Aanstaande woensdag heb ik mijn 1e officiele echo. Paar weken geleden al 1tje gehad ivm bloedverlies.Toen was ik volgens de echo 5 wkn en 4 dgn en het hartje was net begonnen met kloppen. Daarna geen bloedverlies meer gehad en voel me ook wel zwanger... Af en toe misselijk, gevoelige borsten (de ene keer meer als de andere keer) en heel veel puisten! Allemaal goed dus maar nu toch de echo weer dichterbij komt ben ik ineens bang dat het toch niet goed zit. Dat er bijvoorbeeld geen hartactie meer is te zien ofzo.. Ik moet er eigenlijk niet aan denken maar voel je het wanneer het vruchtje/kindje niet meer leeft? Nemen de symptomen dan snel af?
Mijn vruchtje was met 3 weken al opgehouden met groeien en ik zag het op de echo met 8wk pas. Voelde me hardstikke zwanger, en mijn Hcg hoorde ook bij een zwangerschap van 6 weken. Dus dit stelt je waarschijnlijk niet gerust, maar bij een MA merk je er eigenlijk niets van. Ik niet tenminste.
Lijkt me echt verschrikkelijk. Je gaat er toch vaak vanuit als je geen krampen en bloedverlies hebt gehad dat het goed zit... Ik zou me ook niet teveel zorgen moeten maken het kan over 10 weken ook nog misgaan!
cin, ik heb aan het begin van mijn zwangerschap ook bloedverlies gehad... ik kreeg toen met 5+4 weken een echo en daar was nog geen hartactiviteit te zien en 2 weken later kreeg ik opnieuw een echo wat ik ook heel spannend vond, ik was ook heel bang dat het niet goed was maar inmiddels is ons mannetje 4 maanden Veel succes
Volgens mij kunnen de zwangersschapsgevoelens wat afnemen, dat vertelde de verloskundige mij tenminste. Minder misselijk, minder pijnlijke borsten etc. Maar goed als je net zoals ik niet zoveel last heb van deze kwaaltjes merk je er dus niet zoveel van. Met mijn eerste zwangerschap is wel alles goed gegaan, en toen had ik ook weinig last. Dus daar valt niet veel over te zeggen. Moet wel zeggen dat ik zelf het idee had dat het al niet helemaal goed zat, van vrindinnen die ook een miskraam hebben gehad, hoorde ik dat zij in hun achterhoofd ook een gevoel hadden dat er iets niet goed zat. Hou maar in je achterhoofd dat het in het meerendeel van de zwangerschappen wel goed gaat!
Mijn vorige zwangerschap (juni/juli dit jaar) is ook geeindigd in een miskraam met precies 9 weken al die tijd had ik er geen goed gevoel over... 2 dagen voor dat ik het vruchtje verloren ben had ik wat bloedverlies met 8 weken en 6 dagen een goede echo gehad en 1 dag later ben ik het kindje al verloren en ik stond er niet eens gek van te kijken ik had het gewoon verwacht. Ik geloofde het ook niet wat ik op de echo zag voor mijn gevoel speelden ze gewoon een filmpje af en was het niet ons kindje in mijn buik. Ik denk een natuurlijke bescherming (hoor je heel vaak) Ik had nog wel mijn kwaaltjes en een knal positieve test de dag dat het fout ging. Nu ben ik weer zwanger en ik heb hele andere kwaaltjes en heb er een veel beter gevoel over al ben ik wel heel bang dat we woensdag teleurgesteld worden als we weer een echo krijgen. Al ben ik nu wel zekerder ik wil me niet vast pinnen op een goede echo bang voor een teleurstelling. Zwanger zijn is zo mooi maar ook zo onzeker probeer er van te genieten en hopelijk krijgen jullie een mooi kindje te zien!
Ik heb er alle keren niks van gemerkt, geen verschil met een gezonde zwangerschap... Bij de missed abortion voelde het als verraad van mijn lijf, want totaan de curretage twee wkn later voelde ik me hartstikke zwanger. Meer nog dan bij deze zwamgerschap. Ik hoop dat je straks een prachtige echo hebt, dat scheelt vast een hoop onzekerheid!