opmeten? Groetjes!
hey, Ik heb ook altijd vreselijke last ervan gehad, maar ik heb er een patroon in gevonden. Telkens als ik stopte met de pil ( stop week ) dan kreeg ik er last van. Sinds een tijdje geleden ben ik gestopt met de anticonceptie omdat wij een kinderwens hadden, sinds dien gaat het echt verbazend goed! ik heb het vermoeden dat het aan de hormonen lag en dit bevestigd mijn huisarts ook. Jaren heb ik allerlij rommel geslikt, en niets hielp echt, rust en donker brachten verlichting in de pijn. Door simpel te stoppen met de pil is alles over, dus mijn advies is voor de vrouwen die nog steeds een bepaalde anticonceptie pil slikken of iets anders met een bepaalde hormoon samenstelling bespreek het eens met je arts. Naar horen vertellen hebben vrouwen met migrene die de pil slikken veel baat bij een spiraaltje.
dus het zou mss ook aan de hormonen kunnen liggen? weet dat ik nu heel erg 'hormonerig' ben... heb een weekje geen last gehad, vandaag is het terug gekomen in alle hevigheid... en ben nog steeds niet bij de dokter geweest omdat ik geen last meer had. mijn bloeddruk was laatste keer goed iemand advies of tips wat ik nog zou kunnen proberen? zelfs een stukje banaan houd ik nu nog niet binnen door misselijkheid van de migraine