curlsys

Discussion in 'De lounge' started by mamabri, Jul 11, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

@Aaf88 Ik ben bij deze kapper 52 euro kwijt, dus dat vind ik nog te overzien. 80 euro is gewoon te belachelijk voor woorden natuurlijk!

Op de kop met een diffuser wist ik inderdaad. Ik wil alleen iets halen van shampoo en/of mousse voor krullend haar, iemand een goede tip hiervoor?

slapen met een knot wist ik dan weer niet, ik kam mijn haren als er krul in zit altijd met een grove afrokam.

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

heb jij een goede tip voor shampoo/conditioner en mousse?

Ik las al geen sulfietten, alcohol ed, alleen wassen met conditioner (maar volgens mijn huidige kapper is dat heel slecht voor je haar)

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ik was onze dochters hun haren ( kroes/krullen) en mijn haren (stijl) ook alleen met conditioner. En wil nooit meer anders! Hun krullen zijn nu echt prachtig, handelbaar en gezond. Zelfde geld voor mijn stijle haar.

Ik gebruik verder geen mouse, maar heb ooit gelezen dat die van andrelon erg goed is.

Haar ritueel van onze dochters is:
    - 1x in de week een deep treat masker
    - wassen met yes to carrots conditioner
    - haar alleen wat droog deppen, dan een leave in conditioner erin.
    -daarna een olie om te sealen.

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dank je wel, maar is dit voor mijn haar dan niet een beetje teveel van het goede? (misschien letterlijk, haha) Ik heb geen kroes/krullen, maar slagen en fijn haar, ik ben bang dat mijn haar hier juist te slap van wordt?

Ik heb voor mijn dochter met stijl, klitterig haar bijv veel van loreal elvive, haar haar wordt daar superfijn door en ook de extraordinairy oil. nu heeft ze eindelijk zacht klitvrij haar.

Maar als ik dat zou doen wordt het veel te zacht naar mijn idee.

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Je zou je eens in de curly girl methode moeten verdiepen, iedereen heeft weet andere haarverzorging nodig. Wat voor de één goed werk, kan voor een ander weer niet goed werken.

mamabri likes this.
  6. Aaf88

Aaf88 Bekend lid

Oct 26, 2012
    596
    279
    63
    Krullenwijzer.nl is ook een fijne site, daar staan ook lijsten op met goede shampoos en conditioners :).

mamabri likes this.
  7. mosterd

mosterd Actief lid

Oct 7, 2013
    297
    121
    43
    Kms heeft een fijne lijn voor krullend haar.

Heb je je haar nog laten knippen bij de krullen kapper?

8. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Ik heb dit even gegoogeld. Hoe weet je of er geen siliconen in een shampoo zitten?

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Op Facebook is er een groep, genaamd curly girl. Daar staat ook een hele lijst met shampoo’s.

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik ben net terug van de krullenkapper :)

en ik heb nu echt veel krul. Ik die dacht dat ik stijl haar had, die aan het overwegen was een (deel)permanent te nemen....:roflmao: Gekke gewaarwording om ineens een bos krullen van mezelf te hebben!

Was trouwens 42 euro, ipv 52 omdat ik wel halflang haar heb, maar heel fijn waardoor de kapster niet heel lang bezig was met knippen, ze vond het dus niet nodig om me voor dik lang haar te laten betalen :thumup:

Voor dat geld heb ik dus maar krulshampoo- conditioner en-creme gekocht bij de etos :D

11. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,774
    18,919
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik ben heel benieuwd hoe het je over een week bevalt, @mamabri. Laat je dan nog wat horen? Zo net terug van de kapper zit mijn haar meestal ook fantastisch. Na één keer slapen wordt het al minder en na de eerste keer wassen is het gewoon zoals het was. (Alleen dan wel korter natuurlijk)
    In de stad waar ik woon is er maar één kapper die de curlsysmethode toepast, voor zover ik op internet kon vinden. En dat is een vrij dure salon. Als jouw haar over een week nog steeds makkelijk in de krul schiet, ga ik het misschien wel proberen. Dat duurt dan nog wel even, trouwens. Ik heb morgen nog een afspraak bij mijn eigen kapper staan.

