Last van schildklier na bevalling

Discussion in 'Na de bevalling' started by Berdientje28, Feb 9, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Berdientje28

Dec 28, 2014
    47
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo dames ik vroeg mij af of er hier ook mensen zijn die na de bevalling last van hun schildklier hebben. Inmiddels ben ik bijna een half jaar geleden bevallen van ons 2e kindje en sinds die tijd lijkt mijn hele lijf wel in de war. Ben tijdens de bevalling een liter bloed verloren daar begon het al, na 3 weken een nierbekkenontsteking gehad die niet overwou 5 weken aan de antibiotica ondertussen een slijmbeursontsteking en darm bacterie erbij en nu al zon 5 maanden gedoe met de schildklier hij is van veel te snel nu inmiddels veel te langzaam, inmiddels voel ik me verschrikkelijk en loop om m'n laatste loodjes de dagen voelen als overleven inplaats van genieten van mn 2 kindjes. Medicijnen instellen voor de schildklier blijkt erg lastig en kan wel even duren voor je juist ingesteld bent ik word hier een beetje wanhopig van dus hoop eigenlijk op positieve verhalen :)

2. MamaPrinsesje

MamaPrinsesje Actief lid

Nov 5, 2014
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na m'n eerste zwangerschap was ik heel erg moe. Dacht allrmaalndatb dat het erbij hoorde. Maar met 6 maanden na de bevalling ben ik ingestort en bleek dat m'n schildklier veelste traag werkte. Schijnt vaker voor te komen doordat je schildklier tijdens de zwangerschap erg hard heeft moeten werken. Soms gaat het nog over, maar bij mij is het gebleven. Duurde een maand of 3 voordat ik goed ben ingesteld. Gaat nu goed. Nu zwanger van d'r tweede en extra controle en iets hogere dosis..
    Maar hou vol!! Ik weet dat ik in 1 dag, denk een week of 8/10 na de laatste dosis ophoging, opeens zoveel beter voelde.. Voelde zo raar en beetje eng zelfs! Maar was zo lang al gewend dat ik zo moe was, dat het gewoon gek aan voelde om me weer een beetje normaal voelde.

3. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Ja ik. Ik dacht een postnatale depressie te hebben, maar bleek mijn schildklier bijna stil te liggen. Dokter dacht aan een tijdelijke ontsteking van de schildklier, wat heel vaak voorkomt bij vrouwen na een bevalling. Dit herstelt zich na een paar maanden weer. Echter ging het niet over en werd ik doorverwezen naar een internist. Die constateerde na een bloedtest dat ik de ziekte van Hashimoto heb. Dat is een auto-immuunziekte waarbij mijn lichaam antistoffen aanmaakt tegen mijn schildklier en deze daardoor vernietigd wordt en daardoor dus te traag werkt. Het heeft bij mij 4 jaar geduurd voor ik goed ingesteld was en mijn schildklier stabiel bleef. Ik zit voor de rest van mijn leven aan de medicijnen vast.

Indien je schildklier zich dus niet hersteld, zou ik je laten doorverwijzen naar een endocrinoloog en je bloed op anti-TPO laten prikken (antistoffen waarmee Hashimoto geconstateerd kan worden).

Share This Page