Wel of niet een maand wachten na miskraam

Discussion in 'Miskraam' started by Geertje79, Nov 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Geertje79

Geertje79 Lid

Oct 11, 2011
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deze zomer hebben we een MA gehad en die is op een natuurlijke manier gekomen. We mochten van de verloskundige direct weer zwanger worden. Wel na 4 weken ongesteld geweest en daarna was het gelijk raak. We konden ons geluk niet op. Met 9 weken een kloppend hartje... Zou het echt gaan lukken?!

Helaas kregen we bij 12 weken slecht nieuws. Het kindje leefde maar daar was dan ook alles mee gezegd. Alle ernstige afwijkingen die gezien kunnen worden, waren zichtbaar. We hebben het moeilijke beluit moeten nemen om de zwangerschap af te breken. Dat is met medicijnen gebeurd. Was heftig, maar is goed gegaan. Nu zei de gyn dat we beter een cyclus af konden wachten. Ik snap alleen niet waarom we nu af moeten wachten en de vorige keer niet. Weet iemand waarom dat is. Is daar een medische reden voor? We willen er namelijk heel graag direct weer voor gaan.

Alvast bedankt.

2. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,827
    19,157
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Voor zover ik weet is er geen medische reden voor. Het is alleen zo dat ze de termijn bete kunnen berekenen als je tussendoor ongesteld bent geweest. Maar je zou het voor de zekerheid even bij de gyn na kunnen vragen. Misschien dat jullie situatie nu anders is?

Wat akelig dat jullie nu twee keer achter elkaar dit verdriet mee moeten maken. Veel sterkte!

3. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    allereerst wil ik je zeggen dat het wel heel erg naar en treurig is wat jullie hebben meegemaakt...heel veel sterkte met verwerken...

ik weet niet uit ervaring waarom je niet meteen weer zwanger zou mogen worden maar neem aan dat het met de medicijnen te maken heeft...en je laatste zwangerschap was natuurlijk al zover gevorderd dat je lichaam eerst even op orde moet zijn voor een volgende zwangerschap. ik zou voor jezelf en het verwerken ervan eveb rust nemen. hoe moeilijk ook, je lichaam heeft drie maanden zowat in de zwangerschapsstand zeg maar gestaan!heel veel sterkte nogmaals...

4. Geertje79

Geertje79 Lid

Oct 11, 2011
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjullie wel voor jullie lieve reacties! Zoals de meeste hier wel weten is verwerken gewoon super lastig. Het is alsof je niet vooruit maar ook niet achteruit kan. Maar, gelukkig hebben mijn man en ik niet de wens verloren en we willen gewoon heel graag door om uiteindelijk toch zo'n lieve frummel in je armen te kunnen sluiten.

We willen echt heel graag door, maar het verontrust me zo dat er zo veel verschillende verhalen zijn waarom je wel of niet een cyclus zou afwachten. Mocht iemand daar nog iets over weten, dan zou ik dat heel graag horen.

Liefs.

5. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Hio hoi,

Wat naar dat je 2x een zwangerschap bent verloren! Waarom je beter een cyclus kan wachten na medicinale afstoting is omdat je baarmoederwand & slijmvlies dan goed kan herstellen. Meteen weer zwanger worden met een nog niet volledig hersteld binnenwerk zou het innestelen kunnen bemoeilijken en daardoor nog een miskraam kunnen veroorzaken.
    Vandaar dat ze in zulke gevallen zeggen dat je beter een cyclus kunt wachten.

Sterkte met de verwerking, heftig hoor!!

6. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ha Geertje,

Allereerst: wat een afschuwelijke ervaring voor jullie om een zo gewenste zwangerschap te moeten afbreken. Echt verschrikkelijk voor jullie allebei.

Wat je vraag betreft: ik neem aan dat je Cytotec en misschien ook Mifeyne hebt gebruikt om de zwangerschap te beëindigen? En geen andere meds? In dat geval is er geen enkele reden om een maand te wachten met een nieuwe zwangerschap. Er zijn wel gyns die dat aanbevelen, dat hoor ik ook weleens, maar er is geen enkele medische of wetenschappelijk onderbouwde reden voor om af te wachten. In tegendeel, zou ik zelfs zeggen. Na een miskraam raken veel vrouwen weer zwanger in de eerste 6 maanden erna.

Als je baarmoederslijmvlies nog niet voldoende hersteld is, zal het vruchtje niet innestelen. En als je er hormonaal nog niet klaar voor bent, dan krijg je niet eens een eisprong Je wordt pas zwanger als je lijf er klaar voor is.

Gewoon je gevoel volgen dus.

Suus

7. Geertje79

Geertje79 Lid

Oct 11, 2011
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal.

Dankje voor dereacties. Brengt wat meer licht in alles. Ik heb volgens mij die twee medicijnen gehad, dus dat zou goed nieuws betekenen. Ik ga gewoon mijn gevoel volgen.

Dankje voor de reacties!

8. Gwn

Gwn Fanatiek lid

Jan 26, 2009
    2,206
    0
    0
    Noord-Holland
    Hi Geertje.

Wat erg dat het bij jullie ook alweer voor de 2e keer mis is gegaan!
    Ik zie dat je je gevoel gaat volgen, maar wilde toch nog even reageren.
    Wij hebben net de 3e mk gehad (nou ja, alweer paar maanden terug), en daarbij ook medicijnen gehad (ik geloof Cytotec, die is het meest voorkomend, toch?). Heb specifiek nog aan mijn gyn gevraagd of we nu moesten wachten, maar volgens hem was dat nergens voor nodig, behalve als je de termijn exact wil weten. Daarom heb ik gebruik gemaakt van ovulatietesten; dan zou dat iig wat helderheid geven.
    Ondanks dat je wel eens hoort dat je direct na een mk vruchtbaarder bent, heeft het ons niet geholpen. We zijn nog aan het wachten op de volgende zwangerschap.
    Veel sterkte en ik hoop dat het snel raak is en dan wel goed gaat! Niet dat het ook maar iets zegt, maar hier na de 1e twee mk's ouders geworden van een fantastische dochter.

Share This Page