Hoi dames, Ik heb ook een MA en nu word ik deze week waarschijnlijk gecurreteerd.. Nu is mijn vraag, meer dames die deze behandeling zijn ondergaan en of je wat hebt gemerkt/wakker worden na roesje..
Ik had wat buikpijn vergelijkbaar met menstruatie na de curretage. Verloor twee dagen later heel veel bloed en bleek toch niet goed schoon. Nogmaals gecurreteerd en daarna nergens last van. Toen ook na 3 dagen geen bloedverlies meer. Sterkte! Het viel mij enorm mee, ondanks dat het de eerste keer niet helemaal goed was gegaan.
Ik had ook wat menstruatie achtige buikpijn en heb tot 8 dagen na de curretage licht bloedverlies gehad, daarna was het over. Ik werd 22 dagen na mijn curretage weer ongesteld en had de maand daarna weer mijn eigen cyclus.
Hier afgelopen donderdag mn 6e currerage gehad. Nee je merkt er niks van. Je bent helemaal weg vd narcose. Ja wel napijn. Krampen en bloedverlies. Maar dat ga je hoe dan ook wel krijgen.. Sterkte x
Oh vreselijk de 6e! Veel sterkte gewenst.. Doen ze narcose of een roesje? Ben zo bang dat ik wakker ga worden, de napijn is eigenlijk mijn minste zorg..
Je wordt echt niet wakker hoor. Ze noemen het een roesje omdat het maar heel korst werkt. Lang genoeg voor de ingreep maar met een goed half uur ben je weer bij. Het is wel gewoon een narcose. Je merkt niet. Je bent compleet weg. Je droomt ook niet je hele beleving is weg. Moment van onder narcose gaan. Heerlijk! Moment van wakker worden is minder. Je bent meteen bij en weet dat je ‘leeg’ bent.
Ik heb 2x een curettage gehad (1x met lokale verdoving, 1x moest op ok, dat was met ruggenprik), beide keren heel weinig bloedverlies erna en wisselend wat buikkrampen. Zolang je op regelmatige tijden paracetamol en eventueel ibuprofen slikt, was bij mij de pijn prima te doen.
Ik denk dat het voor iedereen anders is. Ik vond de gedachte juist naar om onder narcose te moeten. Ik wilde graag weten wat er met mijn lijf gebeurde.
Ik was zo opgelucht dat ik eindelijk gecurateerd werd. Heerlijk relaxt onder narcose gegaan. Niks van de hele ingreep gemerkt. Gynaecoloog heeft me ook enorm op mijn gemak gesteld. Bij het wakker worden werd ik huilend wakker van opluchting. Heb ma de curettage wel een middag en avond heel veel pijn gehad. Enorme heftige krampen. Had al zo veel pijnstillers geslikt dat ik absoluut niet meer mocht hebben. Maar mijn menstruaties zijn ook altijd een hel. Dis wellicht had het daar mee te maken. Heb een paar dagen wat bloed verloren. Daarna niks meer. Werd na 10 weken weer ongesteld.