6 weken zwanger,maar volgens gyn grote kans op miskraam

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by rosannanl, Mar 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rosannanl

rosannanl Actief lid

Jan 7, 2008
    236
    0
    0
    horeca.serveerster
    St.Maartensvlotbrug
    Hallo,

wie kan mij helpen,
    ben 6 weken en 5 dagen zwanger,
    mijn laatste ongesteldheid was 25 jan. ik heb op 26 feb. een test gedaan en die was negatief,de tweede test heb ik 2 maart gedaan en die was positief.3 Maart naar de gyn geweest en die heeft een bloed test en een inwendig echo gedaan.bij de echo kon hij nog niets zien,en het bloed was positief en goed. 10 maart opnieuw naar gyn geweest, weer een inwendige echo gehad en bloed test.op de echo kon hij weer niets zien en de bloed test was ook erg aan de lage kant volgens hem.
    Hij had het er over dat het nu rond de 2000 moest zijn maar dat het bij mij rond de 300 is.

Ik voel me goed,beging zelf al een buik te krijgen,mijn broeken en onderbroeken passen al niet meer.
    het voelt gewoon net als mijn eerste zwangerschap goed!

Mijn gyn zegd dat de kast heeeel erg groot is dat is een miskraam krijg.
    En dat ik gewoon moet wachten tot maandag,dan gaat hij weer kijken met echo en weer bloed test doen.

Mijn vraag is eigenlijk is er nog een kans dat het goed komt?
    dat ik geen miskraam krijg?

gr

rosanna

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi rosanna,

Ja de kans dat het toch een goede zwangerschap is is aan wezig. Maar als de gynaecologg zegt dat de kans groot is dat het niet goed is dan moet je daar toch maar rekening mee houden. Op de echo had nu een kloppend hartje gezien kunnen worden als je daadwerkelijk ruim 6 weken bent....
    Ik duim voor je.

Imke

3. rosannanl

rosannanl Actief lid

Jan 7, 2008
    236
    0
    0
    horeca.serveerster
    St.Maartensvlotbrug
    hallo,

bedankt voor het atwoord.
    heb nog een klein vraagje,

ga nu naar de toilet en zie in mijn inlegkruisje iets donkers,het is niet echt bloed want als ik me affeeg zie ik helemaal niets.

ik voel ook af en toe iets naar beneden glijden,het lijk dan wel iets donkere vocht verlies.

is dit een teken dat de miskraam aan het beginnen is?
    ik zelf voel me goed aleen af en toe een beetje branderig gevoel in me onder buik.

4. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Hoihoi,

Donker vocht, wat voor kleur heef thet. Is het donkerder dan je afscheiding of is het bruin/zwart. Dit is wat oud bloed en hoeft niet perse afkomstig te zijn van een miskraam. Als een miskraam echt opgang komt dan krijg je helder rood bloedverlies en ruimer dan een menstruatie, je krijgt dan ook best flinke krampen in je buik.

Spannend allemaal,hoor!

Imke

5. rosannanl

rosannanl Actief lid

Jan 7, 2008
    236
    0
    0
    horeca.serveerster
    St.Maartensvlotbrug
    hallo,
    het is nu inmiddels heel licht roze bloed (ik vloei nog niet heftig,minder dan normaal) ,met lichten krampen in mijn onderbuik,ik denk dat ik inmiddels ben begonnen met de miskraam.
    Hoe lang duurt het ongeveer dat het voorbij is.
    het is gisteren avond om 6uur begonnen.het heeft nog stop uren gehad,maar nu vloei ik druppel per druppel door, ook met afvegen zie ik het.
    Wanner kan ik het heftige verwachten?en hoe lang duurt het heftige meestal (de pijn en het verliezen van de vrucht)?

bedankt nogmaals groeten

rosanna

6. rosannanl

rosannanl Actief lid

Jan 7, 2008
    236
    0
    0
    horeca.serveerster
    St.Maartensvlotbrug
    Hallo,

ik heb inmiddels gisteren middag (13-03-08),een miskraam gehad.
    Kreeg in enen heftigen krampen,en toen ik naar de wc ging het bloed kwam er uit als of ik een kraan open deed,voor mijn gevoel moest ik plassen dus ik ging persen en toen kwam er een groot stuk slijm/vlees (weet nou niet of het het vrucht was,geen verstand van) uit.ik heb het uit de wc gevist en in een potje gedaan,het is vrij zacht.ik voelde me er naa meteen weer goed mijn pijn was weg,ik vloeiden ook minder.
    Vanmorgen alleen,krijg ik weer krampen,menstruatie krampen,en het vloeien is heel erg weinig,is dat normaal?

Meestal als ik ongesteld ben de eerste 3 dagen vloei ik als een kraan die open staat en daarna minder.
    Nu lijkt het op slijm met helder rood bloed er in en dan in dag 4 van de normale menstruatie.?

kan het zijn dat er nog wat in zit,dat ik daarom klachten heb?

gr

rosanna

7. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    HOihoi,

Hoe gaat het nu met je? Als de vrucht is afgekomen worden de klachetn daarna een stuk minder dit beschrijf je ook daarom denk ik dat alles is afgekomen. Het is normaal dat je daarna nog enkele dagen en soms enkele weken nogi ets bloedverlies hebt.

Imke

8. rosannanl

rosannanl Actief lid

Jan 7, 2008
    236
    0
    0
    horeca.serveerster
    St.Maartensvlotbrug
    hallo,

nou met mij gaat het nu goed,ik vloei haast niet meer.
    ben vandaag naar de gyn geweest en die heeft nog een echo gedaan en die zegd dan ik schoon ben van binnen.

maar had eigenlijk nog een vraag,nu dat ik die miskraam heb gehad,is de kans om zwanger te worden iets groter,heb gehoord dan je dan vatbaarder bent?
    maar mijn cyclus is nu ook van streek,hoe moet ik nou reken wanneer ik vruchtbaar bent?
    en over het klussen,wanneer moetten we het doen en hoe vaak?elken dag,of gaat de kwaliteit van het zaad achteruit?

help?

bedankt

rosanna

9. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    hoihoi,

Dat je vruchtbaarder zou zijn na een miskraam of bevalling is niet bewezen en ik geloof er ook niet zo in. Je cycles kan inderdaad even van slag zijn. Je eisprong is vaak 14 dagen voordat je ongesteld word rond die tijd is het verstanidige om gemeenschap te hebben. De dag ervoor tijdens en erna.

Imke

Share This Page