Curretage en Restweefsel?...

Discussie in 'Miskraam' gestart door Hotsiflots, 13 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Halllo dames,

Hier kort even een samenvatting van mijn verhaal, ik was zwanger na mijn 1ste poging ik was in de wolken ik heb pcos en het was zo gewenst, maar het eindigde op 5 weken zwangerschap in een miskraam en kwam daarachter op de vroege echo nadat ik een veegje bruinbloed ben verloren,dat er een leeg vruchtzakje te zien was een zogenaamde ''wind ei'' nou had ik meteen het gevoel dat klopt niet er moet een embryo aanwezig zijn en heb me laten doorsturen naar een gynaecoloog en jawel eenmaal daar was er WEL een embryo te zien, ik moet afwachten want er was nog een ''kans'' ik had er een hard hoofd in maar toch...ik was het ziekenhuis nog niet uit en het bloed stroomde eruit, het echo (vaginale) apparaat was de aanleiding (niet oorzaak) van het in werk zetten van de miskraam...oké dacht ik ik laat mijn lichaam het zelf doen...thuis verloor ik stolsels en bloed dit ging een week zo door met NON STOP hevige weeën, morfine hielp niet eens, vrijdag ''dacht'' ik het vruchtje verloren te hebben, maar de weeën bleven aanhouden het bloeden ook dus toch de gynaecoloog gebeld en het klonk niet goed dus ik moest gisteren langs komen voor een spoed echo, daarop was te zien dat ALLES nog intact was het vruchtje zat er gewoon nog, ik moest vandaag terug komen voor een spoed curettage.

Ik heb dat net achter de rug na een hele dag in het ziekenhuis verbleven te zijn kwam de gynaecoloog met de uitslag: het was een zeer moeilijke curettage en er is een kans dat er nog weefsel zit, het kan dus zijn dat ik WEER gecuretteerd moet worden...Ik weet dat dit dan moet, maar ik ben ZO bang dat mijn baarmoeder zo beschadigt wordt dat zwanger worden in de toekomst heel moeilijk zal worden, en ik wil zo graag weer door en nu zit ik weer in angst...ik heb geen weeën meer een het bloed verlies is stukken minder.

Mijn vraag is heeft iemand dit ook meegemaakt 2 keer een curettage na elkaar en toch gewoon zwanger geworden hierdoor?

(sorry voor het lange verhaal)

xoxo

2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik ben in de zomer 2 x in 5 dagen gecurreteerd. In totaL4 keer. Ben helemasl hersteld en mag volgende week voor de 5e keer naar de ok in m'n baarmoeder.

3. Fely

Fely Lid

24 jun 2011
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet je ook waarom de curettage zo moeilijk was? Dat het bloedverlies minder is lijkt me een goed teken. Duim voor je dat het niet nodig is...

4. Fely

Fely Lid

24 jun 2011
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zonnetje: heb je de bm ontsteking gekregen door de curettage of was het de oorzaak van de miskraam? Of gaan ze dat nu onderzoeken?

5. HP12

HP12 Actief lid

17 sep 2015
    388
    0
    0
    Ook hier nog een dikke knuffel. Hopelijk is alles schoon. Mocht het nu nog een klein beetje zijn dan is een hysteroscopie voor jou misschien ook een optie? Dan kunnen ze met een camera in ieder geval zien wat ze doen. Sterkte meis, deze onzekerheid is zo frustrerend.

6. stess82

stess82 Actief lid

9 jun 2013
    158
    0
    16
    NULL
    NULL

Ja idd een hysteroscopie aan ze voorleggen. Heel veel sterkte!

7. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    wow dat is best veel :/ geen verklevingen aan over gehouden? ik zelf ben bang dat zwanger worden niet meer lukt..was de reden dat het restweefsel gewoon niet eruit kwam? en voor de 5e keer is het weer achter gebleven? of is dat een herstel operatie, wens je ieder geval heel veel sterkte en beterschap.

8. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Daar was ik ook erg benieuwd naar, maar de gynaecoloog was een vrouw met weinig worden en was zo kapot dat ik niet door gevraagd heb, ik had al een week lang verlies van bloed en stolsels en had dus denk ik veel al verloren behalve het vruchtje zelf, ze wou me baarmoeder niet te veel beschadigen en is dus op tijd gestopt, ik denk zelf omdat de zwangerschap zo vroeg fout ging en ik al een week heb gebloed met weeën en al dat het meeste er al uit was, op het vruchtje na, er bleven bloedingen te zien zo iets ving ik nog op..maar een echte oorzaak waarom het moeilijk was weet ik niet, ik gis er maar op dat er te weinig was om nog weg te halen.

Ik heb nu bloed verlies als een normale menstruatie en geen weeën meer dat is een goed teken!! vind ik zelf, ook vanaf het moment dat ik opstond uit bed en dat grote stuk stolsel verloor stopte ook de weeën, hoop dat het dat restweefsel was.

xoxo

9. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Dat is een goed idee!!! heb het opgezocht en wist niet eens dat dat kon, ik ga dat volgende week voorleggen!!! Bedankt!!!!

Hoop dat het niet nodig is maar dan kunnen ze wel alles goed zien!

xoxo

10. stess82

stess82 Actief lid

9 jun 2013
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zonnetje, ik heb deze vraag ook, hoe kan het dat je een ontsteking hebt gekregen? En merkte je dat door koorts of had je ook andere symptomen?

11. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik heb een groot septum in m'n baarmoeder waardoor curreteren gewoon bijna niet ging. Ze zaten in de verkeerde holte. Zwangerschapsweefsel dus gewoon niet weggehaald. Wel een wond gemaakt dus bacteriën dit gecombineerd met septum en al het intacte weefsel ging infecteren.. Dit resulteerde in koorts, weeën, ziek zijn en heel veel stolsels sommige zo groot dla een flinke mandarijn.. Eerste keer met een ab kuur verholpen. Weefsel kwam zelf los. Tweede keer 3 dagen in t zkh gelegen, hysteroscopie en nacurretage gehad. Dat heeft t septum aan t licht gebracht. Septum wordt volgende week weggehaald. Geen verklevingen en inmiddels een perfecte cyclus achter de rug.

Hou vooral je temp in de gaten. Bloedverlies kun he wat opvangen door floradix te gebruiken. Dit is een ijzerpteparaar op kruidenbasis. Werkt erg goed. Laat je hb een keer controleren. mijne was gezakt van 8,5 voor de ok naar 5.4 na de hystero ( laatste keer)

12. stess82

stess82 Actief lid

9 jun 2013
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wow...dat is wel heftig. Nou goed dat ze nu het septum gaan verwijderen. Wellicht zal dan ook de zwangerschap makkelijker goed gaan! Succes bij de operatie!

13. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Dat is heel hefitg wat je heb meegemaakt :/ gelukkig gaan ze er wat aan doen en dan hopelijk ben je er van verlost!! heel veel sterkte!

Mijn ijzer is op dit moment goed ik slik al ijzer tabletten omdat ik lichte bloed armoede heb, mijn temperatuur is goed alleen mijn bloeddruk gaat naar normaal naar laag, maar is niet zorg wekkend :)

Ik ben er zo klaar mee, dit zal ik nooit meer vergeten de rest van mijn leven jeetje!! dat zo'n garnaaltje zo veel ellende kan geven.

14. HP12

HP12 Actief lid

17 sep 2015
    388
    0
    0
    Ik hoop voor jou ook dat het niet nodig is. Die nasleep is zo frustrerend.

15. Coccie

Coccie Actief lid

29 jun 2012
    455
    64
    28
    limburg
    Oh jeetje hotsiflots! Wat een toestand zeg! Sterkte! En ja van een curettage valt natuurlijk vanalles te zeggen. Ik dacht eerst ook dat je dat maar beter niet te vaak moet meemaken. Anderzijds is natuurlijk ook wel iets te zeggen van 'een schoon bedje' om in te nestelen...
    Sterkte!!

