Habertuele miskramen en onderzoeken

Discussie in 'Miskraam' gestart door Iris, 19 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Helaas, ik had nooit gedacht zo'n topic te openen hier, maar dus wel.

Ik heb een rits van positieve testen en lege echo's op mijn naam. Ik heb 1x een zwangerschap tot 11 weken mogen dragen.

Ik heb vorige week bloedtesten laten doen en daar krijg ik de 27ste de uitslagen van. Verder heb ik nog een chromosoomonderzoek liggen die ik later dit jaar zal doen met mn vriend.

Wie heeft hier naar genoeg ook ervaring mee en zit al in de onderzoekfase?
    Welke onderzoeken kan ik allemaal gaan verwachten?
    Welke medicatie gebruiken jullie?
    En is er nog hoop achter de wolken?

Alvast enorm bedankt voor jullie evt reactie's
    Irisje

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hoi

Is dit als ik het goed begrijp, dat je posi test, maar er zat geen vruchtje in? Het nichtje van mijn collega heeft dit ook. dan groeit er ook wel wat, maar het is leeg.

is dit het zelfde?

Liefs
    Natasja

3. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Oostzaan
    Nee, dan was ik een stapje verder.

Bij elke bevruchting wordt het bevruchte eicelletje direct aangevallen door antilichamen. Mijn lichaam herkend niet de zwangerschap en gaat het deel wat van mijn vriend komt aanvallen en vernietigen. Tenminste in die richting wordt gedacht en is voor mij het meest logisch.
    Het kan ook iets anders zijn.
    Deze problemen zijn wel pas gekomen na mn miskraam van 11 weken.
    Maar het kan ook zijn dat die mk om dezelfde reden is geeindigd.
    Er gebeurt steeds op het moment van afstoting dezelfde chemische reactie te zien aan mn temp ( veel te hoog ) en vreemde urine.

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    OK, dat is inderdaad want anders.
    Ik hoop iig dat je snel duidelijkheid hebt hierover.
    Heb je inmiddels nu bloedverlies? ik hoop van niet.

Liefs
    natas

5. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Oostzaan
    Nee nog niet, maar kun je je nog herinneren mijn topic' alweer een veel te vroege eisprong' dat gaat nu weer gebeuren.Ik ben alleen er vroeger bij met testen. Toen testte ik een dikke week na menstruatie ineens positief, begon de volgende dag te bloeden onderweg naar de gyn.
    Nu test ik 1 dag overtijd heel licht positief. Vorige maand was er helemaal geen bevruchting en werd ik gewoon na 27 dagen ongesteld.

Liefs Irisje

6. Framboosje

Framboosje Actief lid

17 okt 2005
    259
    0
    0
    Hoi Irisje,

Misschien ken je die actrice Courtney Cox,zij heeft ook een reeks miskramen achter de rug met dezelfde oorzaken zoals bij jou.
    Het vruchtje werd ook steeds aangevallen door anti lichamen.
    Maar na 3 of 4 miskramen heeft ze nu eindelijk een gezond dochtertje,dus volgens mij is er wel nog hoop.

Gewoon de moed niet op geven!

7. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Oostzaan
    Hoi Framboosje

In de eerste instantie dacht ik, super dat is goed nieuws , maar toen ging ik even googlen en zag dat ze uiteindelijk door ivf zwanger is geraakt. En dat vind ik op dit moment nog een loodzware gedachte.
    Dat alleen dat misschien de mogelijkheid is.
    Maar goed, ik zie wel welke weg we zullen moeten bewandelen.

Bedankt voor je reactie,
    Irisje

8. Framboosje

Framboosje Actief lid

17 okt 2005
    259
    0
    0
    Ow sorry dat wist ik niet...
    Maar toch zou ik de hoop niet opgeven,er zijn al vaak dingen gebeurd die dokters niet voor mogelijk hielden.

9. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hi Irisje,

Ik krijg 10 april uitslagen van bloedonderzoeken en het chromosomen onderzoek....
    Maar wat betreft de antilichamen e.d. hoe zijn ze daar precies achter gekomen. Ik heb nl. tot 3x aan toe een MK gehad en allen in de 6e week?
    Ik heb maar even een getemperatuurd maar mijn temp zakte altijd bij een MK of wanneer ik ongi was.
    Maar ik vraag me nu na jou verhaal af of ik dat mss ook niet heb ofzo?

Hoe is het verder met je ?

Groetjes Silla

10. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Oostzaan
    Hoi Silla

Ik had je al een tijdje gevolgd hier en zag dat we aardig paralel liepen qua ervaringen.

Ik heb je ook toegevoegd op mn msn.

Ik krijg 27 Maart de uitslagen van bloedstolling en antilichamen geloof ik.

Het is tot nu toe eigenlijk nog maar een beetje gissen. De onderzoeken zijn begonnen. Ik ga vragen of ze ook mn hormonen na willen kijken. Het kan ook zijn dat er iets gebeurt is na de mk van 11 weken want vanaf toen hielden de zwangerschappen niet langer vol dan 5 a 6 weken.
    Misschien is mn baarmoeder wel verkleefd of maak ik te weinig baarmoederslijmvlies aan.
    Ik weet meer na de 27ste.

Ik heb nu weer een lichte positieve test die niet echt donkerder wordt naarmate de dagen verstrijken. Ik bloed nog niet maar heb wel een lage temp.
    en hoe is het met jou?

Groetjes Irisje

11. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hi Irisje,

Ik heb thuis helaas NOG STEEDS geen pc, dus ik kan helaas niet vaak MSN'en, maar goed mss dat we binnekort een nieuwe pc gaan aanschaffen nu mijn vriend toch echt moet accepteren dat onze huidige PC niet meer te repareren valt ;)

Met mij gaat het goed, ik krijg 10 april de uitslagen van ons Chromosomen onderzoek en diverse bloedtesten en volgens mij zit daar ook bloedstollingsonderzoek bij...ik had nogal een vage Gyn dus ik weet echt niet meer waarvoor er nog meer bloedonderzoeken zijn gedaan...

Wat vervelend dat je geen duidelijke uitslagen krijgt van de testen....maar ik zou gewoon proberen (en met de nadruk op proberen want ik weet hoe moeilijk dat is) om tot 27 maart te wachten, dan ben je toch bij de Gyn en kun je indien je nog steeds niet ongi geworden bent vragen of ze een inwendige echo doen. Of krijg je de uitslagen via je HA?
    Temp jij nog regelmatig?
    Ik alleen na mijn eisprong en dan alleen nog af en toe, ik werd er nl. ontzettend nerveus van.
    Maar ik heb nu weer symptomen die ik de laatste 2 mnd niet meer heb gehad na mijn laatste zwangerschap/MK...dus ik begin het vermoeden te hebben dat het heeeeeeeel misschien wel weer een raak zou zijn. Dus ik ging vandaag tempen en mijn temp was 37.0 vrij hoog al voor de lengte van mijn cyclus. Maar ik heb ook het vermoeden dat mijn eisprong eerder geweest is dan dat mijn banner aangeeft. Maar goed het blijft natuurlijk een kwestie van afwachten... en dat doen we dan ook maar hihihhihihi

Greetz

Deel Deze Pagina