Hallo, Ik heb afgelopen dinsdag curettage gehad. Het hartje was gestopt met kloppen met 8,1 week zwangerschap. Alles is goed gegaan dinsdag en ik mocht vrij snel weer naar huis. Maar het herstel gaat toch langzamer als dat ik had gedacht. Ik was vrijdag eventjes naar mijn oma geweest en toen ik thuis kwam meteen weer naar bed, viel me lichamelijk redelijk zwaar. Gisterochtend ben ik met mijn partner naar een reisbureau geweest om een reis te boeken, smiddags ging ik terug om te betalen en daarna meteen boodschapjes doen ( mijn moeder tilde de boodschappen en hielp mij) maar bij de kassa werd ik helemaal duizelig en viel ik bijna flauw. Ook gaat het lopen nog niet zo vlot, ik loop erg langzaam en kan niet lang lopen. Na de boodschappen gister ben ik alleen maar bed gaan gaan liggen maar vanacht erge buikpijn en vanmorgen ook (en nog steeds). Dus vanmorgen het ziekenhuis gebeld en die zeiden dat het normaal is dat ik nog steeds buikpijn heb en dat ik gister teveel gedaan heb waardoor de buikpijn ontstaat. Ik slik paracetamol de hele dag. Ik verlies alleen nog oud bloed (ene keer is het weer meer als andere keer) maar elke keer als ik naar de wc ben geweest krijg ik weer stekende en drukkende buikpijn. Ook moest ik vrijdag een beetje poepen (weer voor het eerst na curettage) en kreeg meteen erge buikpijn een beetje vloeien, heb sindsdien ook nog niet (hoeven) poepen. Nu is mijn vraag; hoort dit allemaal??? Ik heb vandaag 2 keer het ziekenhuis gebeld en die zeiden dat het hoort maar dat ik morgen even een afspraak moet maken zodat ze aanstaande week naar mijn boermoeder kijken (of het schoon is). En ik wilde morgen gaan werken maar zoals het er nu uit ziet kan ik de komende week nog zeker niet werken. Durde het bij jullie ook zo lang???? En wanneer gingen jullie weer werken??? Alvast bedankt!!!!!!!! xxx Meerie
Ik ging na 3 dagen weer werken, maar ik voelde mij lichamelijk echt prima, nergens last van. Dus ik zou morgen nog zeker niet gaan als ik jou was hoor. Als je echt last hebt, dan zou ik zeker nog even rusten of er toch naar laten kijken. Veel sterkte..........
Wat naar dat je een missed abortion en een curettage hebt gehad. Ik heb begin dit jaar hetzelfde meegemaakt en ben 2 x gecuretteerd. Na de eerste curettage had ik nauwelijks buikpijn, alleen de eerste dag beetje menstruatie krampen. Wel moe, maar ik denk dat dat ook voornamelijk kwam door alle emoties. Ben na 1 week weer gaan werken. Ik bleef alleen vloeien (zonder buikpijn) en ben 2,5 week later opnieuw gecuretteerd. Ook weer 1 week thuis geweest. Ik had in beide gevallen weinig buikpijn en kon redelijk snel weer dingen doen lichamelijk. Lichamelijk had ik voor mn gevoel wel direct weer kunnen werken, alleen emotioneel niet. Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies. En ik heb maar 1 tip voor je, luister goed naar je lichaam.
dank jullie wel! Ja ik dacht echt dat ik morgen weer zou kunnen werken, daarom ben ik benieuwd naar andere ervaringen want is het wel normaal dat het zo lang duurt? Ik kan echt heel weinig nog en ik ben etaleuse dus ik heb een staand beroep dus dat kan nu echt ff niet. Maar ik wil zeker deze week nog een echo want dan weet ik zeker of mijn baarmoeder schoon is of niet. Ik ga 23 aug op vakantie dus wil dat wel voor me vakantie weten.
