Curettage na missed abortion of pillen en binnenkort op vakantie.

Discussie in 'Miskraam' gestart door MevrouwH, 9 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Ik hoop dat ze snel kijken of het allemaal achter de rug is. Dat zou fijn zijn want dan kunnen jullie verder.

    Was dit je eerste zwangerschap?
     
  2. Melanzane

    Melanzane Lid

    8 sep 2019
    74
    48
    18
    Vrouw
    Nee, gelukkig hebben we al een kleine (van 2,5) rondlopen. Hoewel dat soms erg vermoeiend was deze week, zorgde hij ook voor afleiding.
     
  3. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.947
    12.420
    113
    Vrouw
    Nee, per toeval ondekt met vorige zwangerschap, (wat helaas een MA geworden was) en pas na meerdere miskramen ect dan wouden ze verder kijkenz
     
  4. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113

    Herkenbaar want ik heb ook een zoon maar dan van net 3. Hij is ook erg lief voor mij. Toen ik een beetje moest huilen kwam hij me omhelzen en knuffelen en ze hij dat het goed zou komen. Heel schattig
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  5. Melanzane

    Melanzane Lid

    8 sep 2019
    74
    48
    18
    Vrouw
    Lief!! Hier is ie ook knuffeliger, want "mama een beetje drietig". Niet dat ik nu de hele dag loop te janken, maar goed. Kan niet slapen, vind het even zo stom en oneerlijk allemaal! We zaten in de medische molen, het duurde best even voor ik zwanger was en toen dit. Ben bang dat het nu wéér heel lang duurt.
     
  6. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113

    Ik kan me voorstellen dat dat heel erg moeilijk is dan. Als je zo een tijdje bezig bent al. Het is ook oneerlijk en gelukkig gaat het daarna altijd goed. Daar ben ik helaas geen voorbeeld van maar ben ik weer een uitzondering op de regel lijkt wel. Ben wel altijd vlot zwanger maar het houden is niet mijn sterkste punt. Je weet van tevoren niet wat het leven voor je in petto heeft. :(
     
  7. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Hoe gaat t nu? Nog iets op gang gekomen? Vreselijk he dat wachten!
     
  8. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Er was gisteren helderrood bloed en war lichte kramp maar nu weer gestopt. Morgen cytotec dus als het niet doorzet. Ik kijk er niet erg meer tegenop. We moeten gewoon door, het is niet anders.
     
  9. Melanzane

    Melanzane Lid

    8 sep 2019
    74
    48
    18
    Vrouw
    Hopelijk komt het alsnog en doet de Cyotec anders zijn werk zonder al te veel ellende.

    Hier al de hele dag buikpijn, dus ik weet vrij zeker dat het nog niet voorbij is. Maar er komt verder niks en dat vind ik heel lastig.
     
  10. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Hoe is het nu? Ik heb nu iets meer bloedverlies en kramp om de minuut of 5 en ebt dan weet weg. Het is nu wel te doen maar ik verwacht dat ik echt weer weeen ga krijgen straks. Dat had ik in januari ook. Gelukkig niet al te lang en zo heftig als een bevalling (denk ik, heb ks gehad) maar ik vond het best wel pijnlijk. Heb heel erg naweeën gehad van mijn ks en vond het daarmee wel te vergelijken. Ik hoop dat het vannacht doorzet
     
  11. Melanzane

    Melanzane Lid

    8 sep 2019
    74
    48
    18
    Vrouw
    Hoop ik ook voor je! Ik heb in overleg tóch de tweede dosis Cyotec genomen, nu afwachten tot ie gaat werken.

    Zoon zou morgen thuis zijn, maar heb geregeld dat die wordt opgehaald door mijn moeder, ik zie een hele dag alleen met hem samen nog even niet zitten.
     
  12. Melanzane

    Melanzane Lid

    8 sep 2019
    74
    48
    18
    Vrouw
    Hoe gaat het MevrouwH? Cyotec genomen?
     
  13. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Ik zou het vanochtend nemen maar kwam zelf op gang. Echt ook baarmoederslijmvlies enzo. Dus gebeld met gyn en mocht ook een dag later maar we moet maandag gekeken worden of ik schoon ben en die kans wordt wel kleiner als ik het later ga nemen. Het is nu weer gestopt. Ik ga vanavond het inbrengen als mijn zoon op bed ligt. Ik zie er als een berg tegenop maar het moet.



    Hoe is het bij jou?
     
  14. Melanzane

    Melanzane Lid

    8 sep 2019
    74
    48
    18
    Vrouw
    Snap dat je er tegenop ziet!! Hier viel het wat pijn betreft echter best mee, het bloedverlies was vooral veel.

