Ik ben ook helemaal cg maar wel op zo'n manier dat het me geen uren kost... zo geen zin in hahahaha. Dus wat ik doe is dit: Eens per week wassen - met Nougthy Shampoo of Petal Fresh, beiden van Kruidvat - masker van Noughty (Kruidvat) - als masker erin zit, haar onder de douche kammen met grove kam op zijn kop - masker even in laten trekken - uitspoelen en zo nat mogelijk laten - leave in in nat haar (Quench van Aunt Jackie) - curl activator daarna van Yari - SNOT gel vermengd met water - kwartiertje ploppen (ondertussen kleed ik me aan, make up enzo) - dan laten drogen of difussen - dan gel eruit scratchen - klaar Klinkt nu als een hele handeling maar je wordt er vanzelf handig in en dan wordt het gewoon routine. Duurt bij mij net zolang als gewoon wassen zoals ik het deed voor cg. Tussendoor heb ik genoeg aan af en toe beetje natspuiten met water en beetje knijpen en gewoon laten drogen. Inderdaad is het wel belangrijk om even je haareigenschappen te bepalen zodat je weet wat je nodig hebt (wel of geen proteïne bijvoorbeeld). Maar ook dat is geen rocket science hoor (doen sommigen op Facebook heel ingewikkeld over, net als over de hele cg methode... echt niet nodig!)
Ik heb mijn bestelde producten nog niet binnen, maar ga zo douchen en ga al wat dingen toepassen. Sowieso is de shampoo bar die ik momenteel gebruik CG proof. En ik heb masker van loving blends, die je ook als leave in kunt gebruiken en die ook geschikt is (nog nooit gebruikt als leave in op nat haar, maar ga ik nu dus wel doen). Mijn slag is denk ik 2b en ik heb vast proteine nodig, want ik verf mijn haar regelmatig. Ik heb al gelezen dat ik met 2b waarschijnlijk het meeste baat heb bij een lichte mousse, dus daar heb ik er 2 verschillende van besteld. Ik heb alleen het idee dat mijn haar hartstikke vet gaat worden met ineens veel meer producten erin (ik gebruik niets, soms een paar druppels arganolie, maar dat is het wel). Gebruiken jullie ook droogshampoo tussendoor? Ik gebruik nu ook afentoe (zelfgemaakte) droogshampoo als ik wassen een dag wil uitstellen. Ik ga gewoon wat kleine stapjes uitproberen, beginnend met de juiste producten en alleen nat borstelen en dus 2e dag bevochtigen om te kijken of dat werkt. Bij goed resultaat bouw ik het wel uit .
Op welk moment gebruik je iets als een haarserum? Voor de leave in? Ik heb een klein flesje biosilk, dat is geloof ik ook cg proof. Nog niet gebruikt, want kwam gratis bij mijn haarverf bestelling mee (kappersverf bij johnbeerens besteld).
Ik vind het kiezen wat je haar is zowiezo lastig. Kort is het zeker 3a/3b maar met hoe langer het word hoe minder krul. Ik denk er ook over om een afspraak bij de krullen kapper te gaan maken. Iemand daar ervaring mee?
Zie hier hulp voor bepalen haartype: https://www.cghair.nl/wat-is-cg/bepaal-jouw-haareigenschappen Ik heb hele goede ervaring bij een krullenkapper.
Gebruik ik niet... ik gebruik sowieso niet veel spul in mijn haar. Je moet in het begin echt even doorzetten om je haar niet zo vaak te wassen... Ik heb het toen veel vast gedaan. En in zit nu op eens per week.
Ik verf mijn haar ook, maar proteïne doet niet heel veel voor mij. Het is echt even proberen met producten en kijken hoe je haar reageert erop. Ik gebruik geen droogshampoo. Simpelweg omdat daar niet veel cg proof versies van zijn. En ik denk dat dat je haar ook uiteindelijk vetter maakt. Het is gewoon even doorzetten Ik heb overigens 2c haar
Je haar wordt er niet hard van, ik hou ook niet van het gevoel of er spul in mijn haar zit. Doe er ook wel eens mousse of gel in en dan laat ik het opdrogen en scrunch dan de harde cast eruit. Dan voelt het ook niet of er producten in zitten.