he wat naar dat je dit ook mee hebt moeten maken. Ik ben (maart) op woensdag gecuretteerd en op dinsdag weer gaan werken, maar met mij ging het lichamelijk echt heel snel heel goed weer en ik werd helemaal gek thuis. Maar neem vooral je tijd, want het kan idd even aanhouden.
ik ben 2 keer gecuretteerd in september en april ik heb beide keren nauwelijks buikpijn gehad maar wel last van moeheid duizelingen flauwvallen je slap voelen dat soort dingen. ik denk dat het door de narcose komt ik heb er namelijk elke keer last van ik ben ook al vaker geopereerd en had er toen ook al de keren last van zowel bij de lichte operatie's als bij de zware. ik zou maandag nog niet gaan werken neem je tijd het is niet niks wat er gebeurd is zelf na 5 miskramen vind ik het iedere keer nog vreselijk terwijl ik nou onderhand wel weet wat er gaat gebeuren. beterschap!!
Meerie, wat naar voor je allemaal. Die pijnen klinken me niet normaal in de oren eerlijk gezegd. Ik zou morgen al bellen dat je een echo wilt. En hou je temp in de gaten. Bij hoger dan 37,8 moet je sowieso naar het ziekenhuis terug want dat kan een ontsteking zijn. Sterke. Suus
ja ik hou mijn temperatuur in de gaten maar gelukkig geen koorts. Wel stond ik vanmorgen WEER op met buikpijn. Als ik sta gaat het niet als ik half zit/ lig gaat het wel. Ik ga zo met mijn partner bloedprikken in het ziekenhuis (voor onderzoek chromosoomafwijkingen. stollingen omdat het al de 2de miskraam is en wij nog geen kindjes hebben). We moeten dan toch naar de poli gynacologie om de papieren op te halen dus meteen maar een afspraak maken voor een echo. xxx
Pffffffffff, je zal het niet geloven....maar ben afgelopen maandag WEER gecuretteerd. Had zondag 2 keer het ziekenhuis gesproken die zei dat ik voor de zekerheid een echo kon maken deze week. En we moesten maandag toch bloed prikken dus meteen naar de balie voor een echo vragen. Na veel moeite kregen we die, en daaruit bleek dat er nog allemaal stolsels in me baarmoeder zaten waaronder een stolsel van 3,5 cm! Nou ik moest keihard janken...wanneer houd het op?! Ze hebben dus niet goed hun werk gedaan vorige week dinsdag maar zij beweerde dat dat niet waar was. We eisten dat ik meteen werd opgenomen en diezelfde dag nog gecuretteerd werd. Dat kon. Ik was pas 10 voor 4 aan de beurt 's middags en kreeg geen kalmeringspil zoals dinsdag en moest zelf vragen voor paracetamol van te voren. Erg ongeorganiseerd (ze hadden eigelijk niet eens een bed vrij en moest in hun 'bergings hok' maar...gelukkig was dit gewoon een kamer). Voor de OK werd ik in een grote ruimte neergezet en moest van half 4 tot 10 voor 4 wachten tot ik aan de beurt was en zag elke keer slapende mensen uit de OK komen, niet leuk. Eindelijk was ik dan aan de beurt maar ik kwam maar niet in de narcose, was veelste zenuwachtig en niet rustig en keek maar om me heen, duurde dus erg lang! Op de uitslaapkamer werd ik huilend wakker en kon eigelijk niet meer stoppen. Had veel pijn en zij vertelden mij dat ik op de OK nog een zetpil en antibiotica tegen de pijn had gehad (en van te voren paracetamol dus). Kreeg op de uitslaap kamer nog tot 2 keer toe 250 mg van een of andere zware pijnstiller. Dat hielp redelijk maar was door de combinatie van alle pijnstillers helemaal van de wereld. Was draaierig en kon niet meer lullen, ook was me lichaam zwaar en kon niks. Toen ik op de afdeling werd gebracht en ik mijn vriend en moeder zag begon ik te huilen, zag het ff allemaal niet meer zitten...kon niet meer stoppen en heb de hele avond, en nacht gehuild. Mocht gelukkig na 2 uur naar huis maar kon niks dus moest in rolstoel naar de auto en mijn vader droeg mij de trap op naar de slaapkamer. Ik was mezelf niet en voelde me erg depri...wat een rare weken...het moet nu afgelopen zijn! Wil nu alleen maar leuke dingen! Gelukkig ben ik aardig aan het opknappen nu...vrijdag hebben we een echo (geeist!!) zodat we ZEKER weten dat mijn baarmoeder schoon is voordat we (volgende week dinsdag) op vakantie gaan.
