Curettage, nog steeds positieve zw. Test

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door kleintje85, 25 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje85

kleintje85 Bekend lid

5 apr 2015
    598
    174
    43
    ik ben finance assistent
    Den Helder
    Hoi dames,

2 weken terug heb ik een curettage gehad na een MA, de test heeft nog steeds een streepje, ik wilde even zien of ik misschien alweer aan het begin sta van een cyclus. Hoelang duurde het bij jou voor alles hormonen uit je lichaam waren? Wanneer werd je weer ongesteld?

2. Blosje89

Blosje89 Fanatiek lid

12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Na mijn MA, opgewekt bij 9 weken, duurde het ruim 6 weken voordat mijn volgende menstruatie kwam...

Na de vroege miskraam duurde dit maar 4,5 week tot volgende menstruatie...

Is vaak ook afhankelijk hoe ver je zwanger was en hoogte hcg want dat moet afgebroken worden...

Ik teste eerst hcg uit lichaam met zw-testjes en gebruikte daarna ovulatietesten zodat ik wist wanneer menstruatie zou komen.

3. kleintje85

kleintje85 Bekend lid

5 apr 2015
    598
    174
    43
    ik ben finance assistent
    Den Helder

Poeh jij hebt er al 2 gehad :( heftig!

Met de curettage was ik 9w3d.. Het is ontdekt dat ik 8w5d was. Ik wil idd ook hcg testjes gebruiken en daarna kijken met ovulatietesten of er al weer iets gebeurd. Thanks voor je reactie.

4. Blosje89

Blosje89 Fanatiek lid

12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Gezien de termijn van je zwangerschap kan het dus wel even duren, hcg niveau is dan vrij hoog al.
    Erg verdrietig van je miskraam! Iedere miskraam is er een teveel, omdat het kindje zó gewenst is.

Ik haalde persoonlijk ook kracht uit de zwangerschappen, want het lukte duidelijk wel om zwanger te raken...

Succes met verwerking en met verdere behandelingen in toekomst

5. kleintje85

kleintje85 Bekend lid

5 apr 2015
    598
    174
    43
    ik ben finance assistent
    Den Helder
    Dank je. Vraag aan jou. Hoe ga je om met onzekerheid in een volgende zwangerschap? Ik zie dat je nu lekker op weg bent met je zwangerschap, gelukkig! Ik was namelijk met deze zwangerschap redelijk onzeker met bruin verlies continue, maar hoefde me geen zorgen te maken volgens de VK, dat bruine kwam niet uit het gebied waar het kindje zat zeg maar, maar zat om mijn baarmoedermond.. Toch bleef ik steeds onzeker. Ik ben bang dat het de volgende zwangerschap nog erger wordt?

6. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier duurde het na de curretage na de MA 3 maanden voor ik weer ongesteld werd.
    Ik heb niet getest om te kijken of het hcg weg was dus kan niet zeggen wanneer dat was.

7. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Ik testte 22 dagen na mijn curretage negatief en diezelfde dag werd ik ook voor de eerste keer ongesteld.

8. Blosje89

Blosje89 Fanatiek lid

12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Bespreek je onzekerheid met je arts en/of vk.
    Ik heb het geluk zelf in n zkh te werken, waardoor ik al met 6,5 week langs mocht komen voor een echo en ook daarna welkom was als ik die behoefte voelde.
    Daarnaast beschik ik op t werk over echo-apparatuur waardoor ik wekelijks zelf even kon kijken.
    Gaandeweg krijg je steeds meer vertrouwen en neemt het geluksgevoel het over van de onzekerheid...
    Hoewel dit natuurlijk nog bij iedereen anders is.

Wanneer je vk of arts niet mee wil denken over opvolging met echo's, dan kun je er voor kiezen naar een echocentrum te gaan waar pretechos gemaakt worden. Nadeel is wel dat je deze kosten zelf moet betalen...

