Curettage eng?

Discussie in 'Miskraam' gestart door -, 13 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    zoals ik zei rekenen is niet mijn sterkste kant, ik had er geen rekening mee gehouden dat stefano al negen maanden was, ik heb gewoon helemaal verkeerd zitten denken, dom dom dom, ik dacht op de een of andere manier dat hij nog maar net geboren was, en dat je direct al weer zwanger was, ik was een beetje in de war geloof ik!

nou ja maar gauw vergeten!

sterkte bij de gyn!

jette

2. oetel

oetel Actief lid

15 feb 2007
    257
    0
    0
    Hoi Lentefee,

Heb even gekeken. Doordat ik een curetage heb gehad, heb ik nooit iets gezien (ik heb net gelezen dat je daar wel om kunt vragen in het ziekenhuis, maar goed dat is info die een week te laat komt helaas).
    Ik vind het wel enorm groot zeg voor 7 weken. Bij mij op de eerste echo (toen was ik 6 weken en 2 dagen, inclusief die twee weken die je gratis krijgt) was het vruchtzakje 6 mm volgens de echo-deskundige. Dit lijkt wel 10 cm. Of is dit inclusief baarmoederslijm etc.

Misschien een beetje rare vraag, maar wat ga je ermee doen? Ga je het begraven of laat je het onderzoeken in het ziekenhuis?

Ik hoop maar voor jou dat alles er nu uit is. Ik zou me echt rotgeschrokken zijn...

Sterkte met het verwerken van je verdriet!

3. Niet meer actief

Oetel, de gyn zei dat het het vruchtzakje inclusief het slijmvlies enzo was, dus mn lichaam heeft alles er in een keer uitgegooid, vandaar dat het zo groot was!
    Enne goed nieuws hier: alles is zo goed als weg, nog beetje slijmvlies maar volgens de gyn ben ik binnen een paar dagen ervan af!

Fijn dat iedereen zo mee leeft met me, dank jullie wel meiden, doet me goed!

4. Niet meer actief

oh ja we hebben het net begraven in de achtertuin met een mooie steen erbij waarop ik de naam guppie en de darum heb gezet ;)
    kan ik altijd daar even terug denken aan ons kleine guppie

5. Niet meer actief

darum = datum.....sorry

6. Framboosje

Framboosje Actief lid

17 okt 2005
    259
    0
    0
    Ik heb ook even gekeken en ik had er geen idee van dat een vruchtzakje er zo uit zag.
    Ik dacht meer aan een vliesje ofzo.
    Nu ben ik wel blij dat ik dit niet heb gezien van mezelf want ik denk dat ik daar niet goed tegen zou gekund hebben.

7. Niet meer actief

framboosje, het vruchtzakje is ook een vliesje, hier zit de placenta in aan leg en nog slijmvlies bij, is dus één geheel vandaar de wat rare structuur.ik vond het prettig het te begraven en dat ik er foto's van heb, ik heb toch meer het idee dat ik er nu beter mee om kan gaan.

8. oetel

oetel Actief lid

15 feb 2007
    257
    0
    0
    Hoi Lentefee,

Idd wel fijn dat je het hebt kunnen begraven en er een foto van hebt gemaakt. Ik heb vlak voor de curettage nog om een extra echo gevraagd. De andere echo's zijn in een echo-centrum gemaakt en die kwamen bij mij ook niet zo professioneel over. Dus ik wilde nog extra zekerheid van de gynaecoloog. Bij het maken van die laatste echo heb ik om een extra uitdraai gemaakt en daar ben ik superblij mee. Dan heb je nog wat tastbaars aan deze zwangerschap...

9. Niet meer actief

Oetel fijn dat je wel een echo hebt hoor!
    Ik wou er ook nog eentje vragen maar vond dit wat stom, nou ja maakt verder ook niet uit bij mij was er toch niet veel meer te zien dan alleen een vruchtzakje met een piepklein puntje erin.
    Wat had jij op de echo staan?

10. oetel

oetel Actief lid

15 feb 2007
    257
    0
    0
    hoi Lentefee,

bij mij zag je een zwarte cirkel, wat dus het vruchtzakje was. Verder zag ik er niets inzitten.
    Je kunt het altijd nog navragen of ze er een kopie van willen maken (of een extra uitdraai, ik weet niet of ze hem opslaan?). Dat schijnen heel veel vrouwen te doen, dus zullen ze niet gek staan te kijken hoor.

groeten,

Simone

11. jellie

jellie Bekend lid

3 sep 2006
    554
    0
    16
    Hai!
    Ik schok ook wel van jou vruchtzakje... Bij mij waren het echt 2 vliesjes..
    Komt dan vast door al dat slijmvlies en de placenta..
    Wel fijn dat je niet gecurriteerd hoeft te worden!