Die methode van je haar 'ploppen' ga ik wel proberen trouwens. Zou dat ook goed werken met een hydrofiele doek?

12. Aaf88

Aaf88 Bekend lid

Oct 26, 2012
    596
    279
    63
    Ik doe het met een hydrofiel! :)

13. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Nou ik ben enthousiast aan het Googlen geslagen en ga denk ik ook eens naar een krullenkapper. Heb er 1 gevonden in de buurt. De eerste keer knippen van Curlsys kost daar 75 euro. Is dat een marktconforme prijs?

Ook ingelezen op de curly Girl methode. Ik had vroeger echt heel veel krullen. Maar de laatste jaren is dat alleen de eerste dag na mn haar wassen en daarna zakt het uit.

Gisteren mn haar gewassen de laatste keer met een ‘goedgekeurde’ shampoo die ik toevallig in huis had (dr. Organic). Daarna trouwens wel conditioner gebruikt niet niet ‘mag’. Dus moet dat nog opnieuw doen. Ik heb gel gekocht en een conditioner die wel mag volgens het lijstje. Na het wassen heb ik mn haar geplopt. Ik heb daar een oude pashmina sjaal voor gebruikt. Die hebben een ideaal formaat hiervoor. Dat ploppen had echt een goed resultaat. Maar vanochtend was het er weer uit. Denk omdat ik alleen maar olie in mn haar had gedaan en geen gel.

14. BliksemSter

BliksemSter Niet meer actief

Wat trouwens de krullenkoppen tegen mij vertelde is dat Curlsys expres maar zoveel kappers in een regio die opleiding laat doen. Zodat het een beetje exclusief blijft ofzo? Daarom best wel lastig om een kapper te vinden of het is meteen stervensduur.

Mijn haar krult momenteel trouwens alleen als het nat is. Denk dat ik de verkeerde shampoo heb ook. Ga eens op zoek naar wat andere

15. Ffion

Ffion Fanatiek lid

Oct 23, 2017
    1,750
    2,475
    113
    Female
    Ja, met een hydrofiel werkt juist goed. Bij mij althans. Mijn haar pluist veel minder als ik mijn haren droogscrunch met een XL-hydrofiel. Dan vouw ik ‘m om mijn haren heen en na het aankleden doe ik mousse in mijn haren en droog op z’n kop met een diffuser. Dan heb ik de meeste slag/krul in mijn haren.

16. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,774
    18,919
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Bedankt Ffion en Aaf. Ik ga het ee s proberen.

Ffion and Aaf88 like this.
  17. Diro

Diro Niet meer actief

Weet niet in welke regio je woont, maar ik betaal 57,50 euro en de eerste keer is bij veel kappers juist goedkoper. Een soort kennismakingsprijs. Ik vind 75 euro dus wel erg veel..

18. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Eerste keer is 75 euro en zijn ze lang bezig staat er. Het bijhouden daarna is maar 45 euro. Op zich vind ik dat wel logisch dat ze de eerste keer langer bezig zijn. Ik zal nog eens wat Googlen naar andere kappers in de regio.

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik vind dat wel duur ja, ik ben zelf bij een heel dure kapper geweest. Zij heeft heel veel prijzen gewonnen, degenen hier die weten in welke plaats ik woon weten vast wel welke kapper ik bedoel. Zij rekenen voor lang, dik haar 54 euro en voor kort haar (of zoals in mijn geval wel langer, maar dun) 44 euro. Vind dat best een verschil, daar zit wassen, fohnen en wax etc bij in.

Ik heb er nu geen mousse in, alleen creme van de kapper, maar ik vind deze te vet. Gelukkig heb ik een eigen creme die ik fijner vind (gewoon de goedkope krullencreme van andrelon)

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik laat het je weten, al verwacht ik zelf dat het er nog wel in zit. Het zat er namelijk al in natuurlijk en mijn haar zit nooit fantastisch als ik net van de kapper kom...Ze doen het anders dan ik het doe, dus ik vind het nu niet leuk zitten. Wel veel krul, maar een gek model hahaha. Maar dat is bij mij dus altijd.

Maar laat je kapper morgen nou niet zeggen: krul kun je er niet inknippen....dat zei die van mij ook namelijk en zie.....

Share This Page