alleen stolsels, geen vruchtzakje

Discussie in 'Miskraam' gestart door Ellen33, 19 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen33

Ellen33 Lid

20 jun 2011
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal

Na bloedverlies en een vroege echo met 6 weken is bij mij een missed abortion vastgesteld. Het vruchtzakje was maar 5 mm.
    Ik wilde geen curretage en heb pillen gekregen, cytotec, sowieso het beleid van het ziekenhuis bij vroege miskramen.
    Gisteren ben ik met de pillen begonnen en de hele middag heb ik behoorlijk bloedverlies en krampen gehad. Ik verloor 2 hele grote stolsels (ong 5 bij 2 cm) en in de avond nam het bloeden en de pijn af. Bij het naar bed gaan nog twee pillen ingebracht, maar er gebeurde verder niks. Vanmorgen nog een keer 4 pillen ingebracht maar zonder resultaat. Ik heb het idee dat het achter de rug is, maar heb geen vruchtzakje gezien. Had dat gemoeten of zijn die stolsels genoeg ?
    Heeft iemand ervaring met alleen stolsels ?

bedankt
    Ellen

2. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik had in het begin ook stolsels en zat in dezelfde ontwetendheid als jou.
    2 dagen later kwam als nog in 2 delen het vruchtzakje eruit.
    Even afwachten dus!

3. Ellen33

Ellen33 Lid

20 jun 2011
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo zomerr,

Ik ben donderdag begonnen met de cytotec en nu is er na de eerste dag nog niet veel gebeurd. Ik hoop zo dat alles eruit is. Maar ik heb het idee van niet. Inmiddels heb ik al 3x 4 pillen gebruikt. Morgen naar de VK voor een inwendige echo. Ik ben als de dood voor een curretage. In februari heb ik er een gehad na een miskraam en die is mislukt. Ik heb 3 weken met resten rondgelopen. Uiteindelijk zijn die er met cytotec uitgekomen. Dat heeft een doort trauma veroorzaakt.
    En nu maar duimen dat alles eruit blijkt te zijn morgen.

4. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Hoi Ellen,

Je schrijft in je eerste berichtje dat het vruchtzakje slechts 5mm was. Dat is echt bizar klein om goed te kunnen spotten hoor! (ter vergelijking; de mijne had een doorsnede van 4 centimeter, dat viel niet echt te missen). Ik zou me niet al te veel zorgen maken als ik jou was en niet zomaar meer die cytotec blijven gebruiken. Je schrijft ook dat het bloeden en de pijn af is genomen. Ik zou daardoor denken dat als je lichaam nog iets " kwijt" zou willen het wel zou blijven krampen...

Ik ben geen medicus, maar ik zou even op je lijf vertrouwen en stoppen met die cytotec. Als er nog iets zit dan kunnen die paar dagen er ook nog wel bij tot je het kan checken bij de gyn.

Heel veel succes!

5. Ellen33

Ellen33 Lid

20 jun 2011
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Het is toch weer aan het rommelen in mijn baarmoeder. Ik verlies weer wat meer stolseltjes, heb weer wat meer krampen. Kennelijk moet er toch nog wat uit.
    Ik neem nog 2 cytotecs om de boel aan de gang te houden. Hopelijk komt er nog wat los.

6. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ellen,

als ik jou was zou ik gewoon het ziekenhuis bellen.
    Om te vragen van hoe nu verder, cytotec is lijkt me niet goed om heel de tijd te gebruiken.

7. Ellen33

Ellen33 Lid

20 jun 2011
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Vanmiddag is zomaar ineens, zonder buikpijn of krampen, het vruchtzakje eruit gefloept. Het ziet er wel anders uit dan een stolsel, het is echt weefsel, donkerrood, stevig, met wittige vliesjes.
    Het was wel groter dan ik dacht, zeker 4 cm. We hebben het in de tuin begraven.

Ik ben wel superopgelucht ! Het heeft wel even geduurd, maar de pillen hebben hun werk gedaan. Ik hoop en denk dat dit alles is.

8. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik ben heel blij voor je, Ellen!

Suus

9. Flavour

Flavour Niet meer actief

Het kan geen kwaad om cytotec enkele dagen te gebruiken hoor, zo wordt het ook voorgeschreven in veel gevallen. Het heeft alleen vaak geen zin om het heel lang te gebruiken als je baarmoeder leeg is. Alleen als er nog iets in zit, gaat je baarmoeder krampen. Anders niet. Het kan dus niet zo veel kwaad, je vloeit er niet van leeg of zo als je het langer gebruikt. Dat is een (hardnekkig) misverstand.

Suus

Deel Deze Pagina