Hoelang aan de slag als ruiter?

Discussion in 'De lounge' started by Partyrocker, Nov 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Lekker ambitieus bezig :D

Maar ik heb altijd paardgereden en zit nu al weer een X aantal jaar stil. Ik mis het als een gek en ja, ik wil het wereldje weer in.

Nu vraag ik mij af heh; wat is de shelf-life voor een ruiter? Tot hoe oud kan je bij wijze van spreke je eigen paard nog trainen? Het liefste zou ik (uiteindelijk) het liefste gaan springen met een eigen paard. Dat wou ik vroeger al en ik snap niet waarom ik dit ooit in de kast heb gestopt (misschien pubertijd? Who knows).

First things first. Ik moet eerst weer wat kilometers gaan maken op de manege. Er weer even inkomen en natuurlijk een paar jaartjes wat gaan leren over het trainen van wedstrijdpaarden e.d. :D
    Nu zijn er genoeg mensen in mijn omgeving die ervaring mee hebben, dus dat moet goedkomen. Maar het is dus sowieso al geen weekplan, maar met recht een jarenplan.

Vandaar dat ik het mij dus afvraag en het in mijn ogen altijd doorgegroeide pennymeisjes waren die het uiteindelijk maakte in de paardenwereld.

2. senta

senta Niet meer actief

Je vraag is tot wanneer je verantwoord kan blijven rijden? Welke leeftijd?

De meeste mensen blijven tot op oudere leeftijd doorrijden, rond de 60 is niet vreemd, maar ligt eraan wat je wilt, hoeveel ervaring heb je?

Wat is je doel?

Kijk heb je altijd gereden en op hoger niveau kan je het makkelijker oppakken,
    Is de basis er alleen in en verder niets, dan zal het wat langer duren.

Waar een wil is is een weg, begin lekker met rijden en kijk hoe het loopt in mijn ogen is er geen leeftijd aan verbonden.

Succes

3. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik heb ook jaren gereden vroeger hadden wij ook eigen paarden ik dacht het is net als fietsen dat verleer je nooit! Nou echt ik heb het twee jaar geleden weer geprobeerd ik bakte er echt weinig van en mijn knol sloeg ook op hol...;) Uhm voor mij niet meer weggelegd hahahaha! :D

4. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Ik kan je niet vertellen hoe of wat. Hier ook gestopt met paardrijden in de pubertijd (vriendjes stappen winkelen hangen was veeeeel leuker)
    Ik heb nu een paardje waar ik 2 dagen in de week op rijd.

Ik zou idd gewoon gaan beginnen met rijden dan rol je der ook weer zo in hoor...

5. Partyrocker

Ik ga wel iets voorbij de basis hoor, maar ervaring met springen of echt sport rijden. Nee, dat niet.

Maar eigenlijk kan je bij wijze van nog rijden tot je 80ste. :D.

Maar goed, ik wil ook niet onrealistisch zijn. Het gaat sowieso niet over 1 dag ijs. Rijden kan ik! Ook al ben ik er even uit, voor mij is het wel net als fietsen. Het gaat natuurlijk.
    Maar toch is er veel wat ik moet leren, weer op moet pakken en dat is geen weekje werk.

6. senta

senta Niet meer actief

Daarom gewoon doen, niet onzeker zijn en oppakken en dan zie je het wel, kijk om de top te behalen is heel veel tijd moed energie en doorzettingsvermogen voor nodig, Daarnaast natuurlijk over een paard voor de top, dat moet je treffen, maar gewoon de basissport en mee kunnen draaien is toch ook leuk? Dat gaat vrij vlot en makkelijk, gewoon beginnen op de manege en kijken wat het wordt misschien valt het mee anders tegen.

Ik heb zelf jaren voor een handelaar gereden/ gewerkt stapte op ieder paard kon niet gek genoeg heb hoger in de basissport dressuur gereden nog een tijdje op een hengstenhouderij gewerkt als ik er op stap nu is het ook als fietsen even onwennig daarna alsof ik er nooit af ben geweest, hier is 1 verschil mijn rug is zo vernaggeld dat ik het echt niet meer durf, dus respect als jij het wel durft en kan!

7. Partyrocker

Oei dat is balen :(. Dat lijkt mij echt lastig als je door een blessure niet meer durft of kan rijden.

Maar de energie en tijd maakt mij niet zo uit. Uiteindelijk deed ik dat vroeger ook toch. Alleen had ik toen geen kinderen natuurlijk haha. Als je iets met liefde en plezier doet. Dan merk je weinig van de 'moeite'. Althans. Zo zie ik het. Ik doe het graag en een beetje ambitie kan nooit kwaad. Al is het maar om bij de huismamatop te rijden :D

Share This Page