Ik weet het niet meer ..

Discussie in 'Miskraam' gestart door a1974, 23 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. a1974

a1974 Bekend lid

5 mrt 2012
    540
    0
    0
    NULL
    Spanje
    Ik wil het even van mij afschrijven want ik voel mij echt een stuk wanhoop die het even van ellende niet meer weet ..

Ik heb afgelopen maandag mijn echo gehad. Ik zou 6.1 week zijn en vruchtje was goed gegroeid.. Er was een hartje ( gezien) en een hartslag gehoord ) maar zij keek al zo vreemd en zei gelijk van dit is niet goed .. het kan zijn dat het hartje net is gaan kloppen maar het kan ook zijn dat het hartje gaat stoppen met kloppen en zij deed het laatste verwachten ...

Ik woon in Spanje en heb een spaanse gyn . Mijn man begreep er niet veel van en ik was eigenlijk verdoofd.

De dag daarna zijn we naar een Nederlandse gyn geweest (gebeld verhaal uit gelegd en hij had en nam de tijd voor ons) .. niet dat ik aan haar deed twijfelen maar omdat het allemaal zo snel was gegaan en ik gewoon niet wist wat ermee aan moest .

Deze gyn had een hoop verteld en ging ook een echo maken . Het was weer iets gegroeid. We zagen de hartje heel voorzichtig gaan . Ook hij had er niet echt een goed gevoel bij want het was toch wel heel erg zwak . Maaaaaaar het kon zijn dat het net was gaan kloppen maar er moest toch wel een wonder gebeuren zou dit hartje sneller gaan kloppen. Dus als het een beginnend hartje was/is..

Ik heb nu een afspraak voor woensdag om te zien hoe het nu dan gaat .. is het hartje sneller gaan kloppen of is het gestopt ? Hij denk dat het dan al gestopt is .. en vertelde mij dat het af zou kunnen komen dat ik niet moest schrikken als het zou gaan bloeden etc .

Ik weet niet meer wat ik met dit aan moet ! Ik ben zo in de war .. ik ben zwanger maar hoe lang nog ? is het hartje inmiddels gestopt ? Ik heb het idee dat het goed komt van mij af gezet want wil niet nog een klap hebben woensdag ..

maar dit pff ik weet het echt niet meer .. lijkt ook of ik geen tranen meer heb , ik heb er al zo veel gelaten maar ik ben kapot van binnen . Ergens ben ik blij als het woensdag is .. of ik wordt heel erg blij of ik kan vanaf die dag proberen het een plekje te geven want op deze manier lukt het niet gewoon .

Ineens was ik zo misselijk vanmorgen , symptonen zijn er wel maar het is net of ik alles blokkeer! Hoe frustrerend .. ik ben zwanger maar het hartje is aan het stoppen ..

wat moet en kan ik hier mee :( Wat als het hartje woensdag nog wel klopt ??? De gyn verwacht dit niet meer niks gaat uit mijn lichaam als ik nog een hartje zie kloppen of het nou zacht of hard is geen denken aan!

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    heej meid,

ik had je verhaal al eerder meegekregen en ik vind ide onzekerheid echt rot voor je!:(
    Vind het ook erg raar dat ze kijken naar de snelheid van het hartje?!
    Normaal zouden ze eerder kijken naar de groei en de grote van de vrucht!

Ik begrijp helemaal dat je je zo klote en onzeker voelt.
    je kunt indd niet meer dan afwachten tot woensdag.
    Ik ga heel hard voor je duimen dat het allemaal goed zit en het hartje gewoon lekker door tikt!;)
    En wat kunnen die dagen langggggggg duren he!

Heel veel succes en laat nog even weten hoe het gegaan is!

liefs Melanie

3. Bloembie

Bloembie Bekend lid

12 sep 2011
    621
    0
    16
    Heel veel sterkte in deze onzekere dagen! Het valt allemaal niet mee. Ik ga ook hard voor je duimen!