    Hier gaat het wel okee, alleen heb barstende koppijn, pijnstillers helpen niet echt. Misschien door het bloedverlies, weet het niet. Het was ook best een pittige week natuurlijk.
     
  15. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Ik ga ze nu inbrengen. Blijf er maar tegenaan hikken echt vreselijk maar het moet. Heb je het idee dat je het vruchtje al verloren bent?
     
  16. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Rond 12 uur de cytotec ingebracht en met een half uur voelde ik de krampen al opkomen. Ik had 2 aleve feminax tegelijk ingenomen en denk dat het daarom goed te doen was. Fijn was anders maar had absoluut minder pijn als bij mijn natuurlijke miskraam waar ik geen naproxen had genomen maar alleen paracetamol. Vanaf een uur of 3 paar keer op de wc gezeten en ik moest wel even wennen aan het bloeden en stolsels enzo. Bij mijn natuurlijke miskraam had ik amper stolsels en kwam vruchtje met placenta er heel schoon uit. Voor mijn gevoel is er net weefsel in een megastolsel eruit gekomen, kan het nog niet goed zien, heb het nu in water gelegd. Ik voelde echt dat ik het een beetje eruit moest persen. Dat vond ik nog het ergste, wat een afschuwelijk naar gevoel is dat steeds als er wat uitkomt. Ik denk ook dat door de vele krampen en het opwekken het vruchtje en het zakje niet meer intact is. Ik heb wel iets wat lijkt op placentaweefsel gezien. Al zal met een termijn van 6,5 week nog weinig placenta zijn. Met mijn vorige miskraam was ook rond 7,5 week en toen echt wel een groot stuk placenta. Dus misschien dat er nog wat achteraan komt.

    Al met al valt het me mee alleen het bloedverlies en dat uitdrijven vind ik wat eng. Niet dat de kraan openstaat maar toch. Elke keer voordat er wat aankomt begin ik te vloeien.
     
  17. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Nou uiteindelijk nam het toch een bijzondere wending. Ik bleef maar vloeien en er kwam maar niks dus toen heb ik de afdeling gebeld of dit wel normaal was. Voor de zekerheid moest ik komen en hebben ze hb nagekeken. Ik moest daarna naar de poliklinische ok en daar zag de gyn dat de vruchtzak, placenta en stolsels half uit mijn baarmoedermond hingen. Dat kwam niet echt los dus vandaar dat ik bleef bloeden. Dmv een eendenbek en tang hebben ze het eruit gehaald want lag al los. Was niet heel prettig maar ook niet echt pijnlijk. In eerste instantie raakte ik daarvan ietwat in paniek omdat ze het ook over ter plekke curratage hadden en dat gaat dan zonder verdoving omdat de baarmoedermond al open is. De vruchtzak met kindje zo groot als een rijstkorrel was helemaal in tact en mooi om te zien. We hebben het meegekregen. Weer twee cytotec gehad om de laatste krampen op te wekken voor restweefsel van 1 cm maar daar voel ik weinig van.

    Ik voel me een stuk beter. Die vervelende buikkramp is over. Die bleef maar aanhouden. Niet zo gek als alles in je baarmoedermond blijft steken. Voor mij is het dus zo goed als achter de rug. De cytotec zelf viel me mee qua pijn(dat vond de gyn wel apart maar ik denk vanwege de naproxen dat het prima ging) alleen het bloedverlies was toch wel vervelend en wat eng.

    @Melanzane hoe is het bij jou?
     
  18. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Jeetje @MevrouwH dat is niet niks zo! Goed dat je gebeld hebt hoor en dat ze t eruit hebben kunnen halen. Hoop dat t restje ook nog loskomt anders is t nog steeds niet klaar.
     
  19. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Het laatste restje is nog iets van een cm dus ze verwacht dat dat er wel uit komt nog. Is nog een klein stukje. Ben opgelucht dat het zo goed als achter de rug is
     
  20. Melanzane

    Melanzane Lid

    8 sep 2019
    74
    48
    18
    Vrouw
    Wat fijn dat het achter de rug is, wel een bizar verhaal hoor!

    Hier gaat het wel. Na de tweede keer cyotec donderdagavond ben ik nog één groot stolsel verloren. Heb niks herkend, maar vond het ook niet prettig om de stolsels heel erg uit te pluizen. Mijn buikpijn is zo goed als weg en ik heb nauwelijks bloedverlies (vergelijkbaar met de laatste dag van een menstruatie). Donderdag echo om te kijken of alles weg is. Ik ga morgen ook weer werken, al heb ik collega's wel gezegd dat ik alleen mijn lessen draai en meer niet.

    Wanneer ga jij nou op vakantie @MevrouwH ? Moet je nog een keer terug voor controle?
     

Deel Deze Pagina