Curettage na missed abortion of pillen en binnenkort op vakantie.

Discussie in 'Miskraam' gestart door MevrouwH, 9 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Dat hoop ik ook!
     
  2. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113

    Wat vond ik dat een verschrikking die grote stolsels. Wat een afschuwelijk gevoel als die eruit komen. Ik heb ze wel uitgeplozen omdat ik echt in de gaten wilde houden of ik het vruchtje al had verloren maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat je daar geen behoefte aan zou hebben. Dat je al bijna niet meer bloed en buikpijn is afgenomen is wel een goed teken hoor denk ik.

    Ik heb morgenochtend de echo om te kijken of ik schoon ben. Ik ga dinsdag over een week op vakantie
     
  3. Melanzane

    Melanzane Lid

    8 sep 2019
    74
    48
    18
    Vrouw
    Spannend, hoe laat moet je?

    Ik heb de echo donderdag pas en ben toch echt zo bang dat het niet klaar is. Vannacht ook weer iets meer bloedverlies (nog steeds als een menstruatie hoor, maar wel ietsje meer). Bellen voor een eerdere echo heeft niet zo veel zin, want morgen heb ik zoon de hele dag om me heen en woensdag wil ik echt werken. Zou ik vandaag eigenlijk ook gaan doen, maar ik had nauwelijks geslapen en voelde me vanochtend zo beroerd dat ik toch nog een dagje thuis ben. Zo even bijslapen dus.
     
  4. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Ik had vanochtend de echo en helaas een groot stuk weefsel nog wat eruit moet. Morgen weer pillen nemen(vandaag kon helaas niet want moet met mijn zoon naar de tandarts straks) en woensdag controle. Als het er dan nog niet uit is wordt ik donderdag gecurreteerd onder plaatselijke verdoving want met narcose kan ik op zo een korte termijn niet terecht. Maar goed afgelopen zaterdag hebben ze ook zonder verdoving mijn baarmoeder leeggehaald en dat kon omdat de baarmoedermond open staat. Wat een toestand ook. Als ik dit ooit nog een keer moet ondergaan wacht ik denk ik toch de natuurlijke gang van zaken af want dat ging toch een stuk beter. Dat kwam allemaal in zijn geheel zonder al dat bloed. Dat stelde echt niets voor vergeleken bij dit. Ik kan dus ook nog steeds niet naar mijn werk. Mijn collega’s vinden het allemaal geen probleem en hebben alle begrip maar ik had graag weer aan het werk gegaan.
     
  5. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Oh nee wat een tegenvaller @MevrouwH
    Hopelijk komt t allemaal goed voor je vakantie!

    Ik wilde t toen ook liefst natuurlijk, maar 6 weken na de slechte echo (en was toen al 2 wk overleden) nog niks gebeurd. Helaas pakt t lichaam t niet altijd zelf op. Op een gegeven moment ben je t ook zat om te wachten.
     
  6. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Klopt, dat is ook te lang. De vorige keer kwam het na 3 weken maar langer zat ik ook niet op te wachten hoor. Dan had ik ook al wat gedaan.
     
  7. Melanzane

    Melanzane Lid

    8 sep 2019
    74
    48
    18
    Vrouw
    Wat een domper MevrouwH! Hopelijk komt het woensdag alsnog en anders weet je dat je er in ieder geval donderdag vanaf geholpen wordt!
     
  8. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Gisteren weer cytotec maar helaas sloeg dat helemaal niet meer aan dus restweefsel of stolsel zit er nog. Ik wordt morgen gecurreteerd en echt waar, ik kijk ernaar uit hoe raar dat ook klinkt. Eindelijk een einde aan deze slechte film en weer kunnen doorgaan met mijn leven.

    @Melanzane hoe is het met jou?
     
  9. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    @MevrouwH Dat is helemaal niet raar, dan kan je alles afsluiten. Sterkte en succes voor morgen
     
  10. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Dank je, het is achter de rug.

    De prikken in de baarmoedermond zijn helemaal niet zo vervelend. Dat is in 99% van de gevallen ook zo zei de gyn. Het is meer het idee dat afschrikt. Maar die curretage....hallelujah. Ik ben geen pieperd. Had hele flinke naweeën na mijn ks. Echt erge weeen in januari bij een andere MA en cytotec gebruikt. Maar dit vond ik 10 keer erger dan alles bij elkaar. Ik heb echt moeten janken gewoon. Ze waren heel erg lief en mijn vriend was er gelukkig bij al keek hij op een gegeven moment wel erg sneu. Die had wel door dat het echt niet fijn was. Maar goed gelukkig duurde het niet lang.

    We kunnen weer door heb nu nog wel buikpijn en vloeien maar dat moet nu snel afnemen
     
  11. Melanzane

    Melanzane Lid

    8 sep 2019
    74
    48
    18
    Vrouw
    Wat klinkt dat naar! Rustig aan nu maar. En je bent er nu wel vanaf, dat moet een fijn gevoel zijn!

