Hoi dames! Ik heb een flinke bos krullen, altijd pijpenkrullen gehad.. maar mijn haar laatste tijd erg verwaarloosd, het is nu 1 grote pluizenbol zonder model. Op fb zag ik bij een kapperszaak deze manier.voorbij komen met een voor en na foto. Maar is dit echt zo? Het ziet er super mooi uit! Blijft het ook lang zitten?.kost aardig wat en als het dan maar weekje zit, vind ik ook zonde.. Dus iemand ervaring mee? Liefs x
Hoi, Ja ik heb er ervaring mee. Ik heb er zelf mee gewerkt. En ik heb ook een hele bos met krullen waarbij ik het regelmatig toepaste. Ik stond er in het begin ook sceptisch tegenover. Maar bij mij werkt het echt super. Mijn krullen pluizen minder, het model valt beter en ik doe veel langer met een knipbeurt. Normaal ongeveer 8 weken, curlsys een half jaar. Wel moet ik zeggen dat niet iedereen er profijt van heeft. Dus denk niet dat het opeens een wondermiddel is. Je moet zelf ook leren om goed met je krullen om te gaan, dus goede producten, diffuser enz. Al met al kan ik het je wel aanraden maar ik kan niets garanderen.
Dankje voor je reactie! Indd is zeker voor iedereen anders. Maar nu is het ook 100x niks! Bind het altijd maar omhoog.. en dat is eigenlijk ook zonde. Maar een half jaar! Wow.. dan heb je de kosten er zeker uit..
En heb je ook echt krullen van jezelf? Las ook al op de site dat als je geen krullen heb, t sowieso niet werkt...
Ja ik vind het echt een aanrader! De beste methode om krullen te knippen. Jammer dat er maar een paar kappers zijn die het doen waardoor het voor mij al een aantal jaren geleden is dat ik het zo heb laten knippen.
Ja klopt. Ik was even.gaan google en zag het ook maar 1 kapper doen bij ons in de buurt.. volgens mijn moeder is dat ook een super goede kapper.. Maar wat doen ze dan in je haar? Knippen ze het echt alleen? Als je het wast gaan ze er dan niet uit? Moet je er.veel voor doen om ze sochtends mooi te krijgen?
Hahaha, ja, anders heeft het weinig zin hè . Mijn krullen bestonden op een gegeven moment voornamelijk nog uit pluis. Ik heb alles geprobeerd, maar niks hielp echt, dus heb ik het een keer met dat curlsys laten knippen. En echt, ik heb absoluut geen verschil ervaren. Helaas...
Het kan natuurlijk ook wel per kapster verschillen kan ik me voorstellen. Bij mij begint de krul niet al bovenop mijn hoofd, maar net boven mijn oor. De kapster heeft daar met knippen m.i. niet goed naar gekeken en heeft precies op de plek waar het begint te krullen ook afgeknipt, waardoor daar dus helemaal niks meer wilde krullen . Helaas is mijn haar momenteel om te huilen, echt ontembaar, dus nu maak ik het maar stijl met een stijltang.
Aah dat is ook zonde zeg!! Maar knippen ze het zo kort? Mijn haar ziet dr nu ook niet uit.. zelf in een staartje word het een grote pluizenbol.. zo zonde.. vroeger vervloekte ik mn haar en nu wil ik het terug haha.. Ik las op fb een vrouw die het had laten doen,.ze was aan het klagen dat het er snel uit was.. achteraf bleek dat ze stijl haar had..
Ze knippen je haar plukje voor plukje in halve maantjes. Je haar voelt ook ontzettend licht na het knippen.
Er moest bij mij ook wel echt een stuk van af, want ik heb veel en zwaar haar. Er kwamen dus lagen in en de bovenste was niet al te lang idd .
Je moet gewoon naar een goede kapper gaan hon, ik heb toevallig gister weer een cursus gehad en daar zeggen ze dat dat eigelijk onzin in, je moet als kapper gewoon krullen goed kunnen knippen en niet als een dolle knippen op de automatische piloot. Dat is natuurlijk voor ieder kapsel zo. Als je naar een goede kapper gaat word je goed geknipt en vallen je krullen perfect, zo heb ik al veel klanten verdient die krullen hebben en van een kapper afkwamen die niet nadenken
Denk dat dat wel klopt wat wonderbaby zegt! Ik heb een kapper die mega-goed krullen kan knippen (zonder curlsys oid), wil echt bij niemand anders. Zij snapt gewoon hoe je haar werkt en dat krullen niet altijd willen wat jij wil.
Oh en daarnaast is krulhaar ook wel goed onderhouden met goede shampoo enzo. Wat bij mij ook werkt is niet fohnen en niet borstelen, maar gewoon natuurlijk op laten drogen met wat fudge er in.
Ik heb krullen van mezelf. Als je stijl haar hebt, dan is curlsys geen optie. De krullen worden geactiveerd. Je haart wordt eerst op de "normale" manier geknipt, dus de basis. Daarna moet je er rekening mee houden dat er nog ongeveer 1,5 cm vanaf gaat tijdens curlsys. Het haar wordt met een speciale schaar geknipt. Je haar wordt afgedeeld en plukje voor plukje worden er curvejes (halve maantjes) geknipt. Daardoor vallen de krullen mooier in een trosje en pluist het minder.
Ooh nou durf ik niet meer.. haha bang dat het te kort gaat worden haha.. Al bij meerdere kapsalons geweest maare kom iedere keer thuis met het zelfde.kapsel..