Ik heb ook de d3, nu een paar keer gebruikt, ik ben er nog niet heel handig in. Volgens mij heeft mijn haar geen hoge porositeit, maar in de onderste lagen eerder laag tot medium. Bovenop is het wat meer beschadigd door het verven en daar is het denk ik medium. Als ik een haar voel in de onderste laag, voel ik helemaal geen bobbeltjes namelijk, mijn haar klit niet zo snel en neemt product niet zo goed op. Ik gebruik echt minimale hoeveelheden product, maar het is alsnog al snel teveel. Boven en vooral aan de achterkant de bovenste laag heeft mijn haar wel wat meer nodig, dus ik ben aan het experimenteren hoe ik het het beste kan aanpakken qua producten. Bij de vervangende conditioner zaten meerdere monsters (denk voor het ongemak, wel goede service), dus heb verschillende uitprobeersels in huis nu.
Ik heb nu een diffuser besteld. Hopelijk is het wat. Ik heb de bellissima diffon pro (keramische variant) besteld, dit is alleen een diffuser, en daardoor klein en heel handzaam. Wordt best goed beoordeeld, enige nadeel is dat hij geen koude stand heeft. En slechts 65 euro. (de niet keramische is zelfs onder de 50 euro). Ik heb wel een gewone fohn, maar wilde daar geen diffuser opzetstuk bij kopen, want dat ding is 25 jaar oud volgens mij, heel simpele goedkope, die ik alleen gebruikte als het heel koud was en ik echt de deur uit moest (nadat mijn haren een keer bevroren zijn geweest als student gekocht).
Ik heb nog geen goede routine gevonden. De vorige keer (geen foto) zat het echt wel goed in de krul, maar die zakte erg uit na een paar uur. En vandaag heb ik wel gel gebruikt, maar zit er geen goede krul in en ben ik te wild geweest met diffusen, denk ik (is ook pas de 2e keer, dus niet zo gek), want wel wat pluis. Ik heb ook niet geplopt, want ik heb een heel gevoelige hoofdhuid sinds ik met de curly girl methode ben gestart en dat schijnt door het ploppen te kunnen komen. Ik probeer nu dus niet teveel producten op mijn hoofdhuid te laten komen. Ik heb wel ge-microplopt, maar dat had misschien wat langer gemogen. Vandaag dus weer 2a/2b golven (aan de voorkant bij kortere plukken ook wat 2c), maar de vorige keer zaten er veel meer 2c golven tussen en ook wat echte 3a krullen in de kortere lagen. Ik vroeg me af hoe lang het bij jullie duurde, voordat jullie een goede routine en goed werkende producten hadden gevonden? Of eigenlijk kun je dat misschien niet zo stellen, en is de vraag meer: hoe lang duurde het tot jullie beter konden inschatten wat je haar nodig heeft en welke producten je daarvoor kunt gebruiken. Want ik heb begrepen dat het ook met luchtvochtigheid, etc te maken heeft hoe je haar reageert.
Ik weet eigenlijk niet of er nog iemand anders dit topic leest, maar probeer toch nog een vraagje : Heeft iemand weleens de curly girl producten van de hema geprobeerd? Ik denk erover om een paar producten daar te proberen.
Sorry kan jullie er niet heel erg mee helpen. Ook hier erg zoekende nog. Heb van de week mn haren eindelijk weer eens gedaan met mousse en gel. Moet zeggen dat het er opzich wel goed uit zag. Maar wat een takke werk zeg ik ga spierballen krijgen hiervan haha Op dit moment aan het wachten tot mn haren helemaal droog zijn en dan kan ik gaan crunchen. Al moet ik zeggen dat dat 'crunch' wrl echt tegen valt hier. Geen harde krullen die ik los moet crunchen zegmaar. En heb er aardig wat gel in zitten Foto van afgelopen week: geen idee welke krul type ik ben
Fohnen met diffuser doe je tot het voor zo'n 80% droog is. Daarna laat je het gewoon zo verder drogen. Pas als het 100% droog is, ga je crunchen Ploppen ehh... Dat is met hydrofiele doek er omheen tot het handdoek droog is toch? Ik doe dat hooguit uurtje, vaak half uurtje omdat ik geen geduld heb en dan ga ik met diffuser aan de slag
Ploppen deed ik zelfs maar 10 minuten, maar nu ik de laatste 2x niet heb geplopt, heb ik ook veel minder last van mijn hoofdhuid, dus ploppen doe ik niet meer. Ik heb het vandaag al weer gewassen, niet omdat het al nodig was, maar omdat ik morgen niet veel tijd heb. Routine vandaag: Gewassen met shampoobar Beetje conditioner en met mijn vingers gekamd. Appelazijn spoeling Dan een microvezel handdoek er omheen terwijl ik me verder afdroog en aankleedde (ik zie niets zonder bril en vind het fijner om mijn haar pas later te doen.) Weer natter gemaakt met mistfles en handen en vandaag yari green curls booster gebruikt (had ik een monster van, waarmee ik nog meerdere keren kan doen) en ook yari mousse. Met de denman brush product verdeeld en een beetje extra kruldefinitie geprobeerd te creëren (ben nog niet zo handig met de denman brush). Goed gescrunched en daarna gemicroplopt (is scrunchen met een t-shirt of microvezelhanddoek). Vervolgens gedroogd met diffuser en daarna sotc met een beetje jojoba olie. Resultaat (in het echt beter dan op de foto’s): Ik ben nog niet tevreden, maar het is beter dan de laatste keer. Ik heb bij de hema wat dingen besteld + een wasbare douchemuts (voor deep conditioning) Ik wil wanneer ik er tijd voor heb een diy pre-poo masker proberen met een ei, Griekse yoghurt, olijfolie en honing. Ik denk dat mijn haar wat meer nodig heeft dan wat het krijgt, maar omdat ik niet precies weet of dat proteine of vocht is, ga ik beide doen .
Nog even een update: Het is niet zo’n goede foto, moet mijn nieuwe telefoon nog in gebruik nemen, maar hopelijk een beetje te zien. Beste wasdag tot zover.