Ogen laten laseren

Discussie in 'De lounge' gestart door mupet, 30 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

ik had weer eens een vraagje

zijn er hier dames die hun ogen hebben laten laseren? Ik zit hier namelijk al een hele tijd over na te denken maar ik zou graag meer info willen over hoe duur, Hoe weet je dat je het door een goed iemand laat doen?, en hoe gaat het in zn werk want het lijkt me toch ook best eng.

alvast bedankt!

2. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik zou ze niet laten lazeren maar laseren :p hih

sorry heb er geen ervaring mee maare vind je woordspeling grappig hihi

3. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    ow whaha sorry! ik zat nog te twijfelen of het met een z of s zou zijn whaha ;)

4. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.045
    3.873
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb er ook over nagedacht en ik heb het om de volgende redenen niet gedaan:

- laseren kan maar één keer per oog, ik wacht liever op een techniek waarmee het vaker mogelijk is.
    - Mijn oogafwijking is niet stabiel, moet ik over 2 jaar weer aan de bril.
    - medische risico's, ik ben een angsthaas wat mijn ogen betreft :)

Voor het geld zou ik het niet nalaten, om het jaar een bril is ook een kostbare grap.

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik heb begrepen dat het in België goedkoper is, maar ook dat ze daar andere richtlijnen hanteren en dat de kans op complicaties groter is.
    (Weet de bron niet meer, een magazine of zo, maar niet een glossy of roddelblad :))

Ik weet wel dat sommige verzekeraars het (deels) vergoeden. Misschien heeft je verzekeraar wel een lijst met goede locaties? Weet je meteen wat je vergoed krijgt.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn schoonfamilie heeft het allemaal in Turkije laten doen, zal eens vragen hoeveel ze precies kwijt waren. Ze lopen daar ook redelijk voor wat ooglaseren betreft. Je hebt ook speciale reisjes erheen met het doel de ogen te laten laseren.

7. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Toen ik het in 2000 heb laten doen, zeiden ze dat het wel vaker kan.

Ik heb het dus laten doen en ik heb nooit spijt gehad. Ik merk alleen wel dat m'n zicht weer achteruit gaat en ik heb geen geld om het nog eens te laten doen.

8. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    Ik heb mijn ogen wel laten laten laseren.
    Mijn bril sterkte was -11 en -13 best een eindje om te laseren dus.
    Ik heb wat op internet gezocht en ben bij optical express uitgekomen.
    Ook omdat hun reklame maken dat ze al voor 600 euro per oog kunnen laseren.

Eerst ben ik maar eens gegaan voor een vooronderzoek OF ik uberhaubt gelaserd kon worden.
    Ook kreeg je de risicos te horen wat er in het ergste geval mis kon gaan. (dat was dat je cirkels rond fel licht zou zien, dus niet wat de meeste mensen denken dat je er blind van kan worden, want dat is echt niet zo)
    Na een aantal testen kwam het goede nieuws dat ik behandeld kon worden en na wat reken werk kreeg ik de kosten te horen.... iets waar ik niet zo vrolijk van werd bijna 4000 euro (prijs wordt berekend afhankelijk van je stekte en de behandeling die je nodig hebt)
    Ik kreeg wel korting omdat ik samen met mijn vader ben gegaan. 200 euro eraf. (mooie korting maar het blijft veel geld, iets wat ik toendertijd wel nog kon terug krijgen van de belastingdienst)

De dag zelf poep je 7 kleuren van angst hahaha.
    Tja het blijven wel je ogen, ook al vallen de risicos best mee.
    Maar je word goed verdoofd echt waar.
    Van de ingreeep zelf voel je niets.
    en het is heel erg raar ik ging liggen zonder bril, ik zag dus werkelijk niets.
    En tijdens de ingreep toen de arts het flapje terug legde had ik opeens helder beeld zooooo raar.
    Oja de ingreep zelf zonder voorbereiding duurt 40sec

Na de ingreep heb je wat last van het zonlicht dat komt door de verdoving.
    Maar na een paar uur is de verdoving uitgewerkt tja .....houd de paracetamol in de aanslag.
    De tweede dag is de pijn het ergste, maar voor als je het echt niet kan volhouden krijg je een ampul met verdoving mee die je dan kan druppelen.

Helaas zijn ze bij mij niet op 0 uitgekomen en moest ik nog een keer laten laseren. KAN DAT?? JA dat kan, maar niet bij iedereen, je hoorvlies moet er dik genoeg voor zijn.
    Ik had het geluk dat het wel kon.
    En als ze niet op 0 uitkomen en er moet een 2e keer gelaserd worden dan is dat bij de behandeling inbegrepen je betaalt er dus niets voor!

Dus voor de 2e keer op de tafel (ondanks dat ik het al een keer heb laten doen blijft toch de angst er....het is dus heeel erg normaal dat je bang bent en echt niets of niemand kan die angst op dat moment wegnemen. Daar zul je gewoon even doorheen moeten de hele 40 sec wat het duurt. Maar ze zijn er echt heel lief ze pakken je hand vast en tellen voor je af wanneer je klaar bent).

Na mijn 2e keer kwam ik uit op :
    links 100% zicht
    rechts 120% zicht
    En als beide ogen samenwerken dan heb ik 140% zicht.

Dus ja ik ben dik tevreden.
    Ik heb het laten doen omdat ik voor de baan die ik graag wil ik goed zicht moet hebben zonder hulpmiddelen.
    En natuurlijk omdat mijn zicht gewoon belaberd was, ik was zo goed als blind zonder bril of lenzen.

Ga gewoon eens voor een vooronderzoek.
    Laat je voorlichten over het laseren, en laat uitzoeken wat de kosten zijn en of je uberhaubt gelaserd kan worden.
    Meestal zijn de vooronderzoeken gratis (bij optical express wel in elk geval)
    Over hun ben ik ook dik tevreden, ze zijn lief voor je en bieden echt uitstekende zorg.
    Ik ben in eindhoven geweest.

Als je nog vragen hebt roep maar gewoon;)

9. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik ga het ook laten laseren volgend jaar, eigenlijk had ik voor afgelopen januari al een afspraak staan maar omdat ik zwanger ben mocht het niet . Nu laat ik het in turkije doen volgend jaar zomer

10. mawaikee

mawaikee Bekend lid

16 mei 2011
    687
    26
    28
    Overijssel
    Ik ben toevallig net vorige week voor een vooronderzoek geweest bij vision clinics. Nu nog even de knoop doorhakken of ik t nu al ga doen.
    Daar vragen ze 3100€ voor femtolasik.

11. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey dames,

super thnx voor jullie reacties

ik ga gewoon eens even op het gemakje op ineternet rond kijken en rond vragen aan kennissen hoe of wat

want tuurlijk heb je er wel een paar dagen "vrij" ook voor nodig, en nu met kleine beeb op komst lijkt het me niet gelijk handig haha ;) maar ik kan altijd eens op een vooronderzoek gaan e.d. :)

thnx in iedergeval!!

@kelly als ik nog dingen wil weten zal ik je pb-en goed :D

12. Malibu Stacy

Malibu Stacy Actief lid

13 dec 2010
    204
    0
    0
    Limburg
    Ik heb ze een paar jaar geleden laten laseren bij Dokter Colla in Tongeren (België). Ik had rond de -6, ik ben er erg blij mee! Heerlijk geen gedoe meer met lenzen/bril. Bij mij konden ze meteen alle 2 de ogen laseren heb er rond de 2200 euro voor betaald, maar het was elke euro dubbel en dwars waard!

Deel Deze Pagina