Curettage en zwemmen op vakantie

Discussie in 'Miskraam' gestart door LynnK, 22 jan 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LynnK

LynnK Bekend lid

1 aug 2023
    636
    508
    93
    Vrouw
    Hi allemaal,

Ik had vrijdag 19/1 mijn curettage na een missed abortion op 9 weken. We zijn aan het kijken om er een weekje tussenuit te gaan om even alles te vergeten.

Mijn gynaecoloog zei: gedurende 2 weken niet zwemmen of toch zeker niet wanneer je nog bloedverlies hebt. Ze gaf aan dat de termijn van 2 weken meestal ruim voldoende is na een curettage en ze dit eerder gebruiken om "er een termijn op te plakken". Mijn bloedverlies is op dit moment erg beperkt: vrijdag en zaterdag rood, sinds zondag bruin en wordt alsmaar minder. Intussen (maandag) nog af en toe kleine spotting vlekjes.

We zouden graag op dinsdag 6/2 op vakantie vertrekken, 2 weken en 3 dagen na mijn curettage dus. Ik zag er zelf niet gelijk een probleem in, maar begon te twijfelen nadat mijn huisarts er wat vaag over deed. Ze keurde het niet af, maar had ook niet het idee dat ze er helemaal achterstond.

Hoe kijken jullie er naar? Uiteraard wil ik het ook niet gaan lopen zoeken en een infectie oplopen... Voor mij is een vakantie wel echt gelijk aan regelmatig kunnen zwemmen/plonsen, dus dat laten is geen optie :)

Liefs,
    Lynn

2. Shalom

Shalom Niet meer actief

Sterkte met het verlies.

Als de gynaecoloog aangeeft, de eerste 2 weken niet zwemmen en je hebt dan ook geen bloedverlies meer, zou ik het persoonlijk wel aandurven op ruim 2 weken er na.

Fijne vakantie alvast!

LynnK vindt dit leuk.
  3. Mamavan123

Mamavan123 Bekend lid

20 apr 2023
    575
    488
    63
    Hier was het advies om niet te zwemmen totdat het bloeden echt helemaal gestopt was. Als ze zelf al aangeeft dat ze alleen twee weken zegt om een termijn te geven zou ik voor jezelf de afweging maken.

LynnK vindt dit leuk.
  4. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.186
    1.986
    113
    Het gaat volgens mij vooral over of je nog bloed. Ik wil er wel aan toevoegen dat het bloedverlies niet altijd gelijkmatig komt. Ik heb nooit een curettage gehad, maar wel meerdere miskramen. en soms was he bloeden dan bijna gestopt en dat kwam er toch ineens weer veel bloed. Het feit dat er nu dus minimaal bloedverlies is, wil dus misschien nog niet alles zeggen.
    Misschien voor zekerheid nog even een paar daagjes afwachten voordat je de vakantie boekt? Als het rustig blijft qua bloed en het is gestopt tegen het weekend. dan denk ik dat je gerust kan gaan een week later.

LynnK vindt dit leuk.
  5. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.255
    12.631
    113
    Vrouw
    Ik bloedde enorm lang na me curettage ook periodes van minder/niet en kwam het weer terug.

LynnK vindt dit leuk.
  6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    Pas zwemmen als het echt helemaal gestopt is.

LynnK vindt dit leuk.
  7. LynnK

LynnK Bekend lid

1 aug 2023
    636
    508
    93
    Vrouw
    En bloedde je de eerste dagen fel? Want ik heb het precies nooit niet heel veel gevonden... Kan me op dit moment moeilijk voorstellen dat het ineens meer wordt nog/terug :(

8. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.255
    12.631
    113
    Vrouw
    Nee viel wel mee de eerste dagen, na 3 a 4 dagen werd het meer en ook flinke stolsels en krampen.

9. LynnK

LynnK Bekend lid

1 aug 2023
    636
    508
    93
    Vrouw
    Hmm, ai. Lastig in te schatten hé :( Dit is m'n eerste curretage en de zwangerschap die het verst gevorderd was... We zouden wel een annulatieverzekering nemen deze keer voor de veiligheid, dus indien er nog steeds bloedverlies is, zijn we wel ingedekt...

10. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.255
    12.631
    113
    Vrouw
    Ja is enorm lastig inschatten. Ik was ook zo rond 9 weken zwanger destijds.

Deel Deze Pagina