Curettage of medicatie?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Romytje, 16 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    #21 Zuul, 17 aug 2021
    Laatst bewerkt: 17 aug 2021
    Wat ontzettend heftig dat je een missed abortion hebt.
    Ik heb niet alles gelezen maar wilde toch even reageren.
    Ik heb de afgelopen 1.5 week hetzelfde meegemaakt. Ongeveer zelfde termijn ook. Ik wilde absoluut een curretage, maar omdat het te lang duurde om het te regelen is het bij mij toch spontaan op gang gekomen. Helaas, want het is niet goed afgelopen en ik heb er erge last van.
    In mijn ogen was een curretage daarom echt de beste optie en nu achteraf gezien nog steeds.
    Mijn verhaal staat hier ook ergens tussen(wat is normaal om te voelen) , maar het is niet zo fijn om te lezen en ook wel een zeldzame ervaring denk ik.
    Ik zou je dus adviseren om de curretage te doen.
     
    Romytje vindt dit leuk.
  2. Melaniejj

    Melaniejj Actief lid

    11 jun 2014
    442
    92
    28
    Vrouw
    huismama ♡
    Eindhoven
    hoe gaat het inmiddels met je ?

    ik heb 3 weken geleden ook een missed abortion gehad ik was 11 weken en met 8.1 is het hartje gestopt , binnen een week na het zien van de echo dat het niet meer leefde kwam het zelf al op gang en 4 dagen na ik het vruchtje ben verloren heb ik een echo gehad en was mijn baarmoeder mooi leeg.
     
  3. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.641
    10.539
    113
    Ze zeggen wel eens dat je lichaam het gaat afstoten als je hebt gezien dat er geen hartactie is, maar bij mij werkte het niet zo.
    Ik had eerst pillen ingenomen en daarna leek het allemaal op gang te komen. Echter bleef ik heel vaak extreem veel stolsels te verliezen en was uiteindelijk een curretage toch nodig. Ik ben er best lang zoet mee geweest en de curretage was een enorme opluchting.
    De curretage was eind oktober en met kerst konden wij vertellen dat we weer zwanger waren en dat was goed gegaan!
     
  4. Romytje

    Romytje Bekend lid

    20 mei 2021
    916
    1.037
    93
    Vrouw
    Helaas nog niets op gang gekomen.. ik denk dat ik morgen toch ga bellen voor de medicatie. Ik heb namelijk helemaal geen gevoel dat het binnenkort gaat gebeuren. Heb wel curretage gepland staan voor vrijdag, wilde die laten staan voor het geval het met de medicijnen niet goed eruit komt, maar weet niet of dat te krap is qua tijd en of ze dat goed vinden in het ziekenhuis. Dat hoop ik morgen te horen. Als ze dat niet goed vinden laat ik het gewoon bij de curretage.
     
  5. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Ik heb een curretage gehad In 2012 na een MA met 8 weken en vond dat heel erg fijn! Hele positieve ervaring. (Terwijl ik van te voren erg angstig was).

    Nu in afwachting van op gang komen vmk. Dan heb ik toch liever een curretage.
     
  6. Romytje

    Romytje Bekend lid

    20 mei 2021
    916
    1.037
    93
    Vrouw
    Ok, fijn om nog een positieve ervaring te horen over de curettage. Ik heb nog gevraagd naar de medicatie, maar dan plannen ze sowieso geen curettage vlak daarna, er moet dan 2 weken tussen zitten om de medicatie volledig zijn werk te laten doen. Ik houd het daarom toch bij de curettage vrijdag, zodat ik er vanaf ben voor m'n vakantie.
     
  7. Blue lady

    Blue lady Bekend lid

    29 mrt 2015
    665
    437
    63
    Wat jammer dat ze dit in jouw ziekenhuis zo doen! Dit wisselt dan erg per ziekenhuis. Mijn ervaring is dat wanneer er ook een planning is gezien een vakantie dat beide opties mogelijk zijn. Een curettage kan altijd afgezegd worden.
     
  8. SamirsVrouwtje

    SamirsVrouwtje Fanatiek lid

    20 jan 2015
    3.311
    1.893
    113
    Vrouw
    @Romytje hoe gaat t met je?

    Ik heb ook een ma gehad :(. Bij de echo met 7.3 weken kwam ik erachter dat er geen vruchtje in mijnbaarmoeder zat. 3 dagen na stoppen van medicatie is de miskraam begonnen. Vandaag veel stolsels verloren dus denk dat de grootste deel er we uit is. Pff wat heb jij veel geduld zeg. Ik vond 3 dagen al lang, wilde het zsm achter de rug hebben.
     
  9. Romytje

    Romytje Bekend lid

    20 mei 2021
    916
    1.037
    93
    Vrouw
    O nee, jeetje wat ontzettend klote zeg.. Sorry ik zie je berichtje nu pas trouwens. Heb in m'n vakantie helemaal niet op het forum gezeten. Echt balen dat het niet gelukt is bij je.. hoe gaat het nu met je? En meteen weer door naar de volgende poging? Of wacht je nog even? Mijn curettage is goed gegaan! Het ging heel snel, ik had 10 minuten daarna wel echt nog ontzettende buikkrampen, maar na een uur was dat over verloor ik dezelfde dag nog wat bloed en daarna nog 1,5 week hele kleine beetjes. Bloeden is inmiddels alweer een tijdje gestopt. Ben blij dat allemaal zo goed gegaan is
     
    Zuul en SamirsVrouwtje vinden dit leuk.
  10. SamirsVrouwtje

    SamirsVrouwtje Fanatiek lid

    20 jan 2015
    3.311
    1.893
    113
    Vrouw
    Ja, het is niet anders. We kunnen er helaas niks aan veranderen. Deze cyclus waar ik nu in zit ff rust. Volgende cyclus ga ik weer verder. Ben blij voor je dat het voorbij is schat. Wannee ga jij verder?
     
  11. Romytje

    Romytje Bekend lid

    20 mei 2021
    916
    1.037
    93
    Vrouw
    Ik ga weer verder in de volgende cyclus. Ik moet bellen als ik weer ongesteld wordt. Ik heb 1,5 week geleden weer ovulatie gehad, dus alles lijkt meteen weer normaal. Heb nog maar 1 cryo, dus hoop dat die goed ontdooit. Er zijn er 2 niet goed ontdooit eerder, dus vind dat heel spannend
     

Deel Deze Pagina