Curettage eng?

Discussie in 'Miskraam' gestart door -, 13 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hallo,
    sinds elf dagen verlies ik bloed.
    Sinds acht dagen weten we dat ons kindje niet leeft (ik zou vandaag 7.2 weken zwanger zijn)
    Vanavond heb ik een tweede echo gehad en daarop is te zien dat alles er nog zit, vruchtzakje, verdikt baarmoederslijmvlies.
    Dit ondanks flink bloedverlies met stolsels af en toe, maar soms ook stopt het bloeden spontaan gedurende een dag.
    Een teken dat het niet echt wil vlotten.

Volgende week naar de gynecaloog.
    De verloskundige zei dat er mischien een curettage word voorgesteld.

Oh daar ben ik zo bang voor!
    Ervaringen alsjeblieft meiden, wat houdt dat in, hoe gaat het, wat zijn de klachten erna en hoe snel waren jullie weer zwanger?

Mag zowel positieve als negatieve verghalen hoor, ik wil me er goed op voorbereiden.

Alvast bedankt!

2. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Heb je al nagedacht over die pillen anders? Ik heb mn verhaal verteld, t lijkt mij een stuk minder eng dan een curettage!

3. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Allereerst natuurlijk sterkte!

Een curettage is niet eng.
    Het vruchtje wordt als het ware uit je baarmoeder weggezogen.
    Een curettage duurt ongeveer een kwartier.
    Ik heb een curettage gehad onder narcose en heb dus niks gemerkt, toen ik wakker werd had ik een soort heftige menstruatiepijn, die duurde 1,5 dag. De ingreep vond 's ochtends plaats en 's middags mocht ik alweer naar huis.
    Daarna nog een week of twee bloedverlies (dit werd iedere dag minder). Een week of 7 na de ingreep werd ik weer voor het eerst ongesteld.
    Vier maanden later was ik weer zwanger.

Hopelijk heb je wat aan mijn antwoorden. Ik vond het prettig dat ik niet langer hoefde af te wachten tot het vruchtje spontaan werd afgestoten, ik kon weer verder met mijn leven...
    Emotioneel vond ik dit alles wel erg heftig, maar dat is het zowiezo, met of zonder curettage.
    Succes en sterkte met alles.
    Groetjes, Anakin.

4. Framboosje

Framboosje Actief lid

17 okt 2005
    259
    0
    0
    Hoi,

Zeker niet bang voor zijn,het valt zeker goed mee,ik zou het zeker aanraden ipv pillen enz...

5. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Heb echt niets van de curettage gevoeld. Je mag heerlijk slapen en na die tijd is alles goed schoon. Heb maar iets een trekkerig gevoel gehad in mijn buik een dag erna. Maar dat mag geen naam hebben.

De mensen zijn ook meestal zo lief voor je.

Heb 13 september de curettage gehad en was 5 november weer zwanger.
    Maar dit is echt bij iedereen heel verschillend.

Dus niet bang zijn hoor.

Melanie

6. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hoi lentefee,

allereerst sterkte in deze moeilijke tijd, ik wil je graag geruststellen, een curettage is niet eng, niet pijnlijk!
    Ik heb zelf in november een curettage gehad, je hoeft je helemaal geen zorgen te maken, ik was een echte angsthaas, heb nog nooit in het ziekenhuis gelegen dus was erg bang vooral voor de narcose, maar het is me 100% meegevallen, je gaat heerlijk slapen en voor je het weet ben je weer wakker!
    Toen ik terug op de kamer was, ben ik zelfstandig naar het toilet geweest en na twee uur mocht ik weer naar huis!

Maak je over de curettage maar geen zorgen, het voordeel hiervan is dat het pijnloos verloopt, ik heb nare verhalen gelezen over de pillen dus daar zou ik zelf nooit voor kiezen omdat dit met weeen gepaard gaat, daar heb je bij een curettage totaal geen last van!

Als je nog vragen hebt hoor ik het graag!

liefs,
    jette

7. Niet meer actief

meiden bedankt voor de antwoorden, als ik het zo lees denk ik dat een curettage toch wat minder heftig is dan pillen.
    Niet dat ik bang ben voor weeen, want heb al drie kids op de wereld gezet, maar dat waren weeen met een goed doel!
    Ik wacht gewoon af wat de gynecaloog ervan denkt, maar het liefst wil ik er zo snel mogelijk vanaf, ik zie het nut er niet van in om nog langer met een leeg vruchtzakje rond te lopen.
    :(

Ik verwacht zelf niet dat ik direct weer zwanger zal zijn, maar ik vroeg me gewoon af hoe lang het duurt voor alles weer normaal werkt en of het langer duurt daarna om weer vruchtbaar te zijn, maar zo te zien valt dat dus reuze mee!

8. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Er staat genoeg over geshreven op de forum over curettage, kan daar alleen nog over zeggen: nee, is niet eng, pillen: niet doen!

9. Framboosje

Framboosje Actief lid

17 okt 2005
    259
    0
    0
    Gisteren mijn curettage en vandaag verlies ik geen druppeltje bloed meer.
    Gisteren een heel klein beetje.

