Wie kan mij vertellen wat dit is...? Ik verlies vaker stolsels, maar dit keer was zo raar.. Ik zit meestal op een cyclus van 32 dagen en zat nu al op dag 53. Ik verloor eerst een paar dagen bruine afscheiding en dat kwam en ging weer. Toen werd het roze met afscheiding. Toen ging ik vanmorgen voor de 2e keer naar de wc en de eerste keer voelde ik niks en er kwam bijna niks uit, alleen wat rood.. toen zat ik op de bank en voelde iets naar beneden gedrukt worden... vreemd gevoel... Ik ging dus naar de wc en het eerste wat ik hoorde was PLONS! Ik afvegen en dat was gewoon rood... Alleen toen ik keek wat die plons was, lag daar een grote stolsel, wel lijkt het een vruchtzakje, omdat het bol staat en het een bepaalde vorm heeft. Ik vond het zo raar... Geen kramp helemaal niks. Denken jullie dat dit op een miskraam lijkt? Ik vind het zo vreemd...
Ziet er in mijn ogen uit als een nirmaal stolsel. Als je het helemaal met water afspoelt kan je beter zien of het een vruchtzak is. Hoe groot is het ongeveer? Ps van een miskraam spreek je pas als je ook bewezen (duidelijke testen en/of echo) zwanger bent geweest.
Toen ik een miskraam had, maar ik wist toen al dat ik zwanger was, waren het inderdaad dit soort stolsels, maar ook tijdens een menstruatie kun je dit tegenkomen. Het zou heel goed een miskraam kunnen zijn, maar omdat je niet wist dat je of je überhaupt wel zwanger was, is het heel lastig om daar achteraf over te kunnen oordelen. Tenzij er op een echo bijv. een lege vruchtzak te zien is en het 'bewijs' is dat dit het afgestoten vruchtje is. En zelfs dat hoeft niet altijd duidelijkheid te geven. Lastig!
Mijn eerste lange cyclus verloor ik ook grote stolsels. Maar die waren anders dan de stolsels van de miskramen. Als je nooit een positieve test hebt gehad kan je niet spreken van een miskraam.
Ik denk dat het wel een centimeter of 5 á 6 was. Ja, maar ik heb toen begin augustus geïnsemineerd en ik werd toen te vroeg ongesteld (rare menstruatie). Ik heb tijdens die cyclus dus niet getest. Toen heb ik getest op 27 september omdat dat 9 dagen na de inseminatie was van september was en toen kwam er een 2e lichte streep. 2 dagen weer getest en toen zag ik nog wel de streep, maar nog veel lichter. Ik bedoel dus te zeggen, wat als die rare menstruatie van 17 augustus, geen menstruatie was en dat ik daarom niet mijn nieuwe ei kon vinden voor de volgende cyclus. Het zal gissen blijven, maar ik kreeg zo een vreemd gevoel toen ik het in de wc zag liggen... ik heb vaak stolsel en dat trek ik zonder moeite door. Bij dit pakte ik gelijk mijn camera en was zo raar... Ik bloed trouwens nu bijna niet meer :O Wat het ook was... het is gewoon heel raar gegaan deze 2 cyclussen. Xx
Ik heb bij bijna 9 weken zwanger ook een heel groot stolsel verloren, dit bleek toch alleen bloed te zijn. Baby maakt het goed, ben inmiddels ruim 11 weken. Ik zou naar de verloskundige bellen. Met een inwendige echo kunnen ze zien wat er eventueel aan de hand is. Succes en sterkte! X
Ja, ik denk dat ik nog even afwacht todat de laatste druppel eruit is en ik ga daarna naar de gynaecoloog toen voor een echo.
Ik heb zo een stolsel eens op 5wk zwangerschap verloren maar het was geen mk! Snap je gevoel erover. Misschien kun je kijken of je er verder iets aan kan ontdekken?
Ik zou er toch wel meteen over bellen maar dat ben ik. Ik heb twee keer zoiets gehad, groot stolsel met veel bloed. Bij mijn was het een vermoedelijke vroege miskraam. Maar ik had wel kramp tijdens het verlies ervan. Sterkte.
Ik had het na een foto te maken gelijk doorgespoeld. Had ik het maar schoongemaakt!! Wel ging ik even kijken naar het vormpje van een zwangerschap van 6 a 7 weken en toen heb ik die foto gedraaid en het heeft wel het vormpje... Ik moet er eigenlijk ook niet zo bij stil staan. Ik zal het jammer genoeg nooit te weten komen. Het zou wel mijn licht positieve zwangerschapstesten verklaren.
Hoi Dromer, Ik heb in mei een miskraam gehad met 7 weken en ook geen kramp. Ik ga het wel melden, want die cyclussen zijn de afgelopen 2x zo raar geweest. X
Wel super dat je nu al 11 weken bent!! Nog een paar dagen en je bent over die "Magische grens" Gefeliciteerd!!
Ik heb meerdere malen meerdere zulk soort stolsels gehad met menstruaties. Als het inderdaad een vrichtzakje zou zijn moet je het schoon kunnen maken en dan wat overhouden zeg maar. Een bloedstolsel kun je uit elkaar trekken totdat er niets meer overblijft. Dit kun je natuurlijk nu niet meer checken maar nogmaals: voor mij ziet het eruit als een bloedstolsel.
ik durf ook niet goed te zeggen of het het vruchtje is. Ik heb wel een foto van mijn ma maar daar zat het vruchtje in de vruchtzak en dat was ook wit met duidelijke stompjes voor de armpjes en beentjes.
@hp12 Mijn moeder moest naar de huisarts vandaag en ik vroeg of ze die foto wilde laten zien. Hij zegt: ik kan het niet met 100% zekerheid zeggen, maar als hij naar de foto keek en de voorbeeld foto dan dacht hij van wel. Alleen hij zei ook: als je twijfelt altijd even schoonmaken. Daar was het dus te laat voor.
Ik heb rit soort stolsels heel veel gehad na de curretages. Zijn bloedstolsels met resten baarmoederslijmvlies. Kan ook gebeuren tijdens een menstruatie.
Precies dit. Ik denk dat de vorm toeval is omdat de vrucht in die fase (als het er zo uitziet) veel kleiner is dan de omvang van het stolsel. Het ziet eruit als de stolsels die ik elke maand verlies. Wat overigens niet wil zeggen dat het GEEN miskraam is hoor, maar ik vind het er persoonlijk niet zo uit zien.
Dat is lastig te zeggen, ik denk dat het zou kunnen. Een mk is niet altijd met kramp. Zeker als je eerder al positief getest hebt, zou dit natuurlijk goed de vrucht kunnen zijn.