Liefs Jellie

12. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ben blij voor je dat je geen curettage hoeft te ondergaan! Ik durfde helemaal niet! Heb dan ook 22 weken met een dood vruchtje rond gelopen (ondertussen wel aan 't werk geweest). Dan ben je wel heel blij als je ineens je vruchtje in de pot ziet liggen! Het vruchtje hebben we voor onderzoek naar het ziekenhuis gebracht (natuurlijk is hier niks uitgekomen). We hebben ook foto's gemaakt, alleen vond ik die van mij meer lijken op een kuikentje/biefstukje. Ik kan je geen foto laten zien want ik zit beneden (foto's staan op computer boven en we hebben nog steeds geen netwerk :oops: )

Ik wens je sterkte met het verwerken van je verdriet. Ik zou pas weer gaan werken als ik er echt (ook emotioneel) klaar voor bent

13. Niet meer actief

jeetje brussie 22 weken ermee rond gelopen, hoe houdt je dat vol zeg!
    had je geen buikkrampen steeds?
    Wel leuk dat je weer zwanger bent zeg!

Ik ben vanacht weer vijf grote stukken van elk 2 centimeter verloren, ieuwww dat voelde raar aan.En ik maar denken dat alles weg was, nou hopen dat dit echt het laatste was hoor!
    Dit was trouwens alleen dik slijmvlies hoor.

Jelli, Ja op de foto behoeft dus enige uitleg, het is dus de placenta (die in het begin nog overal zit zeg maar), slijmvlies en vruchtzakje, dat zit een beetje allemaal aan elkaar verkleefd, daarom ziet het zo vreemd uit.
    Zo legde de gyn het ons uit dus.
    Maar ergens ben ik wel blij met mn foto hoor, kan ik altijd even terug kijken hoe het was.

14. Framboosje

Framboosje Actief lid

17 okt 2005
    259
    0
    0
    Ik heb vannacht ook enorm veel krampen gehad en heb bloedverlies vandaag,twas te mooi om waar te zijn dat het zo vlot verliep.
    Ik hoop alleen dat ik geen brokjes en stukjes te zien krijg.

15. Niet meer actief

oh framboosje wat ontzettend vervelend.
    ja ik dacht er ook vanaf te zijn en ineens begon het weer openieuw.
    er zit toch meer dan je zelf denkt hoor.
    Maar ja er zullen zeker dan nog stukjes komen, dat is niet te vermijden.
    Mischien kan je gewoon dan even snel je maandverband verschonen zonder erin te kijken.
    Ik zelf wilde juist alles zien, ben er achteraf ook wel blij om geweest dat ik naar alles gekeken heb, helpt toch wel wat meer.
    Sterkte in ieder geval ermee!
    En als je het niet vertrouwd hup naar de huisarts/ gyn/ verloskundige!

16. Niet meer actief

oh ja framboosje jij had curettage ondergaan he, als je weer hevig gaat bloeden kan er wat zijn achtergebleven, bel dan even met de gyn, wel doen hoor!

17. Framboosje

Framboosje Actief lid

17 okt 2005
    259
    0
    0
    Ja ik hou het in het oog,na de curettage had ik niks meer van bloed verlies en ik schrok wel dat het nu toch begint.
    De krampen zijn heviger dan het bloedverlies.
    Ik hoop gewoon dat ik snel in een normale cyclus weer raak.

18. Niet meer actief

Framboosje bij aanhoudende krampen vooral niet te lang wachten heb ik gehoord, kan best dat er nog wat achter is gebleven hoor, maar ik hoop het niet voor je.
    Kan best dat je nu ongi word al is dat wat vroeg nu he, maar ja als ik naar mn eigen lijf kijk is alles mogelijk.

19. jellie

jellie Bekend lid

3 sep 2006
    554
    0
    16
    Ik ben nu echt te twijfelen.. ik heb echt niet zoveel verloren als jullie... Bij mij was het bloeden niet zo heftig en ook niet echt grote stukken ofzo.. Maar heb verder nu ook nergens last van , geen krampen etc..

20. oetel

oetel Actief lid

15 feb 2007
    257
    0
    0
    Beste Jellie,

Je kunt voor de zekerheid een (inwendige) echo laten maken in het ziekenhuis/verloskundige. Zij kunnen zo zien of alles eruit is en dan weet je gelijk waar je aan toe bent.

Succes en sterkte!

Simone

Deel Deze Pagina