16. 1203mama

1203mama Niet meer actief

Ik heb 2 curretages binnen 4 maanden tijd gehad.. bij de eerste bloeden ik wel gewoon maar er zat nog een vrij grote rest.. bij de 2e heb ik eigelijk helemaal niet gebloed en ook pilletjes mee gekregen om te zorgen dat ik echt helemaal leeg was... het heeft na de 2e curretage wel erg lang geduurd.. mijn eerste cyclus was 88 dagen daarna 4 maanden lang geen eisprong gehad... maar ronde 6 weer een eisprong en ook gelijk raak.. nu inmiddels 11 weken en alles is helemaal goed :)
    Ik maakte er me ook erg veel zorgen over maar bij mij is toch alles helemaal goed;)

17. Coccie

Coccie Actief lid

29 jun 2012
    455
    64
    28
    limburg
    Goed om te lezen cjsb. Een ding scheelt...Ik hoef in mijn geval geen cyclus af te wachten want die heb ik niet! 😄 Zo heeft ieder nadeel ook weer zijn voordeel. Morgen in ieder geval een echo om te kijken hoe het er uit ziet. Ben benieuwd wat ze voorstellen. Afwachten of ingrijpen...

Hotsiflots ik hoop echt dat die 2e keer niet nodig is. En dan t bloeden verminderd is in ieder geval positief.

18. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    cjsb Gelukkig is het nu goed gegaan bij jou Gefeliciteerd!!! wat een heerlijk gevoel moet dat zijn!!! hoop dat ik dat ook kan zeggen in de toekomst!! 4 maanden geen eisprong wow ik ben ongelooflijk ongeduldig haha ik wil liever vandaag dan morgen weer zwanger zijn, ik wacht het rustig af tot mijn volgende menstruatie zich aan dient!

Coccie Ik hoop ook dat het niet hoeft en ik denk ook van niet eigenlijk! ik werd wakker van de curettage en had nog steeds weeën ik dacht leuk...ik stond op uit me bed en floep en enorm stolsel viel ''eruit'' en METEEN weeën weg!!! dat was waarschijnlijk en hopelijk het restweefsel wat er nog zat, ik heb nu helemaal geen pijn meer en het bloeden is nog minder dan een menstruatie! ik hoef zelfs geen kraamverband meer om een normaal maandverbandje is voldoende, raar want ik was al gewend aan de rugpijn en buikpijn haha,het was de beste keus om te curetteren het had eigenlijk vorige week al gemoeten maar ja! het is achter de rug en kan het nu een plekje geven ik ga volgende week een echo aanvragen want mijn volgende controle echo is pas over anderhalve maand dat duurt mij te lang!.

Hoe is het nu bij jou? Coccie is het bloeden gestopt of is het doorgezet? ik hoop dat je morgen duidelijkheid heb! ik wou ook afwachten en heb mijn lichaam de kans gegeven om het meeste eruit te werken, alles behalve de vrucht zelf, die curettage was echt nodig anders had ik nog weken zo rond moeten lopen,god wat was ik beroerd!!! dat zo'n klein garnaaltje zoveel ellende geeft is onvoorstelbaar, het is aan jou of je dat wil.

Ik zal voor je duimen.

xoxo

19. Coccie

Coccie Actief lid

29 jun 2012
    455
    64
    28
    limburg
    Hoi hotsiflots,

Hier inmiddels ook veel vloeien en stolsels. Buik- rug en hoofdpijn. En ik heb me wel eens fitter gevoeld zullen we maar zeggen. 😧
    Geen idee wat er al allemaal uit gekomen is tot nu toe... eerste twee dagen was ik er nog gefixeerd op... Maar me realiserende ' Tja wat als ik inderdaad een vruchtje tegenkom?'

Dus nu gewoon naar de WC fatsoenlijk uitplassen (dat ging ik ook onbewust niet doen en dan weet je niet meer waarvan je nu buikpijn hebt). Ik zie morgen wel wat er nog zit.

Werk belt me ook nog steeds... pfff laat me met rust! Knuffelen met mijn moppetje dat ik goddank al heb, en lief zijn voor mezelf.

Inderdaad...Ik had me niet gerealiseerd dat je er zo ziek van kon zijn!

Lief dat je ernaar vraagt!

Deel Deze Pagina