    Ik heb vandaag de echo gehad. Het goede nieuws is dat de vruchtzak weg is, maar er zit nog wel iets van bloed of een stolsel. Nu was dat niet zorgwekkend, moet er met de volgende menstruatie gewoon uitkomen. Afwachten dus maar, ik ben wel een beetje bang dat dat heel lang duurt, liep bij de fertiliteitspoli vanwege hele lange cyclussen. Als ik over 6 weken niet ongesteld ben dan wordt het opgewekt, hopelijk komt het niet zo ver.
     
  12. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Fijn dat
    Fijn dat het vruchtzakje weg is maar jammer van het bloed en stolsels dat komt wel met je volgende menstruatie mee denk ik. Nu is het idd afwachten wanneer er weer een menstruatie aan komt. Goed in de gaten houden dus.

    Ik geloof niet meer terug op controle alleen als ik blijf bloeden of bij buikpijn od. De verwachting is wat er nu nog zit aan bloed en stolsel dat er snel uitkomt en dan hopelijk voorbij. Hoe is het met de buikpijn? Ik voel het aardig moet ik zeggen.
     
  13. Melanzane

    Melanzane Lid

    8 sep 2019
    74
    48
    18
    Vrouw
    Ik heb gelukkig geen buikpijn, nauwelijks gehad ook. Was heel bang voor de pijn van de miskraam, maar heb eigenlijk alleen pijn gehad voor de tweede keer Cytotec, toen had ik het gevoel dat er nog wat zat en dat kwam er na die tweede keer dus ook uit. Maar verder dus bijna niet.

    Ik moet zeggen dat ik toch wel baal dat het niet helemaal weg is. Was eigenlijk ook gewoon van plan weer onbeschermd seks te gaan hebben zodra de bloeding klaar was, maar wordt vanwege het restje dat er nog zit toch echt wel afgeraden. Kan niet echt iets vinden of het ook echt kwaad kan of alleen beter is van niet.
     
  14. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Wat hebben ze gedaan dan?? Plaatselijke verdoving? Dat leek mij ook vreselijk, alleen al t bewust erbij zijn. Onder narcose merk je niks en word je zen wakker (alles is voorbij). Daarna ook weinig tot geen last... wat jammer dat t zo heeft moeten gaan.
     
  15. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Hmm ja t kan gaan ontsteken, dat is t en dat wil je niet meemaken als ik de verhalen daarover moet geloven. Heb je wel een negatieve test al?
     
  16. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Ze kunnen alleen je baarmoedermond verdoven want dat moeten ze oprekken en is zonder verdoving niet te doen. De verdere curretage doet wel zeer(in mijn geval dan blijkbaar erg) want de baarmoeder zelf kan niet verdoofd worden alleen dan met narcose of ruggenprik.

    Het voelt als 1 grote wee maar dan in het kwadraat. Ik schrok me dood en raakte er een beetje van in paniek. Misschien dat ik het daardoor ook meer voelde hoor. Ik kon wel onder narcose maar niet op zo een korte termijn. Misschien als ik heel erg mijn poot stijf had gehouden dan wel maar van narcose ben ik mogelijk nog banger dus dan maar zo. Hoop niet dat het ooit nog een keer moet want dan ga ik narcose wel overwegen haha
     
  17. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Snap dat het jammer is maar misschien beter om dat nog maar even niet te doen dan. Bloed je nog veel?
     
  18. Melanzane

    Melanzane Lid

    8 sep 2019
    74
    48
    18
    Vrouw
    Nee, vrij weinig. Hopelijk is het binnen een week over, we willen volgende week een dagje naar de sauna.
     
  19. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Wat naar dat het zo pijnlijk was. Heb je niet de keuze gehad voor narcose? Bij ons is dat standaard. Alhoewel ik heb gevraagd om een ruggenprik omdat ik geen last achteraf van de narcose wilde. Daar keken ze wel vreemd van op want niemand had daar nog ooit om gevraagd, maar dat is mij goed bevallen, nergens last van tijdens de behandeling en ook niet achteraf.
     
  20. D37

    D37 Lid

    17 sep 2019
    16
    0
    1
    Vrouw
    Wat erg zeg heel veel sterkte!
    Ik was ook.zwanger en missed abortion met 8.5 week hoorde het met de termijn echo was ons 1e kindje en ben 37 dus snap je heel goed!
    Bij mij wilde het niet afkomen en gekozen voor de cytotec pillen....geen reactie dus nog en dosis gekregen en nog steeds helemaal niets!
    Uit eindelijk curretage gehad ging de 5e week in dat het nog in mn lichaam zat en niet eruit wilde en kan je zeggen dat is slopend!
    Tuurlijk je wilt het altijd op de natuurlijke wijze doen maar als ik dit had geweten koos is op dag 1 voor curretage....maar ook dan is het afwachten wat de bloedingen doen of het een paar dagen is of wekn is per persoonverschillend maar dat is met de medicatie dus ook...

    Sterkte en succes!
     

Deel Deze Pagina