Dat dacht ik ook maar is echt niet zo, gek genoeg. Olie op 2b haar is ok maar ook daar heb je verschillende voor, argan is denk ik te zwaar/glibberig voor jouw. Hoe lang doe je een masker in bijvoorbeeld. Als je echt profijt uit een masker, met proteine zou ik dan aanraden, wilt halen (helemaal als je je haar hebt geverft (maar dan pas op dag 2-3) dan deze aanbrengen en een douche muts erover, dan je handdoek erom. Dit 30 min laten intrekken. Een masker heeft gewoon echt een werktijd nodig om voldoende opgenomen te worden en alle voedingsstoffen inclussief vocht op te laten nemen. Hierna uitspoelen: Deep-co = What Is Deep Conditioning. Deep conditioning treatments or hair masks provide your curly or wavy hair with what the hair needs – most times, moisture or protein. A deep conditioner works well because its formula gives your hair the nutrients it needs by penetrating deeply into your hair cuticles. Dit doet vaak al wonderen. Ik doe het 1x per 2 weken en heb ook 2a/b haar zal zo even een foto met en zonder krullen posten. Let wel op, doe geen proteine op proteine, 1x is bij wavy haar genoeg anders kun je een overload krijgen en zakt alles direct weer uit. Ik zelf ga beter op gel dan mouse. Mouse geeft mij pluis. Ik gebruik haast alles van de KV eigen merk. * Curls shampoo = CG ook al zegt KV van niet. (proteine) * Curls Masker = proteine / klein en groot * Ik gebruik geen leave-in maar Daily cremevoeding van de KV is een leave in met proteine * Lenghts cremespoeling met proteine * KV princessen creme spoeling of als leave in (roze met kroontje) = geen proteine * Yari green shampoo zonder proteine * Icon Olive oil gel Less is more voor wavy haar, dus gebruik ik shampoo en cremspoeling of shampoo en masker dan heb ik genoeg proteine en gebruik ik prinsessen cremespoeling als leave in Daarnaast, aanbrengen op kletsnat haar word aangeraden maar misschien ga jij beter op iets droger. Zelfde als ploppen, lees t-shirt op je hoofd. De 1 doet 10 min een ander een half uur. De 1 laat het daarna lucht drogen de ander difuser. Enz.
Het is eigenlijk een beetje zo. We willen allemaal dezelfde broek passen (CG methode) Maar de pasvorm en maat is voor iedereen anders (haartype en eigenschappen). Niemand kan je vertellen wat voor jouw haar het beste werkt. De kans dat je, net zoals velen van ons, een kast met spullen overhoud die je niet gebruikt is erg realistisch
Nog een foto van de zijkant (voor zover me dat lukte ) Het is nog een beetje vochtig trouwens, lijkt trager te drogen als ik er probeer niet aan te komen
Toevallig net bij krullenkapper geweest. Ik heb veel maar fijn haar. Advies vooral oppassen dat het niet te zwaar wordt. Dus masker niet vaak nodig en niet veel producten met proteïne, maakt ook zwaar
2 a/b zou inderdaad een deepco doen en dan 1x per maand. (wat ik zei over een masker en dan 30 min in laten trekken). Geen masker met boters of olie maar gewoon die van de KV die is niet zwaar en spot goedkoop. Denk dat je wat vocht en proteine nodig hebt.
Dit is als het net gedaan is dus was en style dag (let niet op de uitgroei, ik verf en knip mijn haar zelf, verven moet nodig weer gebeuren )
Ik verf en knip ook zelf. Ik ben motorisch best onhandig, dus het knippen gaat niet altijd even goed, haha.
, de achterkant is lastig maar brad mundo en wat krullen betreft manes by mell hebben mij er doorheen geholpen. Ik had super lang haar en vond dat ik dat gerust zelf wel kon. Hier en daar een misser en 3 jaar verder gaat het me goed af
Ja, ik gebruik ook voornamelijk de tutorials van brad mondo. Laatste was zijn shag/layers tutorial, was alleen wat korter uitgevallen dan de bedoeling was en heb het nog 2x moeten uitdunnen in de bovenste lagen. Voor de lengte inkorten gebruik ik zijn andere tutorial, dat was ook wat korter uitgevallen, maar is al weer wat maanden geleden, dus inmiddels prima.