Produceert restweefsel altijd hcg?

Discussion in 'Miskraam' started by DR87, Feb 17, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DR87

DR87 Fanatiek lid

May 2, 2016
    1,134
    434
    83
    Hoi,

Vrijdag een uitgangsecho gehad voor een nieuwe ivf poging waar ik de komende menstruatie mee zou starten (eisprong is net geweest, dus dat zal over ruim een week zijn).

Helaas was op de echo nog steeds een klein stukje restweefsel van de miskraam van december te zien. Het is dus niet meegekomen met de menstruatie. De gynaecoloog heeft bloed geprikt om te kijken of dit stukje hcg produceert. Alles boven de 5 is ongunstig voor het stimuleren. En dan moet het dus eerst weggaan of weg gehaald worden voordat ik kan starten. Als het geen hcg produceert mag ik wel starten, omdat ik alleen cryo’s laat terugplaatsen. En dan dus tussendoor kijken of het weg is gegaan met deze menstruatie of alsnog weg laten halen. Maar dat scheelt wel een maand wachten.

Morgen hoor ik de uitslag dus weet ik meer, maar ik zit er erg mee in mijn hoofd.. Weten jullie hier iets over of ervaring mee? Is het meestal zo dat een klein restje hcg produceert?

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,630
    5,657
    113
    Wat vervelend allemaal :(

Enige wat ik wel weet is dat ik een maand na mijn miskraam nog steeds hcg had en achteraf was dat doordat ik allemaal stolsels/restweefstel op mijn eierstokken had. Niet helemaal vergelijkbaar maar weg was het dus niet.

Hopelijk krijg je straks een antwoord!

DR87 likes this.
  3. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Hier produceerde restweefsel geen hcg. Het steef dus niet maar zakte wel heel erg langzaam.

DR87 likes this.
  4. DR87

DR87 Fanatiek lid

May 2, 2016
    1,134
    434
    83
    Gelukkig goed nieuws gehad. Hcg waarde van 2, laag genoeg om te mogen beginnen met spuiten. En dan hopen dat het restje alsnog met deze menstruatie meekomt, anders toch een curettage. Maar al blij dat ik niet nog langer hoef te wachten met de poging.

Bedankt voor jullie reacties!

Share This Page