4. Sabina1979

Sabina1979 Nieuw lid

23 mrt 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een vergelijkbaar verhaal... Na op mijn 19e te hebben gehoord nog kleine kans te hebben om moeder te worden ben ik nu op mijn 33e na 3,5 jaar proberen zwanger te worden (geen eisprong) na eerste eisprong toch zwanger geworden. Ik was erg blij toen ik bij de eerste echo (8 weken) een hartje zag kloppen en het vruchtje zag... Tot de geneacoloog aangaf... Het is niet goed, vruchtje is te klein en ziet er dubieus uit. Ik moest over 2 weken de tweede echo laten maken en zouden we kijken of het gegroeid was... Bij de tweede echo geen hartslag te zien en vruchtje was 6 weken en 3 dagen Qua grote terwijl ik zelf al 10 weken was... Gele lichaam geeft nog hormoon af en vruchtje wil nu (2 weken verder) nog steeds niet loslaten nu een middel Cytotec... Ik ben erg geschokken van de krampen en weeën die ik een dag gehad heb en niets heeft uitgehaald dat ik nu homeopatisch middel heb geprobeerd... Als dit niet helpt mag ik nogmaals Cytotec. Ik kan niet te lang meer wachten omdat ze bang zijn voor onsteking ( nu 12 weken, 4 weken dood vruchtje) Ik ben bang voor curetage. Probeer tefen mezelf te zeggen en het vruchtje: laat maar los... Moeilijk... :(

5. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    A 1974 wat een onzekerheid ik weet maar al te goed wat je door maakt. Het enige wat je kunt doen is afwachten en weet zolang er een hartje klopt ze niks doen. Ik hoop dat het goed komt maar wil je geen valse hoop geven mijn ervaring hier mee is dat ze meestal wel gelijk hebben. Heel veel sterkte de komende tijd.

6. a1974

a1974 Bekend lid

5 mrt 2012
    540
    0
    0
    NULL
    Spanje
    Hoi allemaal.

Nou Melanie jij weet het al mijn verhaal maar even voor de anderen .. het was dus mis helaas en woensdag heb ik dan ook gelijk mijn curretage gehad.

Valt mij heel erg zwaar gisteren niks anders gedaan dan huilen.. het ging zo in een roes allemaal van slechte echo smorgens ( toch een sprankje hoop gehad ) tot aan de ok .. Beelden kwamen steeds terug en gisteren besefte ik mij echt van pff wat heb ik allemaal meegemaakt in die paar uur :(

Vloeien doe ik niet .. na de curretage alleen maar voor de rest niet. Gisteren vreselijk veel pijn in mijn rug. Lichte koppijn en baarmoeder krampjes . Vandaag lijkt het iets beter te gaan maar de tranen rollen nog . blech ..

@sabina .. hoe gaat het nu met je ? Ellende ook wat ik allemaal las bij jou , wat vreselijk . :(

@melanie hoe gaat ie met jou nu ?

@minimuis en bloemie thx voor jullie reacties . Heel erg lief .

7. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    a1974 Ik vind het heel erg voor je dat je door dit verdriet heen moet heel veel sterkte. Neem je tijd ervoor want het is toch een rouwproces waar je doorheen moet en huilen kan alleen maar opluchten. Praat erover waren er mensen op de hoogte van je zwangerschap?. Probeer het een plekje te geven wat ook wel wil helpen dit heb ik met mijn miskramen gedaan is om afscheid te nemen dit moet je doen op het moment dat je er klaar voor ben.Nogmaals heel veel sterkte en ik duim dat je de volgende keer een goede zwangerschap mag hebben.

8. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hey meis wat vreselijk dat je dit mee moet maken. Ik weet hoe je je voelt, het har van ons kleintje is na 14 weken gestopt met kloppen en ben ook nadat ons kleintje was geboren alsnog gecurreteerd... Nu wel weer zwanger maar ik denk er nog veel aan..
    Wil je heel veel sterkte wensen en denk aan jezelf. Praat erover, dat heeft mij iig heel erg geholpen.

Liefs Lizzy

Deel Deze Pagina