Curettage eng?

Discussie in 'Miskraam' gestart door -, 13 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

jellie gewoon even in de gaten houden, anders bel je op en vraag je wat je moet doen..

hier is het bloeden vannacht weer begonnen en vanmorgen kwamen er weer weefselproppen uit, poeh hoeveel zit er eigenlijk in je lijf?

2. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ha meiden, ik sta voor donderdag op de lijst voor een curettage. In eerste instantie wilde ik afwachten tot het vanzelf kwam, maar omdat ik al op week 11 zit en de placenta ed gewoon door schijnt te groeien, heb ik er toch voor gekozen om het weg te laten halen.

Ik heb voor zaterdag een afspraak staan waar ik niet onderuit kan en wil, hoe voelde jullie je 2 dagen na de ingreep?

Verder heb ik echt heel erg angstig voor naalden. Het slaat echt nergens op, dat weet ik, maar toch... Hoe pijnlijk of eng was het inbrengen van de infuusnaald voor jullie?

Ik hoope cht dat ik door deze ervaring wat daapperder wordt. Dan komt er tenminste nog iets positiefs uit deze ellende :(

3. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hoi,

jeetje 22 weken doorgelopen met een niet groeiend vruchtje, dat zou ik niet kunnen, ik heb misschien iets te snel alles ondergaan, ik heb om negen uur s'morgens gehoord dat het niet groeide en ik ben om drie uur s'middags geholpen eerder mocht niet omdat ik een banaan als ontbijt had gehad!
    Maar 22 wekend............ tjonge jonge! das wel lang!

Niet bang zijn mrijn, ik was ook geen held had nog nooit een ziekenhuis van binnen gezien maar ik vond het een enorme mee-valler de ingreep!
    ben om drie uur geholpen en om half zeven zat ik bij de MAC Donalds een frietje te eten al is me dat niet zo goed bevallen hoor!
    De volgende ochtend zat ik om negen uur weer op mijn paard en heb gereden!
    Dus het herstel is vrij vlot, dat komt ook omdat je eigenlijk niets voelt na die tijd, beetje slapjes maar verder geen klachten!
    Ja bloedverlies maar goed dat was het enigste!

Heb zaterdagavond wel wat weeen gehad geloof ik behoorlijke buikkrampen dat was vervelend maar heb pijnstillers genomen en die hielpen goed!

Wil je alvast veel sterkte wensen!

liefs jette

4. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Thnx! Ik ga zaterdag groomen voor een vriendin en zou ook de trailer rijden. Ik hoop maar dat ik haar niet teleur stel, maar zo te horen zal dat wel meevallen. Heb jij nadien kraamverband gebruikt of kon je het af met maandverband?

5. Niet meer actief

Mrijn sterkte ermee, ik zelf heb ook eens een infuusnaald gehad en ik merkte helemaal niks van het inbrengen en er weer uit halen.
    Je moet gewoon niet ernaar kijken.
    In ieder geval sterkte voor zaterdag hoor.Tot hoever was het vruchtje door gegroeid als ik vragen mag?

Auw Jette de volgende dag weer paardrijden, ik rij momenteel niet meer maar ik weet nog dat als ik ongesteld was, het al geen pretje vond, zo gevoelig allemaal.
    maar ja iedereen is anders he.

6. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hoi mrijn, ik had eerst zo'n mega groot maandverband gekregen in het ziekenhuis maar ik vloeide toen nog niet echt gigantisch, dat is zaterdagmiddag meer begonnen dat ik veel bloed verloren ben, ook zondag nog en toen werd het al weer minder!

Mijn advies, neem wat extra maandverband mee voor de zekerheid!

Tja lentefee dat is zeker zo iedereen is anders, er is weinig wat me er van weerhoudt om te rijden, dan moet het echt wel heeeeel erg zijn!

liefs jette

7. Niet meer actief

bij de kruidvat verkopen ze ook kraamverband, heeeel handig om in huis te hebben, ik had het nog liggen van de geboorte van stefano en het kwam nu goed van pas met het vele bloedverlies.

8. oetel

oetel Actief lid

15 feb 2007
    257
    0
    0
    Hoi Mrijn,

ik heb heel weinig bloedverlies gehad. Ik had dat dikke maandverband (ik had tena-lady gekocht) alleen de eerste dag nodig. Voor de zekerheid heb ik het ook een dag na de curettage gebruikt, maar was niet nodig.

Ik had die zaterdag al een feestje, want mijn vriend was jarig. Vriendinnen hebben vrijdag geholpen met boodschappen. De laatste gingen om 2 uur weg, ben de zondag wel helemaal kapot geweest (en ook nog wat dagen erna). Dus ik weet niet hoe fysiek inspannend groomen is. Ik neem aan dat je vriendin er geen probleem van maakt dat je niet superfit bent als je verteld wat er aan de hand is.

Dus het is per persoon verschillend. Ik ben die donderdag trouwens gelijk om 8 uur 's-ochtends geholpen. Dus weet niet wanneer jij moet (eigenlijk moest ik woensdag, maar door een spoedgeval is het verplaatst naar en donderdag).

en die naald is echt niet eng!

9. Zita

Zita Lid

31 jan 2007
    8
    0
    0
    Hoi

Ik heb vorige week ook een curettage gehad...zelf heb ik een helse schrik van naalden...maar alles was heel goed meegevallen.
    Van de ingreep heb ik niks geweten want was onder volledige narcose.
    De eerste 2 dagen had ik wat last van bruine afscheiding...nu een klein beetje bloedverlies maar het lijkt af te nemen.
    Ik heb wel regelmatig felle buikkrampen.

10. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ha meiden, ik ben zo blij met jullie! ben helemaal gerust gesteld en kan niet wachten tot het allemaal voorbij is. Zal best een beetje trots op mezelf zijn dan.

Ik ben vandaag voor intake geweest en maandag wordt ik geopereerd. Moet om 7.15 in het ziekenhuis zijn en om 8 uur ben ik aan de beurt. Zal in de loop van de middag wel naar huis mogen en dinsdag en woensdag ga ik sowieso niet werken. Ik kan deze zaterdag dus gewoon nog lekker mijn gang gaan.

De intake viel me alles mee. Ik had geen idee wat me te wachten stond en vooral het bloedprikken vond ik even eng, maar moest tijdens al hard lachen om mezelf! Ik heb notabene een tatoo op mijn rug en heb lijntjes rond mijn ogen laten tatoeren. Dat gebeurt ook met een naald en dat deed verdomde veel pijn! Dit naaldje voelde ik amper. Ik ben echt wel een tut, maar gelukkig neem ik mezelf niet al te serieus!

11. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hardstikke goed mrijn, ben trots op je!

zie je nou wel het valt allemaal wel mee!
    Ik denk dat het emotionele zwaarder is dan de lichamelijke ingreep!

komt goed meis! ;)

liefs
    jette

12. Niet meer actief

Oh Mrijn blij dat de intake meeviel, en dan maandag ben je ervan af.
    Is beter dan uiteindelijk weken met een dood vruchtje rond te lopen, bij mij is het wel op de normale weg los gekomen maar vanaf het eerste bloedverlies tot het laatste stukje weefsel heeft twee weken geduurd, ook niet echt prettig dan, maar ja ik ben er wel vanaf nu.
    Maar als het langer had geduurd had ik ook curettage ondergaan hoor, want had met mezelf afgesproken langer als twee weken trek ik niet.
    (had mn lichaam blijkbaar gehoord hihi)
    Sterkte in ieder geval

Zita jij ook nog sterkte en hopelijk snel weer gezond zwanger meid!

13. Niet meer actief

jippie ik heb net een hele gevoelige test gedaan en die geeft aan niet zwangerm dus hcg is inmiddels ook uit mn lichaam, kunnen we weer verder!

14. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hoe is het met mrijn?

hardstikke goed lentefee, je kunt je weer op de toekomst richten, is toch wel een goed gevoel he zo'n negatieve test? ;) ;)

hoop maar dat je nou geen negatieve testen meer krijgt!

jette

15. Niet meer actief

mrijn moet maandag toch naar het ZH?
    maar is er inmiddels al zelf wat naar buiten gekomen mrijn?

Jette ja ben blij met mn negatieve test ;) maar mn temperatuur blijft wel nog hoog helaas

16. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ha meiden, ik ben ziek! Nou ja, of ik ben ziek of de mk is toch op gang aan het komen... Vanacht werd ik heel misselijk wakker en hbe 4 uur wakker gelegen, Dacht in eerste instantie dat het buikgriep was, maar ik heb verder alles binnen kunnen houden.
    Vanmorgen gebroken wakker geworden en nog steeds misselijk en wat lichte krampen. Met het afvegen heb ik wat bruinig slijm, maar geen druppel rood. Ik heb ook last van mijn benen en mijn rug, net zoals je wel eens voor een zware menstruatie hebt. Nou ja, ik blijf lekker in bed en zie het wel. Anders maandag naar het ZH.

Ik zit nu al een ruime week thuis en mag van mijn baas pas ruim na de curettage komen. Gister kreeg ik ook nog een bos bloemen. Dat geeft wel veel rust hoor, collega's die je begrijpen.

17. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Hallo Mrijn,
    Hoop voor je dat het inderdaad de mk is.
    Ik ben 2 nachten voor ik het vruchtje verloor ook erg beroerd geweest, vreselijke krampen, misselijk, bijna flauwvallen,. De echte mk viel me daardoor mee.

Tjee, ben maar bij met je collega's ;ik heb geen kaartje of telefoontje gehad van mijn directe collega's (wel van dames uit het bedrijf).

Sterkte ermee en doe het maar rustig aan.

Liefs Minka

18. Niet meer actief

Mrijn, de dag voordat er weefsel los kwam, had ik ook flinke krampen, en smorgens last van mijn benen (vergelijk het als normale weeén)

19. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    he mrijn, hoop maar dat het niet erger wordt voor je!

nou sterkte meis!

wat leuk van je collega´s mijn leidinggevende vond ook dat ik thuis moest blijven maar ik ben wel gaan werken, de afleiding deed me goed, ook omdat ik haast geen lichamelijke klachten had!

liefs
    jette

20. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ik wilde eigenlijk ook gaan werken, maar op een of andere manier is de drempel nog te hoog. Het hoofdstuk is nog niet afgesloten... Het scheelt ook wel dat ik 2 uur reistijd heen en terug heb, dus echt een relaxte baan is het daardoor niet. En om nu 4 uur onderweg te zijn voor 4 uur werken als ik het wel rustig aan wil doen...
    Met mij gaat het lichamelijk nog geen steek beter! Ik heb het constant koud, lig nu in mijn warme waterbed met joggingpak en sokken aan te rillen. Het rare is dat ik dit ook had rond de bevruchting. Ik had mijn ei op 21 dec en de dag na kerst was ik zo ziek als een hond.Het lijkt wel of mijn lijf vecht tegen het zwanger zijn.

Ik riep net heel gefrustreerd uit tegen mijn man dat hij mag kiezen, of hij wordt de volgende x zwanger of ik koop een fijn paard en ga weer vol mijn eigen leventje leiden. Hier is geen fuck aan! :evil:

Deel Deze Pagina