Hallo, Ik wou gewoon mijn verhaal even kwijt over een curretage die ik vanmiddag moet doorstaan. Ik ben erg bang voor de ingreep maar we hebben toch besloten niet op een spontane miskraam te wachten. We willen zo snel mogelijk weer verder met ons leven en met ons eerste kindje. Ik ben wel heel erg bang dat ik nooit meer zwanger mag zijn. Omdat het ook zo lang duurde voor dat we zwanger werden van het tweede kindje. Bij de eerste was het meteen raak. En nu dit vanmiddag afschijt nemen van ons kleine mensje wat bij 8 weken is gestopt met groeien. Ik hoop dat er mensen zijn die hier ook ervaring mee hebben en het met mij willen delen. Liefs Tanja
Ik wil je heel veel sterkte wensen! Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik hoop voor je dat het meevalt! hoe lang hebben jullie er over gedaan?
ik wil je heel veel sterkte wensen, en ik hoop dat je het af kan gaan sluiten en een plekje kan geven. heel veel sterkte dikke knuffel
Ik hoop dat je dit nog even leest vooraf en ik je een tikjes gerust kan stellen. Ik heb zelf 2x een curretage mee moeten maken en was er de eerste keer ook erg bang voor. Hoewel ik het geestelijk maanden heel zwaar gehad heb stelde de ingreep zelf weinig voor gelukkig. Ik vond de narcose een prettige ervaring en ze waren hier enorm lief. Na de 1ste curretage wilde ik stoer zijn zonder paracetamol en heb toen een dag of 3 wat krampen gehad (niet veel meer dan een redelijke menstruatiekramp) maar de 2e keer slikte ik gewoon 2x daags 2 paracetamol (en ben ik zelfs de dag er op weer gaan werken) en heb ik nergens last van gehad. Geestelijk was een heel ander verhaal. Na de eerste keer ben ik echt enorm depri geweest, maanden lang. Na de 2e keer raakte ik direct weer zwanger en op die uk zitten we nu te wachten. Ik hoop voor je dat je het rustig een plekje kunt geven en dat jullie snel en blijvend zwanger mogen worden. Dat is toch de enige remedie om het te kunnen accepteren.... Sterkte!