Arme Meerie, wat een ellende. Ik heb die nacurettages ook meer dan eens meegemaakt, dat is gewoon afschuwelijk. Ik hoop dat je snel opknapt. Fijn dat je op vakantie gaat binnenkort. Sterkte. Suus
Wat een ellende allemaal Ik ben op een vrijdag gecuretteerd en stond op zaterdag mn kozijnen te verven (ook een beetje gestoord, maar ik had afleiding nodig denk ik), en had maar 2 dagen een beetje last van vloeien. Kun je nagaan wat een verschil. Veel sterkte en ik hoop dat je het allemaal een plekje kunt geven.
Hey, wat een ellende allemaal! Kan me voorstellen dat je daar flink emotioneel van wordt! Even over die stolsels die er dus weer zaten: dat betekent niet dat ze hun werk niet goed hebben gedaan. Ze hebben blijkbaar de curettage voorzichtig uitgevoerd en niet teveel baarmoederslijmvlies weggehaal. Dat is goed, want als ze te grondig te werk gaan, kun je verklevingen krijgen en daarvan kun je onvruchtbaar worden. Dat er nu opnieuw stolsels zaten, betekent alleen dat er na de curettage gewoon weer dingen los zijn gekomen. Met alle dingen die je alweer aan het doen was, ook niet zo gek, moet ik zeggen! Ik heb, na een gigantisch heftige miskraam (1,5-2 liter bloed verloren), 4 dagen later ook nog een curettage gehad, omdat ik al die dagen nog steeds vloeide als bij een zware menstruatie. Na de curettage was het vloeien helemaal over, maar een week later had ik toch ineens weer bloedverlies. Dat was nadat ik weer wat actiever was geworden en er dus weer slijmvlies los was gekomen. Heb toen een controle-echo gehad, waarop idd te zien was dat er nog wat losse restjes zaten, maar die kwamen er met het vloeien dus wel uit. Mijn eerste menstruatie was vervolgens behoorlijk heftig, (4 weken na miskraam), alsof er nog even grote schoonmaak gehouden moest worden... Nouja, hopelijk heb je daar wat aan Doe rustig aan, ik ben destijds na de curettage nog 1,5 week thuis geweest, dus raar is het iig niet om je nog even ziek te melden. Echt pas weer aan de slag gaan als (wat een vriendin hier zei): je met goed fatsoen weer zelf huishoudelijke taken op kunt pakken in huis... zolang je nog staat te zwieberen op je benen, ben je nog ziek!
Bedankt!!!!! Nou ik voel me dus tien keer beter als vorige week, heb energie voor tien! haha. Doe nog wel rustig aan, beetje rommelen in huis en nog veel liggen. Morgenochtend de echo en ik ga daarna denk ik even een bakkie doen op me werk (als het lichamelijk gaat). Zaterdag naar de kapper (owwww heb daar zooooon zin in, ff lekker iets voor mezelf!) en voor de rest rustig aan, zondag even naar een vriendin en voor de rest van de dag rustig aan. Ik probeer vanaf morgen elke dag eventjes eruit te gaan waarna ik weer rust, om zo een beetje op te krabbelen en niet al te veel lichamelijk te doen. Dinsdag ga ik op vakantie en ik neem maar een familiepak maandveband mee...want ja je weet het nooit heh. Trouwens mocht ik volgende week of die week erop ongesteld worden of bloed verliezen (waarvan ik dan denk dat ik ongesteld ben) mag ik dan tampons weer gebruiken? Hoop het aan de ene kant wel want ja ik ben dan op vakantie....en zou wel jammer zijn als ik dan niet in bikini kan. Ik vloei eigelijk vanaf gister al helemaal niet meer...ook geen oud bloed, is dit goed? xxx
he wat een rottigheid heb je meegemaakt nog doe rustig aan. Mij werd afgeraden de eerste tijd tampons te gebruiken zo vlak na de curettage ivm infecties e.d.
