Ik ben nu door dit topic m'n haar aan het ploppen. Ik heb eigenlijk best al een leuke krul maar vooral rond mijn gezicht is het vaak wat pluizig. Het is ook een beetje gek haar, de krul begint pas onder mijn oren, daarboven is het steil. Zal morgen zien of mijn haar mooi geplopt is
De naam van de kapster Volgensmij kom jij uit mijn omgeving ook en zij heeft heel veel prijzen gewonnen met haar man samen. (En een hondje in de salon)
uuuuhm nee.....volgens mij niet....Haar man werkt er niet volgens mij (heeft ze uberhaupt een man??) en ook geen hond gezien in de salon.....Denk dat jij de verkeerde kapster voor je hebt
Moet je even op YouTube opzoeken. Dat is het duidelijkst. Komt erop neer je dat je je haar bovenop je hoofd doet en dan vastmaakt in een doek. Maar je moet het even zien op bewegend beeld denk ik.
ja dat zag ik, maar slaap je daarmee? En dan? ik bedoel, pak een goede fohn met diffuser en klaar.... ik wil ook nog wel een béétje aantrekkelijk blijven voor mijn man Een T-shirt om mijn hoofd binden zal zijn libido aardig bekoelen denk ik zo.....
Misschien ook wat gel erin doen? Ik heb echt nooit in mn leven gel gebruikt. Maar de bedenkster van de Curly Girl methode zweert er dus bij. Na het wassen je stijlingsproducten erin doen zoals olie of krulcreme. Erin knijpen terwijl je je hoofd laat hangen. Vervolgens gel erin doen op dezelfde manier. Niet teveel en goed verdelen. En dan ploppen. En een gel nemen zonder alcohol denat of siliconen.
Ja in principe slaap je ermee. Tenzij je er overdag een uur of 2 de tijd voor hebt. Volgens curly girl methode is föhnen uit den boze. Krullend haar is droger dus droogt sneller uit.
oh nou dat is niks voor mij....ik ga echt niet slapen met een t shirt om mijn hoofd... het advies is goed bedoeld van jullie, maar ik pak wel een föhn.
Ik gebruik soms doe crème van andrelon wel voor krullend haar, die heb ik er nu ook eerst ingesmeerd voor ik het shirt eromheen deed. Verder doe ik niet zoveel met m'n haar eigenlijk wilde het nu vooral graag even uitproberen. Ik vind föhnen echt niet leuk. En mijn haar zit altijd beter als ik het gewoon aan de lucht laat drogen op de één of andere manier. Ik had nu ook pas laat gedoucht dus mijn man lag al in bed voor ik mijn haar in een shirt stopte.
Voor mij doet föhnen met een diffuser ook al veel hoor. En dan eerst op de minst warme stand en dan eindigen op de koude stand. Meestal doe ik er niks in, dan wordt het weer zo snel vet en moet ik het eerder wassen. Wat ik alleen jammer vind, is dat na wassen & föhnen mooie krullen / slagen in mijn haar zitten. Maar na één nachtje slapen al niet meer. Er zit dan nog wel slag in, maar meer van het type vogelverschrikker. Borstelen zorgt voor pluis. Beetje doorkammen met een grove kam maakt het wat netter, maar niet meer die mooie krul, meer een grove slag. En alleen 'crunchen' met natte handen maakt er een soort fijne krullen van, die in de loop van de dag weer uitzakken. Ik denk dus dat zo'n speciale knipmethode voor mij wel een oplossing zou kunnen zijn, als mijn haar daardoor beter in de krul blijft zitten.
Ik had er nog nooit van gehoord. Heb altijd slag gehad tot krullend ook met lang haar. Echter sinds twee jaar mijn haar kot geknipt 'korten bob' nu heeft mijn kapster vorige week het zo geknipt dat ik echt een krullenbol heb en me haar dus nog korter lijkt. Wchter vind iedereen het super mooi en krijg ik vragen of ik altijd al zulke krullen had. Ik heb vooral heel veel haar waardoor het zwaar word en gaat hangen.
ik doe wel elke dag mijn haar; gewoon goed vochtig spuiten met een spuitbus water, creme erin en ondersteboven fohnen met de diffuser. Deed ik vroeger al toen ik nog permanent had, is maar 5 min werk, maar dan zit het zo veel beter.
nou, ben 2 dagen verder en het lijkt wel of ik steeds meer krul krijg Ben er héél blij mee. Zit gewoon zoveel mooier nu. Ik lijk 10 jaar jonger door de krullen en dat is mooi meegenomen als je 43 bent