Curly girl methode voor mooiere krullen

Discussie in 'De lounge' gestart door Amethist, 8 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amethist

Amethist Niet meer actief

Je moet even bij de ingrediënten kijken. Als er iets op staat dat eindigt op -cone, -xane en/of -conol dan mag je het niet gebruiken, dat zijn namelijk silliconen. Ingrediënten die eindigen op Sulfate mag je ook niet gebruiken.

2. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Haha, het kan maar beter duidelijk zijn! :p

3. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier een bos met harde krullen eruit gescruncht. Het resultaat: wel wat meer krullen dan normaal, maar ben er nog niet helemaal van overtuigd. Nu vond ik het ook wel heel moeilijk om na het douchen het water er uit te scrunchen, hebben jullie dat ook? Dus mijn haar was nog vrij nat toen de gel erin ging.

4. Amethist

Het is ook niet iets wat per direct een superbos met krullen oplevert. Ik heb begrepen dat je wel een tijd moet volhouden voor het beste resultaat.

@ Fenneke: Hahaha, ik had jouw reactie nog niet eens gezien, hihi.

5. fenneke80

Jep, ik had ook natter haar dan anders (die ene keer dat ik gecrunched/gescrunched heb), maar dat is ook wel de bedoeling. Je kan voor of na de gel je haar in een t-shirt wikkelen om het iets te drogen, ligt er maar aan wat voor jou beter werkt.

Ik snap niet goed hoe mensen dit doen die 's ochtends hun haar wassen, bij mij duurt het namelijk 2 a 3 uur voordat mijn haar droog is. En daarna moet ik eerst scrunchen voordat het er fatsoenlijk uitziet... moet je wel heel vroeg opstaan!

6. Amethist

Ik ga het ook wel iets anders doen dan voorgeschreven. Ik doe mijn haren altijd 's morgens, dus ga het wel wat droogscrunchen met een handdoek en na het indoen van de gel nog wat föhnen met een difuser. Anders is het nooit droog voor ik naar mijn werk moet...op de fiets.

7. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    even een vraagje over de gel, doe je die van uit het begin van je haaraanzet erin of alleen in het midden tot de punten?

8. Amethist

@ Sapje: Het makkelijkste is om je hoofd voorover te hangen. Dan laat je je haren in je handen vallen en breng je je handen omhoog naar je schedel. Als je daar bent met je handen scrunch je de gel in je haren.

9. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Ik heb dit topic ook doorgelezen! Ik begrijp dat het doel is mooiere krullen en minder pluis??

Ik heb nep-krullen, werkt het dan ook? ;)

En wat is dat scrunchen?? Daar snap ik niks van! Gel in je natte haar doen? En dan?! (moet dat ook een bepaalde gel zijn?!?)

10. Amethist

@ Liefkleintje: Ja hoor, ik denk ook wel dat het voor nepkrullen werkt.
    Scrunchen is eigenlijk gewoon een soort knijpen in je haren. Dus een kommetje van je handen maken, daarin je haren laten vallen en dan omhoog naar je schedel brengen en knijpen.
    Lees anders even de hele uitleg op de 1e pagina, daar staat precies wat je moet doen en welke producten je moet gebruiken.

11. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL

oke thanxs, ben benieuwd!:D

12. Amethist

Sorry, vandaag wederom geen foto.

Ik was vanmorgen te ongeduldig met 2 jengelende kinderen en toen heb ik ook nog door de regen gefietst, dus ik heb nu officieel een coupe du troep :cool:.

Van de week een nieuwe poging!

13. fenneke80

Eindelijk m'n nieuwe producten binnen, jeej! Vanavond dus echt beginnen.

Nu zie ik alleen bij m'n schwarzkopf conditioner peach dat er amodimethicone in zit :( Een klein beetje weliswaar (onderaan de lijst bijna) en het schijnt een lichte te zijn, waar je geen build-up van krijgt. Maar je hebt wel een shampoo of lo-poo nodig om het eruit te wassen. Dan maar even af en toe met sulfaten wassen tot de fles op is...

14. Amethist

Ben benieuwd Fenneke.

Ik heb het vandaag enigzins geprobeerd, maar ik ben zo verdomde ongeduldig hè, dus ik ga alweer veel te snel aan mijn haren zitten terwijl de gel nog helemaal niet goed genoeg is gedroogd ;). En ik had eerst een ander haarmasker, waar mijn haren echt meer mee krulde. Met die ik nu heb, zijn mijn haren zowat stijl als ik uit de douche kom :$.

15. Josjes

Josjes Actief lid

6 nov 2008
    244
    0
    16
    Brabant
    Hoe staat het met jullie krullen? :)

16. fenneke80

Ben druk aan het experimenteren! Ik heb nog geen vet haar, ondanks dat ik donderdag voor het laatst shampoo heb gebruikt. Mijn krullen zijn veel meer gedefinieerd ipv een grote pluisbende :D
    Maar ik vind dat er nu te weinig volume inzit... wel veel krullen dus, maar ze vallen zo hard naar beneden. En de dag erna is de pluis weer terug.
    Het kan wel 1 of 2 maanden duren voordat je haar (hoofdhuid eigenlijk, haar leeft niet) gewend is aan de nieuwe methoden, dus ik hou gewoon minstens 2 maanden vol!

17. fenneke80

Herkenbaar! Echt heel moeilijk om er af te blijven! Ook omdat het dan zo lelijk zit, van die keiharde gelkrullen aan je hoofd geplakt, ziet er niet uit dus de eerste 3 uur...
    Ik was nu steeds mijn haar na het eten, dan kan het de hele avond drogen en is mijn haar voordat ik ga slapen mooi. En dan heel hard hopen dat het de volgende ochtend nog steeds fatsoenlijk is.

Ik las trouwens dat je je haar 's nachts in een hoge staart moet doen, maar dan heb ik aan de achterkant van mijn hoofd helemaal geen krullen meer 's ochtends... het is wel het onderste haar, maar er komen dan stijle plukken onder mijn haar vandaan, niet echt charmant.

18. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hahahahaha zou ook mooiere krullen willen, maar gel in mijn natte haren smeren en op laten drogen gaat mij te ver LOL :)

En gel is trouwens ook niet zo goed voor het haar?

Denk wel dat ik overstap naar shampoo en conditioner van de Tuinen ofzo. Maar dat gelgedeelte laat ik weg :)

19. Amethist

@ Fenneke: Dat eeuwen laten drogen heb ik echt geen geduld voor. Dus ik ga gewoon met de diffuser aan de slag. Gisteren zat het echt goed (HIEP HOI!), maar vandaag na een nacht slapen natuurlijk weer drama ;). En ik heb op mijn werkdagen eigenlijk echt geen tijd om dat hele circus van wassen, gellen, drogen etc. te doen, dus ik zit vandaag als een ontploft schaap op kantoor :cool:.

@ Assi: Waarom zou gel slecht zijn van je haar :(. Daar heb ik echt nog nooit van gehoord.

Deel Deze Pagina