Ik verbaas me erover hoeveel vrouwen koppig zijn en zo snel weer aan het werk gaan. Er staat gewoon minimaal een week voor het revalideren van een curettage. In Nederland doen we soms echt raar als het komt op nazorg rondom miskramen en bevallingen. "Je bent niet ziek als je zwanger bent" is hier de norm en dus moeten we allemaal maar snel weer door naar de orde van de dag... Maar goed, ik heb na de curettage ook veel buikpijn gehad en heb na een week een groot stolsel verloren. Daarna ging het een stuk beter. Ik ben eigenlijk blij dat ik dus niet ben terug gegaan eerder voor een echo want dan had ik misschien ook een tweede curettage gehad. Vind het wel goed van je dat je erop gestaan hebt, want zoals je zegt had jij meerdere stolsels en dat is toch niet goed dan inderdaad. Ik hoop dat het nu voor je achter de rug is allemaal en je een fijne vakantie tegemoet gaat! Tampons zou ik zoveel mogelijk vermijden maar als je wilt zwemmen en je bloedt niet veel meer dan zou ik het voor een uurtje toch doen denk ik... Het mag niet, maar voor korte tijd kan het denk ik geen kwaad en je moet toch ook een beetje genieten van je vakantie!
Fijn dat je je beter voelt. Zolang je bloedt (kan ook zijn dat dat na een pauze van een paar dagen weer begint, dat gebeurt vaker) geen tampons, niet zwemmen en geen seks. Je hebt een verhoogd risico op een ontsteking vd baarmoeder en geloof me, dat wil je er niet overheen hebben na twee curettages. Bovendien zijn er theorieën dat seks vlak na een mk/baarmoederoperatie de kans op latere miskramen vergroot omdat je lijf dan antistoffen kan gaan aanmaken tegen het zaad van je partner. Even geduld dus nog en kijken of het bloeden niet weer begint. Je menstruatie komt doorgaans een maand tot zes weken nadat het hcg in je lijf flink gedaald is. Hoop dat je een fijne vakantie hebt. Suus
Als je binnen 4 weken na de curettage weer aan het vloeien gaat, is het zeer waarschijnlijk GEEN menstruatie en zou ook ik je het gebruik van tampons ten zeerste afraden! Ook zwemmen is dan niet verstandig: je baarmoedermond staat dan open en je bent dan heel gevoelig voor infecties! Maakt echt niet uit hoe lang je dan in het water zit! Hopelijk heb je ondanks dat wel een fijne vakantie!
tnx voor de reacties! Ik neem maar gewoon een lading maandverband mee en GEEN tampons nu ik dit allemaal lees. Ik ga morgen nog even kijken voor korte shorts die ik eventueel over mijn bikinibroekje kan dragen mocht ik weer vloeien. We gaan zeker genieten van de vakantie ondanks dat ik misschien straks toch weer ga vloeien. Ik neem lekker boekjes mee en ga heeeeeeeerlijk genieten in de zon. We bekijken alles weer van de positieve kant. Ik voel mij sinds woensdag zo goed...lig gewoon te springen soms op de bank want heb mijn energie weer terug en voel mij sinds tijden eindelijk weer mezelf (zoals voor de zwangerschap). Vrijdag de echo gehad en die zag er goed uit. Hij zag nog wel wat vocht zitten en zei dat ik een deze dagen vast nog wel zal vloeien om dat vocht eruit te krijgen. Ook zag hij weer baarmoederslijmvlies (wat dus een goed teken is omdat dat weer aan de baarmoeder gaat zitten). Het gaat dus als het goed is de goede kant op met herstellen.