Bij een miskraam is er vaak in aanleg iets niet goed bij het kindje. Je bruinverlies heeft waarschijnlijk dan ook los gestaan vh overlijden van je kindje?
    Hoe moeilijk ook, iedere zwangerschap en ieder kindje verdiend het dat de moeder vertrouwen heeft en vooral het geluk en de liefde ervan voelt. Probeer dat voor ogen te houden en de tijd zal uitwijzen hoe jij daar het beste vorm aan kunt geven.
    Maar nu is het belangrijk dat eerst jouw lichaam en geest weer op de rit komen

9. Lysje90

Lysje90 Actief lid

29 jan 2017
    156
    13
    18
    Ik heb op 19 mei een curettage gehad na het vaststellen van een leeg vruchtzakje met 8 weken. 8 Juni had ik een neg zw in handen :)

10. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik heb geen curettage gehad, bij mij kwam het vanzelf op gang en ik heb, buiten een echo en 2 bloedtests, geen medische interventie gehad. Ik weet niet of wel of geen curettage in de praktijk uitmaakt, ik vermoed dat het niet zoveel uitmaakt, hooguit dat zonder curettage het wat langer duurt voordat de miskraam compleet is. Ik zal mijn verhaal voor je op een rijtje zetten in de hoop dat je er wat aan hebt:

-5 juni: Bruinverlies
    -6 juni: Helderrood bloedverlies, bezoek aan de ER (ik woon in Canada). HCG was 3063 (vastgesteld dmv bloedtest), dit was te laag voor 7w3d. Na echo werd de wangerschap geschat op 6w2d, en dat kon niet.
    -7 juni: Hevig bloedverlies. Miskraam rond 7 uur 's-avonds. Ik was die dag 7w4d.
    -9 juni: Nogmaals bloedtest. HCG was gedaald naar 440.
    -12 juni: Bloedverlies was overgegaan in spotting.
    -16 juni: HCG-test (zwangerschapstest) gedaan dmv urine-thuistest. Ik zag wel een tweede streepje, maar het was niet erg duidelijk. Het is een uiterst gevoelige test die vanaf 5 MIU detecteert.
    -17 juni: Eerste dag zonder spotting en weer met gewoon cervixslijm.
    -21 juni: Nogmaals HCG-test gedaan. Negatief! Die dag had ik vermoedelijk ook een eisprong.

Als je aan het begin van je mk een hoger HCG hebt, dan is het logisch dat het wat langer duurt voordat het niet meer detecteerbaar is op een thuistest. Ik heb gelezen dat veruit de meeste vrouwen binnen 4 tot 6 weken na hun miskraam weer ongesteld worden.

11. kleintje85

kleintje85 Bekend lid

5 apr 2015
    598
    174
    43
    ik ben finance assistent
    Den Helder
    Jeetje dat is heel lang 3 maanden!

12. kleintje85

kleintje85 Bekend lid

5 apr 2015
    598
    174
    43
    ik ben finance assistent
    Den Helder
    Je ik zal idd opnieuwe vertrouwen moeten krijgen.. Het idee dat als je 1 keer een miskraam hebt gehad en dat de eerst volgende zwangerschap een risico is op nog een MK, vind ik al vreselijk. Bedankt voor je woorden!

13. kleintje85

kleintje85 Bekend lid

5 apr 2015
    598
    174
    43
    ik ben finance assistent
    Den Helder
    Bedankt voor je verhaal! 4/6 weken zei de gynaecoloog ook dat het ongeveer kon duren de eerstvolgende menstruatie. Ik ben nu 2 weken na curretage, dus het zal langer duren bij mij. Woensdag nog een tel. Consult met de gynaecoloog, als nazorg. Dan zal ik het aan hem vragen en wat als het te lang duurt, maar dan zal hij vast zeggen, afwachten meid...

14. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hier bij de eerste ma met 12 weken werd is na 3 maanden weee ongesteld. De 3 ma erna duurde het ongeveer 6 weken.

15. Cinsam

Cinsam Fanatiek lid

12 jan 2017
    1.068
    999
    113
    Vrouw
    Ik werd na 6 weken ongesteld. Sinds de mk is mijn cyclus veel anders dan voorheen. 2-3 dagen lichte menstruatie. Cyclus duur 24-25-23. Sinds deze maand kan ik het meer los laten. Maar god wat ben ik er kapot van geweest. Heeft heel veel impact gehad.

16. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    @kleintje85 Kun je anders niet om een beta HCG bloedtest vragen?

17. karlijn

karlijn Niet meer actief

+/- 6 weken na de curretage werd ik weer ongesteld en +/-3 weken hierna had ik een licht positieve test in handen. Hieruit is onze dochter geboren.

Deel Deze Pagina