Miskraam. Dromen komen en dromen gaan, ook zo jou bestaan. Al was het nog zo kort ik zal je missen! Ik heb een miskraam gehad. We kwamen vandaag om 13.00 uur in het ziekenhuis vd 2e echo. De VK van vorige keer (2, 5 wk geleden) was ziek dus kregen een vervangster. Deze probeerde eerst via een gewone echo , maar ze zag niets daarom en vervolgens een inwendige echo. Ook daar was het hartje was we hadden hopen te zien kloppen niet meer te zien. Ik was niet meer zwanger! Ondanks het bruin& druppeltjes bloed verlies bijna 2 weken geleden viel deze boodschap toch heel zwaar , want we hoopte toch dat alles oke was (mede door alle zwangerschapssymptomen die ik nog wel voelde) maar verdrietig genoeg was dat niet het geval. De gyn werd erbij gehaald door de VK, want er werd gedacht aan een buitenbaarmoedelijke zwangerschap (er werd iets bij 1 eileider gezien) Ik moest nuchter blijven en gelijk 5 buisjes bloed laten afnemen omdat er waarschijnlijk een kijkoperatie nodig zou zijn. Enfin, 2 uur zitten wachten ..vol tranen...angst, want ik ben nog nooit geopereerd!! Gelukkig kwam rond 15.00 uur de vrouwelijke gyn ons halen en zei ze dat het goed was. Pfff...gelukkig ik hoef niet geopereerd te worden!! Een heel vreemd leeg gevoel overviel me. Een soort van blijdschap dat ik niet onder narcose hoefde m'n eileider gespaart kon blijven,maar een leegte en verdriet dat ik een miskraam gekregen heb. We hebben nu afgesproken dat ik een afspraak maak voor over 6 weken met deze gyn (enorm vriendelijk waren ze allemaal) en dat we dan voor de zekerheid ff wat dingetjes gaan bekijken zoals m'n eisprong en m'n vriend z'n zaadjes ..m'n hormoonhuishouding etc etc. Dat geeft me wel een beetje rustiger gevoel! Ik heb namelijk altijd de angst gehad dat er iets niet in orde was met m'n lichaam mede doordat ik zo'n vreemde , onregelmatige cyclus heb. Ik was enorm bang en onzeker dat het niet oke was... en m'n voorgevoel bleek goed te zijn (spijtig genoeg) Heb wel eens gelezen over het signaaltje in je die weet dat iets niet goed is...en dat blijkt dus in mijn geval wel te kloppen. Ik heb alleen wel geluisterd naar de VK die zei: Geen pijn, krampen, vlokken, niet heel veel bloedverlies : Dan hebben we nog geen reden om aan te nemen dat de zwangerschap niet goed gaat. We zijn een beetje uit het veld geslagen! Zo ben je nog bezig met het bekijken van babykamertjes en verzinnen van namen en zo voel je je ineens.....LEEG Liefs, Mirre
Wat een ongelovelijke klap moet dit geweest zijn. Zelf heb ik gisteren te horen gekregen dat het kindje wat ik bij me draag niet meer leeft. Dus ik weet hoe je je op dit moment voelt. Sterkte met alles de komende tijd. XXXX kareltje
Och Mirre wat onzettend naar voor jullie!!! Heel veel sterkte de komende tijd! Wel fijn dat ze zo hulpvaardig zijn... Ik wou dat ik meer te zeggen had maar dat heb ik niet behalve om je nogmaals heel veel sterkte te wensen!