10. Niet meer actief

de verloskundige belde me net, ze heeft een afspraak voor morgen gemaakt bij de gyn, moet er om 4 uur zijn, pffffffff

11. iris maas

iris maas Lid

3 jan 2007
    49
    0
    0
    bejaarderverzorgende
    kudelstaart
    hoi lentefee,

wat vervelend voor je,ik heb 10 jan een curettage gehad en wat die andere meiden al schrijven het is een ingreep van niets alleen de hele dag onder de pannen in het ziekenhuis.
    leuk is anders en we hebben het allemaal liever niet.
    maar ik had wel zo iets dan is het gelijk allemaal gelijk schoon gemaakt van binnen.
    het bloeden viel ook reuze mee 1 dag maar en nu wachten tot ik weer eens ongesteld word,ik hoop natuurlijk van niet!

sterkte met alles en laat het maar over je heen komen.
    sterkte met het verlies.

liefs iris

12. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Hoi Lentefee,

Ik heb vandaag een curettage gehad (zou vandaag 13 weken zijn). Met 10 weken bleek het hartje niet te kloppen. Ik heb 2 weken beetje bij beetje gevloeid, maar het vruchtje bleef op de plaats. Nu na de curettage voel ik wel het verdriet, maar ben ook weer opgelucht dat ik het niet hoef af te wachten. We kunnen weer verder.

Heel veel sterkte.

13. oetel

oetel Actief lid

15 feb 2007
    257
    0
    0
    Hoi Lentefee,

Hier ook hetzelfde verhaal als de rest. Bij mijn eerste echo was ik ruim 6 weken zwanger, nog twee weken in onzekerheid gezeten want mk kwam niet, bloedverlies niet echt veel gehad. Maar er was alleen een leeg vruchtzakje te zien. De verlk. had voorgesteld medicijnen. De gyn. in ziekenhuis heeft gezegd curettage, want bij medicijnen moet je 9 vd 10 keer alsnog een curettage ondergaan. Een meisje dat ik via een forum heb leren kennen is nu al 2 weken aan het sudderen nav de pillen en moet maandag waarschijnlijk alsnog curettage krijgen.

Een paar opmerkingen ter voorbereiding:
    - neem een luchtig boek mee (mocht er een spoed-keizersnee tussenkomen, moet je wachten)
    - bij ons in het ziekenhuis werd je ondergebracht op de afdeling verloskunde (gelukkig waren er geen kersverse moeders op mijn kamer, maar toch je hoorde toch wel pasgeborenen en felicitaties over de gang)
    - na de operatie als je teruggaat naar je afdeling, vind er een overdracht plaats. De OK-zusters geven dan de info door aan de afd-zusters. Voor deze ingreep gebruiken ze de term: abortus gevolgd door curettage. (ik wist dit niet; ik was des duivels, ik lag er voor een miskraam en niet voor een zelfgekozen abortus)

groeten,

Simone

14. oetel

oetel Actief lid

15 feb 2007
    257
    0
    0
    nog een vraagje aan de rest: wanneer zijn jullie gestart met werken na de curettage. zijn jullie gelijk voor hele dagen aan de slag gegaan of weer langzaam opgebouwd?

groeten,

Simone

15. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hey lentefee,

heel veel sterkte bij de curettage, niet bang zijn, komt goed!
    nog even een vraagje ik zag aan je banner dat stefano 9 maanden en 1 dag is en jij was 7 weken zwanger? :oops: misschien domme vraag, maar hoe kan dit?

hoi simone, ik heb antwoord gegeven op jou vraag in je eigen topic!

liefs
    jette

16. oetel

oetel Actief lid

15 feb 2007
    257
    0
    0
    Hoi Jette,

bedankt. ik had in eerste instantie hier de vraag gezet en dacht toen, misschien handiger om een apart onderwerp van te maken.

vwb de zwangerschap van lentefee kan hoor: het eerste kindje is 9 maanden geleden geboren. Dan kun je nu toch al weer 2 maanden zwanger zijn?

Mijn moeder en haar zus schelen 11 maanden. Een maand nadat mijn moeder is geboren, was mijn oma al weer zwanger...

groeten,

Simone

17. Niet meer actief

Jette, het klopt dat Stefano nu 9 maanden is, en ja hoe kan ik dan nu 7 weken zwanger zijn..
    Ik geloof niet dat ik je hoef uit te leggen hoe ik zwanger ben geraakt he ;)
    Maar het was idd vrij snel ja, maar wel een bewuste keuze hoor.

Nou vanmorgen kwam me het vruchtzakje ineens naar buiten (zie mijn album voor degene die durven kijken)
    Ik ben dus benieuwd wat de gyn vanmiddag zegt, volgens de verloskundige is de kans nu groot dat een curettage nu niet meer nodig is, ik hoop het, want ik had echt weeën vanmorgen poeh wat was dat zwaar, bevallen van niks...

18. Niet meer actief

Mercedes jij ook heel veel sterkte meid, en oetel bedankt voor de info!

19. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    ja sorry ik zat even verkeerd te rekenen :oops: :oops: ben meer een taalwonder dan een rekenwonder, ik zat te denken je bent negen maanden zwanger, maar stefano is alweer negen maanden, dom dom dom, hi hi hi!

maar nu ziet het er niet goed uit he, ik heb de foto bekeken, jak, maar nu is er echt wel een mk op gang gekomen volgens mij!

sterkte meis!

liefs
    jette

20. Niet meer actief

jette, oh nee als ik nu negen maanden zwanger zou zijn dan is dat een wonder ja..Maar dan zou ik ook geen miskraam hebben he.

ja op de foto is volgens mij de hele vruchtzak, nadat ik die kwijt was was ineens de pijn minder en nu voel ik niks meer.
    ik laat vanavond nog wel weten wat de gyn zei.

Deel Deze Pagina