Pijn aan stuitje...

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Jewel, 15 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jewel

Jewel Bekend lid

9 jun 2008
    553
    0
    0
    Wie o wie heeft dit ook of weet wat dit kan zien...

Ik heb sinds vorige week dinsdagmiddag verschrikkelijk veel pijn aan mijn stuitje, het voelt aan als een kneuzing of blauwe plek zeg maar, met als rotste gevolg dat ik er niet op kan zitten. Ik ben niet gevallen of zoeist dergelijks, niet gestoten, helemaal niks. Ik heb wel bekkenklachten bij mijn 1e zwangerschap gehad vanaf een week of 8 en nu bij dze vanaf het allereerste begin eigenlijk en loop ook al vanaf september bij bekkentherapeut wederom. Vorige week ben ik daar 's ochtends geweest en 's middags begon de pijn ineens. Ze heeft alleen gemasseerd. Nu ben ik er gister weer geweest en zij heeft eigenlijk ook niet echt een idee wat het is. Het zou bij mijn bekkenklachten kunnen horen, maar dat heb ik bij mijn dochter ook niet zo gehad. Maandag ben ik bij de verloskundige geweest en zij wist het ook niet. Zij heeft mij verteld het in de gaten te houden en anders ff langs de huisarts te gaan. Er is wel 1 groot verschil kwa zwangerschap en dat is dat mijn dochter altijd in een stuit heeft gelegen en dit kleintje tot nu toe met het hoofdje naar beneden ligt. (Vk maandag gevoeld en ander gevoel als bij mijn dochter in e buik) Maar goed door mijn bekkenklachten kon ik al niet heel veel, maar nu met mijn stuitje erbij nog minder en ga ik dus ook verkeerd zitten omdat mijn stuitje zo'n pijn doet, met als gevolg dat mijn bekken weer meer pijn doet....

Dus wie o wie weet meer, want ik wordt hartstikke gek hiervan....

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.512
    113
    Hoi Jewel,

Ik heb er ook last van sinds een maand of 2, maar ik heb nu het idee dat het minder wordt.
    Mijn verloskundige vertelde mij dat pijn aan je stuitje komt doordat de gewrichten in je bekken soepeler worden. Het schijnt vrij vaak voor te komen. Ze vertelde me dat ik meer op mijn houding moest gaan letten.
    Het zou vervelend zijn als het een begin van bekkeninstabiliteit is.

Succes ermee.

Groetjes Bonnie

3. Jewel

Jewel Bekend lid

9 jun 2008
    553
    0
    0

Ik heb bekkeninstabiliteit, maar zowel vk als bekkentherapeut durven niet met zekerheid te zeggen of het daarvan komt, dit omdat ik bij mijn dochter ook BI heb gehad en de pijn die ik aan mijn stuitje voel aanvoelt als een blauwe plek alsof ik erop ben gevallen... Miss zou het een afwijking aan het stuitje kunnen zijn, maar het vreemde is dat ik bij mijn dochter dat niet heb gehad....

4. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Ja, ik heb het ook, niet zo erg als jij, ik heb het al een tijdje maar geen bi gekregen gelukkig. Vooral bij lang zitten, dus ik probeer op mijn werk regelmatig van houding te verwisselen en even te lopen, dat helpt wel.
    Sterkte ermee.

5. Jewel

Jewel Bekend lid

9 jun 2008
    553
    0
    0
    Ik werk nog maar 2 ochtenden in de week, en ik wissel al heel erg af, maar pijn blijft verschrikkelijk...doordat ik raar ga zitten, krijg ik meer pijn in rug en SI- gewrichten. (werk bij aldi) Dus ik zit nu ff achter de kassa en verder doe ik nu andere kleine klusjes, maar er blijft niet veel over aangezien ik ook niet goed kan bukken. Niet te lang stil kan staan enz. Ik hoop dat de pijn bij het stuitje snel verdwijnt want ik moet nog 8 weken werken en dat wil ik graag volbrenegn, aangezien ik bij mijn dochter er mijn 29 weken al helemaal uit was dankzij mijn bekkenklachten.

6. camuh

camuh Actief lid

30 dec 2008
    113
    0
    0
    Dat had ik rond die tijd ook heel erg. Ik voelde me ook superfragiel, want ik had zoveel pijn dat ik bang was uit elkaar te vallen als iemand tegen me aan zou stoten op straat ofzo.. Toen heb ik 1- een kussen met zo een gat gehaald bij de thuiszorgwinkel, 2- een extra matraslaagje gekocht zodat ik beter kon liggen, 3- een weekend lang alleen lekker geluierd en .. toen was het een week later helemaal verdwenen en nooit meer terug gekomen! Ja, het kan echt.

Deel Deze Pagina