Lieve Kareltje, Ik leef ook enorm met jou/jullie mee! Het is enorm schrikken als je positief naar de VK gaat en zo'n bericht te horen krijgt. Blij is niet het juiste woord, maar ik ben dankbaar dat ik niet gecurreteerd hoef te worden want ik vind het al moeilijk genoeg allemaal. Ik voel me heel raar net als een verdoving...het is allemaal heel onwerkelijk. Eerst ben je zwanger en dat slaat in als een bom , is heel onwerkelijk! Vervolgens in mijn geval een hoop onzekerheid en nu slaat de bom nog keihard in! Weg ineens droom ...ons kleine beebie-vruchtje. Ik wens jou ook heel veel sterkte! Liefs, Mirre
Jeetje meiden heel veel sterkte! Ik weet helaas wat jullie voelen. Maar eens komt ook onze dag hoor ( MOET)
Dank je wel. Het is idd een pleistertje op de wond dat ze in het zh zo meelevend waren (hoor ook wel eens hele andere verhalen jammer genoeg) De rest moeten we zelf verwerken, maar een beetje sympatie is wel het minste wat ze kunnen doen in zo'n ziekenhuis, ik voelde me geen nummer gelukkig.
Wat erg Mirre. En idd je gevoel zegt soms meer dan het oordeel van de VK. Ik had dat precies hetzelfde. Ga je nu wachten tot het vanzelf afkomt? Ik wens jou in ieder geval heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies. En weet dat wij hier altijd klaarstaan als je even je hart wilt luchten. Liefs Hope
Hope, Volgens de Gyn is het goed zoals het nu is, m'n baarmoeder is leeg. Ze zag een streep/lijn in m'n baarmoeder, weet niet wat de betekenis daarvan is maar ze zal wel weten wat ze zegt. Ik ben dankbaar (al klinkt het raar..) dat onzettende krampen, heel veel bloedverlies , curretage etc me bespaart is gebleven. Liefs, Mirre
idd Mirre, ben maar "blij". Hopelijk herstel je lichamelijk snel hiervan. Ik denk dat die streep/lijn het baarmoederslijmvlies is. Dat liet de gyn mij ook van de week zien. Daaraan zien ze of alles schoon is. Nogmaals sterkte. Liefs Hope
Jeetje wat n domper... Was er n beetje van uit gegaan dat je dan toch niet op dit forum thuis hoorde (al klinkt dat n beetje onvriendelijk...maar bedoel ik niet zo) En nou toch nog Ben blij voor je dat er verder niets aan operaties of curetages of andere vervelende en misschien zelfs pijnlijke in de nabije toekomst zitten. Maar goed...dat is n doekje voor t bloede natuurlijk nu Heel veel sterkte met t verlies.
He Mirre, Heel veel sterkte met het verwerk van dit verlies. Gelukkig ben je goed op gevangen... Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen maar ik leef met je mee...Ik weet hoe je je voelt! Een hele dikke digitale knuffel van mij
Lieve Mirre, Wat een ongelofelijke klap!!! Het klinkt afgezaagd, maar ik weet ook(zoals velen hier) hoe of het voelt; helaas. Ik wens je toch alle kracht en sterkte toe de komende tijd. En het klopt zoals zo vaak gezegd wordt hier op het forum: Hier kun je altijd terecht voor een luisterend oor. Liefs Banjer
Wat ontzettend vervelend voor je! Ik had het idee dat je de laatste tijd juist weer iets meer vertrouwen begon te krijgen dat het misschien toch wel goed zat. Ik herken je gevoelens helemaal, de grond zakt onder je voeten weg als je zoiets hoort. In 1 tel ga je van blijheid en geluk naar machteloosheid en verdriet. Neem samen met je mannetje de tijd om dit een plekje te geven want dat kost echt wel even hoor. Heel veel sterkte meis en we zijn er hier voor je, maar dat weet je denk ik wel Mummy
Kareltje, ook voor jou heel veel sterkte gewenst. Het zal een moeilijke tijd zijn voor jou en je partner dus gun jezelf even wat tijd.
Heel veel sterkte meid met dit kleine maar "grote"verlies !! Weet dat er heel veel meiden zijn die met je meeleven ! xxx
Hoi Mirre, Jeetje wat schrik ik hiervan. had zo voor je gehoopt dat alles ok zou gaan toen het bloeden over was.. ontzettend veel sterkte in deze moeilijke tijd. dikke knuffel Lisette
Lieve Mirre en Kareltje, ik wil jullie heel veel sterkte en kracht toewensen voor de komende tijd. Liefs, mussie