curretage met ruggeprik???

Discussie in 'Miskraam' gestart door nick, 20 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nick

nick Nieuw lid

8 jun 2006
    2
    0
    0
    Hallo allemaal,

Afgelopen dinsdag naar het ziekenhuis geweest na mijn rare intake gesprek.
    Ook daar bleek dat het vruchtje niet meer in leven was. Maar gelukkig werd er in dit ziekenhuis " normaal" mee omgegaan. Bij mijn vorige miskraam in april ben ik daar ook super behandeld en nu weer. Petje af voor dit ziekenhuis! De Gyno nam nu uitgebreid de tijd om het vruchtje te bekijken en gaf ons ook uitleg. Het vruchtje zag er goed uit alleen helaas geen hartfunctie. Ik ben nu 11 weken " zwanger" maar het vruchtje is gestopt met groeien met 7 weken en 2 dagen. Ik blijf het wel raar vinden dat je lichaam niets aangeeft. Bij mijn vorige mk had ik al een tijdje bloedverlies. Bij deze MK tot op heden niets en idd zoals ik hier wel vaker lees gewoon nog zwangerschapverschijnselen.
    As Maandag krijg ik de curretage.
    Vandaag op gesprek geweest bij de anesthesist en we hebben besloten om de curretage uit te voeren met een ruggeprik. Heeft iemand hier ervaring mee??? De anesthesist gaf aan dat haar voorkeur ligt bij een ruggeprik alleen dat de meeste vrouwen toch kiezen voor een narcose omdat ze het emotioneel niet aan kunnen. Ik heb uiteindelijk toch voor de ruggeprik gekozen. Ik denk dat ik het wel aan kan, en heb een vreselijke hekel aan misselijkheid. ........

2. Diana

Diana Bekend lid

27 jun 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    Hi Nick,

eerst wil ik je heel veel sterkte toewensen, weer een verdriet erbij...

Ik heb vorige week een curretage gehad met volledige narcose. Begrijp ik goed dat je bang bent voor de misselijkheid na de narcose en daarom voor de ruggeprik kiest?
    Raar dat de anesthesist je niet verteld heeft dat als je bij een eerdere narcose misselijk bent geweest ze van tevoren een middel toedienen om niet misselijk te worden, was nl bij mij ook het geval en heb er deze keer absoluut geen last van gehad.

Ik hoop echt voor jou dat je aankunt. Ik heb een keizersnede met ruggeprik gehad en dat vond ik toch ook heel heftig, alleen al het hele OK gebeuren met allerlei mensen om je heen die vanalles met je doen. Is mij in negatieve zin heel lang bijgebleven.

Nogmaals heel veel sterkte de komende tijd,
    laat ons snel horen hoe het met je gaat.

liefs

3. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Hoi,
    Wat vervelend dat je dit moet meemaken. Fijn dat je zo goed wordt opgevangen (welk ziekenhuis is dat, kan mijnes nog wat van leren ;) ).

Mijn gynaecoloog zei dat hij het altijd onder narcose uitvoerde, ik had niet echt een keuze. Persoonlijk vind ik een ruggeprik altijd een beetje eng klinken, dus vond het niet erg. Ik ben ook absoluut niet misselijk geweest (en bij vorige operaties ook niet). Wel veel last van de warmte gehad die dag, kon ik echt niet mee omgaan (temp. verschil van OK, ziekenhuiskamer en buiten). Misschien een tip voor als het die dag nog zo warm is; koop ijsjes, zet een ventilator klaar, drink veel en douche lekker koel (alles om een beetje op temp te blijven). Nou, kijk maar, ik weet niet hoe het voor jou is, maar dit is mijn ervaring.

Over een ruggeprik kan ik dus helaas niks zeggen.
    Veel succes maandag...

Mummy

4. Niet meer actief

Ik heb een ruggeprik gehad, omdat ik niet onder algehele narcose mag.

Ik had van tevoren wel gevraagd of ze niets wilden zeggen en dat hebben ze gedaan.

Ik moest op dat moment erg huilen en er was een schat van een verpleegster die met me kwam praten. Nu moet ik zeggen dat ik een super ziekenhuis heb.

Het enige vervelende is de prik op zich, maar dat is voor iedereen weer anders. Ik kan me gewoon niet ontspannen.

Ik wens je heel veel succes maandag.

Liefs, Janne

5. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Beste Nick,

Ik heb eens een ruggeprik gehad voor een andere operatie.
    Deze is me 100% meegevallen.
    Heb alleen 3 dagen daarna hoofdpijn gehad.
    Het is alleen een rare gewaarwording dat je je benen niet voelt.
    Maar daar moet je niet te veel over nadenken op dat moment.
    Daarom krijg je mogelijk ook een roesje erbij, dat je je iets meer zult ontspannen.

Veel sterkte maandag, ik zal aan je denken.
    Groetjes Hope

6. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik wens je heel veel sterkte maandag.
    Ook voor de komende tijd wens ik je heel veel sterkte en kracht toe.
    Liefs, mussie

Deel Deze Pagina